Help! Wat is dit? (guppies)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

eva0106

Help! Wat is dit? (guppies)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-14 20:24

Hallo!

Ik heb weer een vraag over mijn guppies, ik heb nu nog 2 vrouwtjes, het mannetje is afgelopen week overleden. Maar 1 van de vrouwtjes heeft sinds vandaag opeens knalrode 'krassen, vlekken?' op haar buik? Ik snap niet wat dit is.. ze zwemt wel gewoon normaal net als de andere gup maar ze zit wel veel bovenaan. Weten jullie wat dit is? Sommige zeiden dat ze allebei zwanger zijn maar die rode krassen over haar buik vind ik zo raar, ze heeft het ook maar aan 1 kant.

Foto's maken is helaas heel lastig, maar ik hoop dat jullie het een beetje kunnen zien!
Alvast heel erg bedankt voor Uw reactie!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

hanny_jelke

Re: Help! Wat is dit? (guppies)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 20:28

wat zijn je bak afmetingen?
aantal liters water?

vind het water heel helder ogen, dit doet vaak geen goed, er moeten wat natuurlijke bactierie inzitten,

lijkt wel kapot aan de binnen kant, (net onder de schubben zeg maar)

vis met oranje staart oogt zwanger bij de vis waar het omgaat betwijfel ik

eva0106

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-14 20:31

hanny_jelke schreef:
wat zijn je bak afmetingen?
aantal liters water?

vind het water heel helder ogen, dit doet vaak geen goed, er moeten wat natuurlijke bactierie inzitten,

lijkt wel kapot aan de binnen kant, (net onder de schubben zeg maar)

vis met oranje staart oogt zwanger bij de vis waar het omgaat betwijfel ik

Ik heb geen idee eigenlijk.. de bak is vierkant. 30 cm bij 30 cm denk ik ongeveeer. Hoe kunnen we daar voor zorgen? Het kan kloppen dat het helder is inderdaad.

Het lijkt inderdaad kapot, maar hoe dan?

Nina1999

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 20:36

Die met rode staart is zwanger, maar die waar het om gaat niet verwacht ik. Ik heb het zelf ook meerdere keren gehad dat ze ineens een rood buikje hadden en ze hebben het bij mij nog nooit overleefd helaas, wat het was is nog steeds een raadsel. Echter is het niet besmettelijk dus hoef je je geen zorgen te maken om de andere.

eva0106

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-14 20:41

Nina1999 schreef:
Die met rode staart is zwanger, maar die waar het om gaat niet verwacht ik. Ik heb het zelf ook meerdere keren gehad dat ze ineens een rood buikje hadden en ze hebben het bij mij nog nooit overleefd helaas, wat het was is nog steeds een raadsel. Echter is het niet besmettelijk dus hoef je je geen zorgen te maken om de andere.

Ik denk zelf ook niet dat ze zwanger is, maar ik weet idd niet wat het wel iss.. maar zoals hanny_jelke zei, volgensmij is het kapot onder haar schubben

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 20:45

Dat is een soort infectie, heb je wel spul voor bij de dierenwinkel.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 22:40

Ik denk dat een kuurtje tegen parasieten gaat helpen. Op de 3e foto zie je een ook een witte/doorzichtige sliert, heeft ze vaker zulke poep?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 22:48

Volgens mij is 30x30 te klein voor guppies, 60 cm komt meer in de buurt.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 08:48

Ik durf zo niet te zeggen wat er precies mis is met je gup. Je zou ESHA2000 en/of EXIT (bij zooplus te bestellen) kunnen kopen. Die combinatie pakt alles aan wat er mis kan zijn.

Daarnaast is je aquarium inderdaad wel erg klein voor guppen. Je hebt wel maar 2 guppen lees ik. Verder geen andere vissen? Dan zou je ze voorlopig wel zo kunnen laten zitten. Maar koop er dan alsjeblieft geen verdere vissen meer bij. Of, mocht je wel meer vissen willen, schaf dan een groter aquarium aan.
Ik zou dat ene plantje wat in dat potje zit ook uit 't potje halen en in je grind stoppen. Al zie ik dat je hele grove kiezels hebt... Ik meen me iig te herinneren dat dat wol in zo'n potje niet heel bevorderlijk is voor de gezondheid van je vissen.

Wat betreft het hele schone water, hoe vaak en hoeveel water ververs je?

JenW

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 08:58

Laat het water eens testen, het is inderdaad veel te helder.
als het water niet goed blijkt te zijn heb je middeltjes dat het water binnen 4u wel goed is ;)