Mijn droom komt uit, een eigen dierenweide !

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Team_Sublime

Mijn droom komt uit, een eigen dierenweide !

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-14 19:39

Citaat:
Zeven ondernemers sloegen de eerste paal voor hun droom op vrijdag 11 april: hun eigen onderneming voor een duurzame en creatieve Galecopperzoom.
Op 12 december werden deze zeven initiatieven door een deskundige jury gezien als de meest concrete kanshebbers om al begin 2014 te realiseren.
Vanaf 13 april zullen de prototypes van de initiatieven zichtbaar worden op de Galecopperzoom. Om de zondag is er op de Galecopperzoom wat te beleven en ervaren: van pony rijden tot varkens bewonderen en van moestuinieren tot zien hoe zonne-energie wordt opgewekt. In de weekenden is het bovendien mogelijk om alvast koffie of thee te drinken in de tijdelijke horecagelegenheid.
De gemeente stelt de Galecopperzoom tot 2030 beschikbaar voor tijdelijke ontwikkeling. Hiermee worden de gemeentelijke rentelasten verlaagd en krijgt het gebied meerwaarde voor zijn omgeving.

bron ( ook een filmpje te vinden !)RTV9

een van de 7 initiatieven ben ik ! momenteel ben ik bezig om hier op de galecopperzoom mijn eigen dierenweide aan te leggen

het eind beeld waar we naar streven : Een wandelpark waar de bezoeker binnen de genoemde openings- tijden door kunnen lopen en dieren kunnen bekijken in hun natuurlijke habitat.We maken 2 gedeeltes in de weide, dit is een onbegeleid en een begeleid gedeelte. Zo komen de grotere dieren zoals de paarden en koeien apart te staan in het begeleide gedeelte zodat wij ten alle tijden zicht hebben op wat er gebeurt. in het onbegeleide gedeelte komen de kleinere dieren waar de bezoekers vrij in rond kunnen lopen. Elk dier krijgt zijn een zo goed na gestructureerde habitat waarin het dier oorspronkelijk leeft.De bezoekers krijgen via de informatie borden meer informatie over het diersoort en zijn omgeving. niet alleen willen wij de 'normale dieren' zoals de schapen,geiten en ezels maar ook de exotische diersoorten zoals alpaca's,walibi's en emoe's.
De dieren die we willen hebben zullen we voornamelijk opvangen. dit wil zeggen dat we dieren uit een slechte omgeving halen of waar mensen niet meer voor kunnen zorgen. dit zullen we doen met de dierenbescherming > ikzoekbaas actie en via een kennis die regelmatig dieren opvangt. Op deze manier geven we de dieren een 2e kans en komen ze van een bijvoorbeeld opgehokte situatie naar zoveel mogelijk vrijheid gaan. hier zijn we al tijden mee bezig en zo hebben wij al velen paarden die uit opvangcentra's komen, ezels die uit een ietwat verwaarloosde situatie komen en we weer opknappen en kippen die voorheen legbatterij kippen waren en waar we scharrel kippen van maken.

de overige dieren die niet via de opvang gaan zullen wij aanschaffen bij diverse hobbyfokkers en de speciale dieren bij erkende grote fokkers. De dieren met een dezelfde leefomgeving zullen zoveel mogenlijk bij elkaar geplaats worden indien mogelijk.

met de ezels zijn we nu ongeveer 6 maanden bezig, de velen kale plekken groeien langzaam bij maar veel zal helaas volgens de dierenarts kaal blijven door dat de huid te beschadigd is. gelukkig doen ze het erg goed nu en galoperen ze vrolijk over het land !

de ezels die we opvingen ( hier toen we ze ongeveer een maand hadden, gelukkig niet ondervoed, wel mijten wat wormpjes en slecht onderhouden hoeven )
Afbeelding

staat van de hoeven
Afbeelding

op het land |( hier goed de vergroeide beenstand te zien )
Afbeelding

en nu bekapt en bijna 1,5 weer op het land
Afbeelding
Afbeelding

ons angora geitje nog op stal
Afbeelding

en de foto's van de contracten ondertekenen :)
Afbeelding

de eerste paal geslagen
Afbeelding

en de hele groep
Afbeelding

alle processen zijn verder te volgen op www.facebook.com/galecopperparksublime

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 07:57

Zo aan de naam te horen is het in Nieuwegein?
Ik heb daar vroeger gestaan met mijn eerste paard, toen de hele polder nog gras was.
Ik reed altijd een rondje Galecop, van de Reinesteynseweg over de Galecopperlaan (die lange bomenlaan). Daar was toen al wel een wielerbaan naast aangelegd.
Waar moet ik me dan nu de Galecopperzoom voorstellen? :)

Wat geweldig dat jullie droom uitkomt! Wanneer moet het af zijn?
Is er altijd toezicht? Want ik kan me voorstellen dat ze bijv. alpaca's erg graag meenemen. Hoe ga je het beveiligen?

AnnemiekvM

Re: Mijn droom komt uit, een eigen dierenweide !

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 14:38

Wat leuk. Heb je ondertussen al meer foto's?