1, 2 en 13 jaar... Onze gouden 3 musketiers op de foto!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ChefsSpecial

1, 2 en 13 jaar... Onze gouden 3 musketiers op de foto!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-14 14:40

Omdat onze Tess nu, met haar 13,5 jaar écht oud begint te worden, en wij heel graag nog herinneringen aan haar wilden hebben in de vorm van mooie foto's, met en zonder haar "kindjes" Marley en Tip, hebben wij een afspraak gemaakt voor een fotoshoot met onze vriendin Ethelle.

Tess is geboren op 16 september 2000, wat haar nu ruim 13,5 jaar maakt. Omdat Tess ruim 2 jaar geleden wat begon te kwakkelen, hebben wij besloten om er een pup bij te nemen, zodat Tess ons nog kon helpen met de opvoeding en wij ook een stukje Tess in de andere hond terug te zien.
Zo zijn wij op zoek gegaan naar een goede fokker en kwamen bij Super Surprise uit. Fantastische fokkers, hun eerste nestje, wij waren direct verkocht. Op 17 april werd Marley geboren.
Hier haar eerste topic: [BB-ITP] Ons gouden meisje is geboren!!!

Het mooiste was, dat door de komst van Marley, Tess weer helemaal opleefde. Ongeveer een jaar geleden kwamen mijn man en ik tot de conclusie dat, als Tess nú zou overlijden, Marley helemaal niet alleen kon zijn.... En wat bleek, dezelfde fokker was een 2e nest aan het plannen.
Op 25 juni werd dan ook kleinste zusje Tip geboren. Dezelfde moeder als Marley, andere vader... En wat maakt dit ons gezinnetje compleet <3

Onderstaand de foto's van onze meiden, onze kinderen. Zij maken ons gezinnetje compleet!!

Ons Goud <3
Afbeelding
Afbeelding

Ik zeg tegen mijn man wel eens dat ik met hem getrouwd ben vanwege Tess.... :+ Wij zijn echt 4 poten en 2 handen op 1 buik.... Ik vind het soms zo jammer dat ik haar niet als pup heb gekend....

Tess, mijn maatje, mijn aller- allerbeste vriendin <3
Afbeelding
Afbeelding

Gouwe Ouwe <3
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
http://www.mijnalbum.nl/Foto550-B7W637WW.jpg

Met manlief
http://www.mijnalbum.nl/Foto-LGUC73PD.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-CKYO67ID.jpg

Lachebek :D
Afbeelding

Na 13 jaar nog steeds gek op water <3
Afbeelding

De zusjes (Tip links en Marley rechts)
Tip noemen we ook wel Terror Tippie, zo'n vrolijk hondje en vol humor... Marley is onze prinses, mijn allereerste eigen pup
Afbeelding
Afbeelding

Wanna play?

met manlief
http://www.mijnalbum.nl/Foto550-UUVIZE7U.jpg
Terror Tippie }:)
Afbeelding
http://www.mijnalbum.nl/Foto-SEWD7CMX.jpg

Mijn kindje Marley (deze foto's zijn op een ander moment gemaakt)
Afbeelding
Afbeelding

En als laatste, de mooiste foto van Tess die ik heb, een jaar of 3 geleden gemaakt, en in mijn ogen letterlijk en figuurlijk goud waard <3
Afbeelding

http://www.mijnalbum.nl/Foto550-XL8V4H6F.jpg

De linkjes zijn ook de moeite waard O:)
Hope you enjoyed it!!! Laten jullie een berichtje achter?

Libbylove

Re: 1, 2 en 13 jaar... Onze gouden 3 musketiers op de foto!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 14:46

Wauw prachtig! Tess ziet er in ieder geval uit alsof ze nog jaren mee kan :)
Geniet maar lekker van jullie kindjes!

ChefsSpecial

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-14 15:33

Dank je wel! Tess gaat geen jaren meer mee helaas, ze zit inmiddels al bijna 2 jaar full-time op de Metacam omdat ze zware artrose in haar rug heeft i.c.m. spondylose (een soort "verstening" van het kraakbeen). Maar genieten doen we elke dag. En zo lang haar kwispel het nog doet, ze nog steeds in "galop" het water in kan en de twinkeling nog in haar ogen staat, blijven we inderdaad lekker van haar genieten <3

Noek_Bronco

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 15:43

Ah, ik krijg kippenvel van naar Tess haar foto's te kijken. Die oudjes zijn toch echt goud waard. Die karakterkopjes, phoeh! Ik word er altijd en beetje wee van.Ze ziet er zo ontzettend gelukkig uit! <3

ChefsSpecial

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-14 15:44

Dat is ze ook, denk ik.....
Zat van de week ook met tranen in m'n ogen te kijken.... Elke keer kan de laatste zijn en als ik daar aan denk, breek ik al bijna ;(

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 15:47

Wat een mooie en leuke foto's!
Ik dacht nog 13 jaar is toch niet oud voor een paard :+
Zag de foto's later :D

Hoop dat je toch nog een tijdje kan genieten met zijn allen.

KingYasFenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 15:48

Ik vind het altijd heerlijk om lekker enthousiaste mooie goldies te zien :)
kan er helemaal vrolijk van worden om te zien dat ze het naar hun zin hebben, lekker super actief mogen bezig zijn (en vooral niet gevoerd worden te worstjes.. bahbah)
prachtig dat jullie drie van die mooie honden hebben rondlopen! :D
Zien er ook echt uit als schatjes die alles voor je over hebben! ;)

vind het overigens ook prachtig hoe goed je kan zien dat die twee dezelfde mam hebben :)
Laatst bijgewerkt door KingYasFenn op 19-04-14 15:49, in het totaal 1 keer bewerkt

danaderese

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 15:49

ach wat een lieverds
heb 28juni vorig jaar mijn golden moeten afgeven op 12 jaar
echt kapot van geweest
was ook zo'n "witte" golden

echt verliefd op het ras kon alles met haar maar enkel ik, ze luisterde wel naar moeder en vader maar ik was haar vriendin waar ik was, was zij ook

ChefsSpecial

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-14 15:52

KingYasFenn schreef:
Ik vind het altijd heerlijk om lekker enthousiaste mooie goldies te zien :)
kan er helemaal vrolijk van worden om te zien dat ze het naar hun zin hebben, lekker super actief mogen bezig zijn (en vooral niet gevoerd worden te worstjes.. bahbah)
prachtig dat jullie drie van die mooie honden hebben rondlopen! :D
Zien er ook echt uit als schatjes die alles voor je over hebben! ;)

vind het overigens ook prachtig hoe goed je kan zien dat die twee dezelfde mam hebben :)

Het gewicht houden we idd goed in de gaten, loop met de jongste 2 ook zo nu en dan 'n showtje dus ze moeten er wel perfect uitzien dan hè ;)
Vind je dat? Ik heb juist het idee dat Marley veel op haar papa lijkt en Tip op haar mama.... :)

mala26

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 15:52

wat een prachtige fotos van jullie ouwe. de jonkies mogen er zeker ook wezen. geniet van tess zolang het nog kan. ze ziet er super goed uit. (wij hebben onze goude oude op pillen staan met groene mossel, daar knapte die zo van op, misschien iets voor die van jullie??)

ChefsSpecial

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-14 15:53

danaderese schreef:
ach wat een lieverds
heb 28juni vorig jaar mijn golden moeten afgeven op 12 jaar
echt kapot van geweest
was ook zo'n "witte" golden

echt verliefd op het ras kon alles met haar maar enkel ik, ze luisterde wel naar moeder en vader maar ik was haar vriendin waar ik was, was zij ook

Dat heb ik met Tess ook, die luistert alleen niet zo goed meer want die begint zo doof als een kwartel te worden hihi.....
Moet er nog niet aan denken om ze weg te brengen.... Pffff.....

ChefsSpecial

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-14 15:55

Mala, we hebben al van alles geprobeerd.... De metacam is het enige wat écht aanslaat en gelukkig zit ze pas op 15 per dag (Max is 35)....
En we hebben als back-up nog een steroïden spuit die in haar rug kan om de spieren een boost te geven.... Maar dat proberen we zo lang mogelijk uit te stellen.... Zo lang ze het op de metacam nog goed doet....

KingYasFenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 15:56

Ik vind dat inderdaad ja, vooral de kijk met de oogjes vind ik veel lijken :)

maar als je kritischer kijkt zie je inderdaad ook de verschillen en jij kent pap en mam natuurlijk en ziet dan meer haha

ChefsSpecial

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-14 16:01

Soms lijken ze inderdaad, maar ook vaak niet.... Het is vaak net vanuit welke hoek de foto is gemaakt en hoe de hondjes kijken :)

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 16:18

Geweldig zo'n oudje, mooie foto's ook! Ik hoop dat ze ondanks haar kwaaltjes toch nog even meekan en nog wat kan moederen over haar "kindjes" :) En zoals het een golden betaamt, misschien wel bejaard maar nog steeds gek op water :D

Wel toevallig, hier ook een golden retriever van 13 jaar en dan twee jonkies erbij van 2 en 1 jaar! En om krak dezelfde reden als bij jullie! Ook hier merken we dat Emma (onze golden) helemaal opleeft en moedert.

ChefsSpecial

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-14 16:22

Wat toevallig Solleke!!

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 16:28

Ja vond het ook super toevallig! Hoop dat ons oudje het ook zo goed blijft doen. Hier staat ze ook af en toe op pijnstiller voor artrose, veel te hevig en springerig geweest in haar jeugd vrees ik...

packer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 16:30

Prachtig stel meiden heb je, geniet zolang het kan. En als de dag mocht komen, kijk dan met een lach achterom. Ze geeft zelf wel aan wanneer het genoeg is geweest.

ChefsSpecial

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-14 16:31

Het is niet altijd te peilen waar het door komt volgens mij..... Zal ook wel iets met aanleg te maken hebben en wie weet is het deels wel erfelijk....
Tess is haar hele leven nooit gek springerig geweest en die heeft het toch ook....

Packer, dat doen we inderdaad.... En we houden haar inderdaad in de gaten..... Genoeg is genoeg maar dat is nu zeker nog niet....
En een groot deel van Tess zal altijd voortleven in Marley en Tip... Zonder Tess was de opvoeding van die 2 een dagtaak geweest ;)