Wilde dieren in gevangenschap

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Brievenbus

Wilde dieren in gevangenschap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-14 14:40

Nav. een ander topic heb ik dit topic aangemaakt.

Ik ben benieuwd hoe Bokt denkt over wilde dieren in gevangenschap. Denk hierbij aan circussen, dierentuinen, 'wildlife' reservaten, etc. En hoe zit het met fokprogramma's? Waarom is dit? Om 'semi' wilde dieren weer vrij te laten? Om ze niet uit te laten sterven? Zouden alle circussen moeten sluiten? En hoe zit dat met dierentuinen?

Sees

Re: Wilde dieren in gevangenschap

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 14:41

Ik vind eea niet vergelijkbaar met elkaar ;).

Circussen: absoluut not done!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 14:43

Circus met wilde dieren; vind Ik ook not done.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 14:44

Waarom zouden circussen in vredesnaam moeten sluiten?!? Er zijn zat (niet wilde) dieren die mee kunnen reizen en genoeg andere acts zonder dieren. Honden doen het schijnbaar graag, paarden laten wij ook rondjes hobbelen en trucjes doen, acrobaten, clowns, en al die andere shi.t zonder niet-gedomesticeerde dieren. Laat gewoon de wilde dieren weg.

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 14:45

Circus vind ik echt niks.
Verder heb ik met dierentuinen geen moeite, mits de verblijven groot genoeg zijn en ze op een natuurlijke manier worden gehouden.
Dit geld dus ook voor Wildlife reservaten.

BobbieLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 14:46

Ik vind altijd zo makkelijk gezegd over laat honden het maar doen, of paarden.. wellis waar vinden zij het leuk.
Maar misschien vind een dier dat goed samenwerkt met een trainer/verzorgster het ook wel leuk (ongeacht wat voor dier)
Altijd word er gezegd dat 'elk' circus slecht is maar dat valt ook wel mee.

Brievenbus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-14 14:47

iirrssjjee schreef:
Verder heb ik met dierentuinen geen moeite, mits de verblijven groot genoeg zijn en ze op een natuurlijke manier worden gehouden.

Wanneer is een verblijf in een dierentuin 'groot genoeg'....

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 14:49

Ik vind dat alle grote dieren niet in een circus thuishoren. Dan heb ik het over de roofdieren, maar ook over grote paarden en kamelen en dergelijke. De omstandigheden zijn gewoon niet diervriendelijk genoeg.
De meeste dierentuinen ben ik ook niet fan van, omdat de hokken meestal dusdanig klein zijn dat mensen ze altijd kunnen zien, waar ze ook in het hok zitten (tuurlijk, mensen gaan naar een dierentuin om dieren te bekijken en als je ze niet ziet is dat natuurlijk niet leuk). Maar dat is vaak voor de dieren zelf veeeel te klein. Ik ben dan laatst bijvoorbeeld bij safaripark Beekse Bergen geweest en daar was ik dan wel weer iets enthousiaster over :j

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 14:53

Vivian__ schreef:
iirrssjjee schreef:

Wanneer is een verblijf in een dierentuin 'groot genoeg'....

Als de dieren genoeg plek hebben om rond te lopen, te rennen, te verschuilen, etc. etc. Artis vind ik bv veel te kleine verblijven hebben.
Maar Ouwehands Dierenpark heb ik dan wat meer mee (vooral het berenverblijf).

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 14:57

Circus met wilde dieren, nee gewoon niet doen
Dierentuin is anders want ze krijgen daar veel ruimte en voedsel en goede verzorging (ook al zijn er vast dierentuinen waar ze wat minder ruimte hebben) maar weet niet meer welke dierentuin maat die hebben een berenbos met beren due eerst mishandeld waren. Dat is dan toch een heel heel heel groot stuk beter voor die beren.

Brievenbus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-14 14:58

En het dolfinarium bijv? 20 dolfijnen in een bak water...?

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 14:58

Dat is Ouwehands Dierenpark in Rhenen ja. Maar als je kijkt naar die stadsdierentuinen zoals Artis, dan hebben de dieren absoluut niet veel ruimte hoor :=

simo0ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 14:59

Smee__ schreef:
Dat is Ouwehands Dierenpark in Rhenen ja. Maar als je kijkt naar die stadsdierentuinen zoals Artis, dan hebben de dieren absoluut niet veel ruimte hoor :=

Ja, hier ben ik dus laatst ook geweest, ben behoorlijk geschrokken!

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 15:01

Artis vind ik vreselijk, evenals de DT in Antwerpen :o. Dolfinarium vond ik ook vreselijk :o. Geef mij maar de dierentuin in Ohio bijvoorbeeld, daar hebben de dieren zulke grote verblijven dat je ze moet spotten met een verrekijker :D.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 15:13

Circus met wilde dieren, nee, zal ik nooit naar toe gaan en mag van mij verboden worden. Dierentuinen met ruime, natuurlijke verblijven; prima! Ik denk niet dat een leeuw er problemen mee heeft om in een ruim omheind gebied te leven als hij een paar mooie leeuwinnen en zijn dagelijkse stuk vlees krijgt.. maar wel als ie in een kooitje zit en kunstjes moet doen. Daar zit nogal een verschil tussen!

