Mijn Rambo na 2 maanden te zwerven home

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Mijn Rambo na 2 maanden te zwerven home

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 12:43

*\o/* Oh wat een emotionele week , het begon met een uitlaatbeurt van nieuwe poes ik zag wat lopen en ja hoor Rambo ik was echt van :wow: Dat ze nog leefde , ik heb gejankt geroepen en toen onder de bosjes kwam ze hoor , helaas nieuwe poes rukte zich los Rambo schrok en krabte me finiaal open :7 Dag erna nog eens gespot , maar uit het oog verloren , de dag daarna geen spoor en gister ja het begon met een spotting op mijn terrasje. Er zat een kat op de stoelen en ik gelijk :wow: Rambo :):) , ik haar doos buiten gezet en haar kleed en een bak voer. En voor het slapen gaan gecheckt en ja ze lag er , deur open schrok ze van ik erachter aan op mijn sokken in mijn t shirt op naar de bosjes. ik lag er voor en ze rende weg :\ , ik dacht ben haar weer kwijt maar toen kwam ik bij mijn terrasje en lag ze in haar doos. Ik op handen en knieen gepraat en gepraat en ja toen kon ik haar pakken en in de slaapkamer zetten en toen mijn ouders gebeld mega gejankt mijn meissie na 2 maanden weer veilig ;( *\o/* :+:

Ze is rond de 1,5 kilo afgevallen , heb 3 teken verwijderd 1 grotere en 1 wat kleiner en 1 vlo formaat (dacht dat het een vlo was maar het bleef zo zitten en trok het er zo af.) Ze is ontvlooid en ik bouw het eten langzaam op ze is graatmager en ze slaapt constant en is zo aanhalig. Poes 2 Lola moet wennen , maar ik denk dat ze beiden blijven +:)+

Afbeelding

Boks Baas <3

Afbeelding

Slaaphouding 1

Afbeelding

Slaaphouding 2

Afbeelding

En slaaphouding 3 :')

Afbeelding

Haar koppie <3

Afbeelding

Haar lichaam , het lijkt dikker dan het is

Afbeelding

Met mijn andere poes

Afbeelding

Weer in coma }:0

Afbeelding

Voor haar avontuur met spekjes , die zijn helemaal weg zelfs haar hangbuik :')

ZO blij blij blij :D

Vero

Re: Mijn Rambo na 2 maanden te zwerven home

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 12:49

1,5 kilo is wel veel zeg
fijn dat ze weer thuis is.!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 12:53

Ze woog rond de 4 kilo eerst , en nu 2,5 kilo die schat..

Dankje !

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 12:57

*\o/*

Je klinkt erg enthousiast :D Maar het natuurlijk ook super dat ze terug is.
Denk je dat ze de hele tijd in de buurt is gebleven? Of pas nu de laatste dagen teruggekeert?

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 12:59

Wat leuk dat ze terecht is!!! Heeft ze dat nog al eens gedaan, zo'n verdwijntruc?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 13:06

IO , ik heb geen idee ik heb haar 2 weken terug nog gespot aan de andere kant van de sloot ik herkende haar mauwtje eerst niet maar nu achteraf.. Dus ik vermoed dat ze daardoor besefte dat ze bijna thuis was en in de buurt kwam , ik zou niet weten waar ze is geweest ik vroeg het haar maar ze zegt niks :P

Nee bij mijn ouders ging ze naar buiten en dan weer naar binnen maar nu.. Misschien schrok ze ergens van en rende van het huis weg , ik had de voordeur open maar ja ik weet het niet..

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 13:09

Ik zie haar derde ooglid in de hoek zitten; meestal een teken dat ze niet fit zijn. Misschien toch even langs de dierenarts voor een check-up? En gelijk laten chippen voor stel dat ze weer ooit weg raakt?
Wel fijn dat ze weer thuis is!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 13:11

Ik ga dinsdag haar nog laten nakijken en ik dub over gelijk chippen :) ik denk dat ze een koutje gevat heeft, en de nieuwe poes dan ook .. Het probleem is dat ik haar alleen vangen kan of iemand met een vangkooi , dus chippen is handig maar niet perse nodig bij haar op dat punt XD

Ingrid_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 13:13

Fijn dat ze weer terug is! Inderdaad als ze weer een beetje bijgekomen is maar even langs de dierenarts voor een check. Hoe gaat het nu samen met je andere kat? Kunnen ze een beetje overweg met elkaar?

Ingrid_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 13:14

Chippen kan geen kwaad ;) Stel dat ze nog eens verdwijnt (wat ik natuurlijk niet hoop!) en ze raakt gewond/aangereden, dan kan het zijn dat ze bij een dierenarts terecht komt. Altijd handig als ze dan de eigenaar kunnen traceren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 13:14

Mwah Lola is vooral jaloers , nouja Rambo wil gewoon dicht bij me zijn om dan lekker uit te rusten ze weet dat ik haar wel bescherm . Dus die ander ligt op de krabpaal :P , maar ik geef haar wel aandacht als ik langskom het is wat blazen en Lola doet haar bek open als ik net Rambo geaaid heb en haar dan aanraak.

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 13:25

Is ze ingeënt voor kattenaids en dergelijke ziektes? Niet om je bang te maken hoor, en ik weet er ook helemaal niet veel van, maar het lijkt me wel handig om dat even met de DA te bespreken, voor ze weer een vakantie besluit te nemen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 13:37

Dat ga ik bespreken goed punt ! , nog niet aan gedacht. Als ze het heeft krijgt lola het ook ze drinken hetzelfde water nu uit zelfde bakje en als ik me herinner is het vechten dus bloed of speeksel hoe ze eraan komen..

Ik ent mijn katten niet en wil geen discussie erover :)

Bruma

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 13:38

Super dat je kat weer thuis is! *\o/*

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 16:46

Super dat je ze terug hebt! Je hebt er heel wat toeren voor moeten uitsteken maar het is je gelukt!
En idd, lekker laten aankomen op het gemak en een check bij de DA zodat het de goede kant op blijft gaan. Echt super voor je :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 19:01

Ja het koste moeite gelukkig werkte poes mee op haar manier op den duur :') , het had niet veel langer moeten duren om eerlijk te zijn ..

Ben nog steeds happy :D

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 13:51

Je ent je kat niet, maar laat ze wel buiten? Oei, das niet zo slim.... Zowel voor je eigen katten als die waar ze mee in aanraking komen is het een behoorlijk risico.

Chippen zou ik wel doen, want aangereden dieren kunnen ze enkel op de chip herleiden naar de eigenaar. Je weet nooit.