Fokkers gezocht Nederlands Hangoor Dwerg Konijn

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MightyMike

Fokkers gezocht Nederlands Hangoor Dwerg Konijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-14 20:18

Omdat het konijntje van mijn dochter het niet heeft gehaald, zijn wij op zoek naar een nieuw vriendje. Helaas kan ik alleen niet veel fokkers vinden in mijn omgeving op het net. Dierenwinkels liever niet, vorige keer kregen we 2 mannen mee uiteindelijk ipv 2 dames :o Wie weet een leuk adres omgeving Twente voor een Nederlands Hangoor Dwerg konijn?

MarlindeRooz

Re: Fokkers gezocht Nederlands Hangoor Dwerg Konijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 20:19

MightyMike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-14 20:24

Hebben we al eerder gedaan, maar helaas ook een mindere ervaring mee gehad. We hebben nu nog 1 konijn over en koppelen daar het liefst een kleintje aan, in de hoop dat het dan goed gaat.

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 20:32

Allereerst sterkte met het verlies van jullie konijntje.
Wel super fijn dat jullie op zoek gaan naar een nieuw maatje.
De kans dat, dat het goed gaat met een jong konijntje erbij is klein. Wij koppelen geen echt jong konijn aan een volwassen konijn, omdat het vaak problemen geeft.
Mag ik vragen naar welke opvang je bent gegaan en wat de nare ervaring was? Dat mag natuurlijk per pb, want ik heb een opvang en ik heb zelf nog nooit gehoord dat iemand een nare ervaring met ons of andere echte collega opvangen heeft, maar er bestaan natuurlijk ook "opvangen" die aanrommelen.. Misschien dat je het nog een tweede kans wil geven, want in principe krijg je dan wel goede begeleiding en wij kijken bijvoorbeeld echt wat bij jullie konijntje past. Anders zit je misschien straks met twee konijnen die niet met elkaar kunnen.

MightyMike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-14 20:49

Bedankt Faniek voor je info. Ik dacht juist dat een kleintje beter zou werken dan een volwassen konijn na een google zoektocht wat betreft koppelen. Ben wat minder in de konijnen thuis eerlijk gezegd, heb jaren cavia's gefokt en zodoende te maken gehad met verschillende opvangcentra. Ik heb mij weleens verbaasd over hoe de diertjes er daar bij zitten en het advies wat gegeven werd etc. Namen op het net gooien ben ik niet zo van. Ongetwijfeld zijn er ook goede, het is natuurlijk mooi die dieren nog een kans te geven, jij hebt leukjes zitten, alleen zo ver weg.. Ik zou nu gewoon graag eens bij een fokker willen kijken, heb dit zelf ook altijd met veel plezier gedaan met de cavia's en daar goede fokkers leren kennen met goede dieren en goed advies.

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 20:58

Er zitten helaas overal mensen tussen die eigenlijk niet moeten fokken of dieren opvangen, hoe goed ze ook iets bedoelen. Daarom dacht ik eventueel via pb, misschien kon ik de situatie uitleggen.
De dieren zitten bij ons in de opvang bijv. wel in hokken, tijdelijk tussenstation, maar wij plaatsen ze bijvoorbeeld alleen bij mensen met een ren. In de opvang is voor een konijn dan ook niks aan inderdaad.
Ik denk dat je zelf een gecastreerd rammetje hebt? Er zijn ook wel fokkers die een voedster weg doen die volwassen is of een aantal maanden oud, maar toch niet mooi uit groeit. Je zou kunnen vragen of je dan het konijn mee kan nemen om te zien of het klikt daarmee.
Ik weet echter geen fokkers, maar er komen genoeg mensen uit Twente of veel verder hier voor konijnen hoor ennuh wij gekke Nederlanders gaan voor een weekje 1000km rijden dus dan is het toch niks op een konijnenleven :D? En dat bedoel ik niet alleen naar mij toe, maar eventueel ook naar een goede fokker natuurlijk, een stukje rijden is voor de konijnen geen enkel probleem, zeker als ze dan op de terugweg de stress samen met elkaar beleven.

MightyMike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-14 21:04

Stukje is ook geen probleem, voor de cavia's reed ik heel nl (en zelfs DL) door, maar de kids moeten ook mee, dagje in de auto is voor hen minder fun. Overigens kwamen er hier zelfs Oostenrijkers en Tsjechen caafjes halen, haha, zover ben ik zelf nooit geweest hoor.

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 22:06

Aah ja voor de kids is het lastiger, al krijg ik die ook wel van ver dat ze mee gaan. Het speeddaten vinden de kinderen vaak nog lastiger, lees een half uur tot uur naar twee konijnen kijken hoe ze op elkaar reageren en ze niet mogen aaien is dodelijk saai (aldus de kinderen :)) )

Denise1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 20:13

Als je kijkt op hoenders.net of op bunnybunch naar de fokkerslijst dan heb je er een heleboel.