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 15:21

Maakt mij niets uit.

Er zitten ook mensen in gevangenschap tegen hun wil in. Zij hebben ook geen mening en dat vind ik persoonlijk veel kwalijker.

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 15:21

8nnemiek, nou inderdaad

Brievenbus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-14 15:23

eenitraM schreef:
Maakt mij niets uit.

Er zitten ook mensen in gevangenschap tegen hun wil in. Zij hebben ook geen mening en dat vind ik persoonlijk veel kwalijker.

Ik begrijp je niet..??

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 15:30

Zolang mensen ook huisdieren houden op manieren die zeer onnatuurlijk zijn, vind ik het meten met twee maten om dan te zeggen dat overige dieren niet meer op onnatuurlijke manier gehouden mogen worden.

Citaat:
Ik denk niet dat een leeuw er problemen mee heeft om in een ruim omheind gebied te leven als hij een paar mooie leeuwinnen en zijn dagelijkse stuk vlees krijgt.. maar wel als ie in een kooitje zit en kunstjes moet doen. Daar zit nogal een verschil tussen!

Verander het woord leeuw naar het woord paard, en dan krijg je iets dat in NL zeer veel voorkomt.

Brievenbus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-14 15:36

Telpeva schreef:
Zolang mensen ook huisdieren houden op manieren die zeer onnatuurlijk zijn, vind ik het meten met twee maten om dan te zeggen dat overige dieren niet meer op onnatuurlijke manier gehouden mogen worden.

Citaat:
Ik denk niet dat een leeuw er problemen mee heeft om in een ruim omheind gebied te leven als hij een paar mooie leeuwinnen en zijn dagelijkse stuk vlees krijgt.. maar wel als ie in een kooitje zit en kunstjes moet doen. Daar zit nogal een verschil tussen!

Verander het woord leeuw naar het woord paard, en dan krijg je iets dat in NL zeer veel voorkomt.

Ik denk niet dat je leeuwen en paarden kunt vergelijken. Leeuwen zijn roofdieren, paarden prooidieren. Daarbij werken paarden al honderden jaren samen met mensen. En leeuwen horen en kunnen niet samenwerken met mensen.

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 15:37

Tepelva, dat snap ik niet zo goed eigenlijk? Begrijpen mensen dan echt niet het verschil tussen het leven van een circustijger en een paard of huiskat?

Pearlx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 15:38

Waar ik me altijd aan erger is dat er (in alle gevallen, circussen, dierentuinen, reservaten) Over één kam wordt geschoren.

Er komen ieder jaar verschrikkelijke filmpjes naar buiten over wat er gebeurt in bepaalde circussen, dierentuinen, reservaten (denk aan stroperij waar de rangers soms zelfs corrupt zijn en aan meewerken, de lijken in de oostvaarderse plassen)

Men ziet die beelden, wordt daar emotioneel en verontwaardigd over, maar gaat er vervolgens vanuit dat dit OVERAL gebeurt in alle andere parken/circussen van dat type ter wereld.

Er zijn ook plaatsen met dieren in gevangenschap waar wel goed met ze wordt omgegaan en dan vind ik dat de vergelijking niet altijd op gaat. Tussen bijvoorbeeld de stadsdierentuin Artis en Beekse Bergen, die meer terrein heeft dan alle Nederlandse dierentuinen bij elkaar. en ga zo maar door.

Er worden ook overal ter wereld huisdieren mishandeld. Is iedere huisdier eigenaar dan ook meteen een dierenmishandelaar?

Brievenbus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-14 15:39

Pearlx schreef:
Waar ik me altijd aan erger is dat er (in alle gevallen, circussen, dierentuinen, reservaten) Over één kam wordt geschoren.

Er komen ieder jaar verschrikkelijke filmpjes naar buiten over wat er gebeurt in bepaalde circussen, dierentuinen, reservaten (denk aan stroperij waar de rangers soms zelfs corrupt zijn en aan meewerken, de lijken in de oostvaarderse plassen)

Men ziet die beelden, wordt daar emotioneel en verontwaardigd over, maar gaat er vervolgens vanuit dat dit OVERAL gebeurt in alle andere parken/circussen van dat type ter wereld.

Er zijn ook plaatsen met dieren in gevangenschap waar wel goed met ze wordt omgegaan en dan vind ik dat de vergelijking niet altijd op gaat. Tussen bijvoorbeeld de stadsdierentuin Artis en Beekse Bergen, die meer terrein heeft dan alle Nederlandse dierentuinen bij elkaar. en ga zo maar door.

Er worden ook overal ter wereld huisdieren mishandeld. Is iedere huisdier eigenaar dan ook meteen een dierenmishandelaar?

Kun jij een circus noemen waar de wilde dieren werkelijk goed behandeld worden en voldoende ruimte hebben?

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 15:46

Vivian__ schreef:
eenitraM schreef:
Maakt mij niets uit.

Ik begrijp je niet..??

Zoals het er staat. Geen toevoeging meer op nodig :)

Brievenbus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-14 15:47

Als je niet eens wilt uitleggen wat je precies bedoeld, zeg dan niets...
Wat bedoel je nu precies?