Dit kan toch niet zo maar!??

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Aartje

Dit kan toch niet zo maar!??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-14 20:36

Oké, ik wil heel graag een wit poesje hebben en nu had ik een leukerd gevonden via marktplaats.

Ik mail de verkoper dat ik heel veel interesse heb, een goed plekje kan bieden en dat ik met het hoogste bod mee ga. Met de vraag vanaf wanneer ze weg zou mogen. Ik krijg een mailtje terug:

De verkoper gaf aan dat het poesje er nog was en er vanavond iemand zou komen kijken. Echter had die persoon afgemaild omdat haar dochtertje ziek was geworden. Ook zei de verkoper dat wanneer ik meer zou bieden via marktplaats hij verplicht was het poesje aan de hoogste bieder te verkopen.

Dat vond ik een rare stelling, maar oké. Voor het idee bied ik even een euro meer dan de hoogste bieder er vanuit gaande dat dat oké is.

Ik krijg terug dat ze vanavond ook al mee zou mogen omdat ze oud genoeg zijn. Maar helaas kan ik vanavond niet meer komen.

Waarop de verkoper aangaf dat ik ook een andere avond kon komen behalve de woensdag want dan was de verkoper niet thuis. Morgenavond kon ook niet, want dan zou het katertje opgehaald worden. Donderdag mocht ook, als ik zo lang kon wachten. Ik moest het maar laten weten.

Dus ik antwoord:
Aha, zullen we donderdag avond afspreken dan? :) Ben super benieuwd naar dr! Is ze ook echt een schootkatje?

En daarop kreeg ik antwoord dat de donderdag prima was. En dat ze beiden schootkatjes zijn én dat ze beiden tegen haar dochtertje aan in slaap vallen in bed 's avonds. Het katertje zou een doerakje zijn maar het poesje echt een kroelkatje.

Ook moest ik marktplaats in de gaten gaan houden in verband met biedingen. Ik kon een aanbetaling doen want dan was het poesje zeker van mij.

Dus ik antwoord weer:
Dat wordt het donderdag avond. Dan kom ik na mn werk uw kant op. Dan ben ik er rond 21:00 uur.
Wat is uw adres?

Daarop heb ik even niets gehoord, tot vervolgens ik bericht kreeg dat er op Marktplaats 120 euro geboden was én dat het poesje voor die persoon gereserveerd was. Of ik kon begrijpen dat ze op dat bod in zou gaan en dat ik vast een lief ander poesje zou vinden. En dat er eventueel bij haar nog wel een kat op springen stond als ik snel een poesje zou willen. Wederom een witte, maar wat voor kittens daar uit zouden komen wist de verkoper niet.

Sorry?????

Pff, laat ook maar, denk ik dan. Dit is niet iemand met hart voor dieren maar die er gewoon op los fokt... hoe kan ik daar met mn stomme kop intrappen. Hoewel ik dacht dat het gewoon een gezin was die een keertje een nestje hadden.. maar nee hoor er staat er nog een op springen.

Ik dacht trouwens dat ik gewoon al een overeenkomst had. We spreken toch een dag af? Daarbij heb ik ook al aangegeven dat ik met het hoogste bod mee zou gaan.. Dus ik vind het maar raar. :(
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 17-04-14 11:55, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: Privecommunicatie weggehaald. TS heeft het anders omschreven.

Fink

Re: Dit kan toch niet zo maar!??

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 20:38

Ik vind het ook niet netjes. Maar wat kan je eraan doen? Het zijn haar kittens.

Mova

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 20:39

120 euro? Is dat een raskat mss? Want anders vind ik het nog meer bizar...

xHoefijzer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 20:39

Is inderdaad een raare zaak. Ik vind ook dat de verkoper niet betrouwbaar over komt. Gaat hem meer om geld zo te lezen dan een goede plek voor de kitten.

donnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 20:41

Klinkt een beetje als broodfok.. Heel apart dit, geen hart voor dieren als je alleen op geld af gaat

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 20:43

Niet op ingaan. Ze is namelijk niet verplicht om via Marktplaats aan de hoogste bieder te verkopen. En verder zou ik mijn vraagtekens hebben bij een witte kat. Vaak zijn die namelijk doof. Weet je dat en ga je er dan alsnog voor, dan is dat jouw keus. Ik zou er zelf niet aan beginnen. Ook als je het dier alleen maar binnen wilt houden.

Diablo

Mova schreef:
120 euro? Is dat een raskat mss? Want anders vind ik het nog meer bizar...

Raskatten zijn nog veel duurder, ik denk dat hier voor het kleurtje betaald wordt.

Monica72

meestal zijn de volledig witte htk katten nog doof ook.

Mova

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 20:45

Ik wist niet dat men al zoveel geld vroeg voor een (sorry) standaardkat... Dat zou ik er persoonlijk niet voor over hebben. TS, genoeg katjes in de wereld, zéker op dit moment, en zéker witjes die dan nog gratis zijn ook.. Handen af, tis een rare zaak, je vindt wel iets anders...

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 20:45

Die kat kon ze van mij steken waar de zon nooit schijnt...ow, nee...zielig voor de kat....vind het totaal niet netjes...maar goed, het gebeurt met alles...fatsoensnormen schijnen veel mensen niet meer te hebben.. vandaar dat ik iets ook gelijk ophaal als ik het graag wil. Maarre..wil je perse een wit katje? Ik heb ook een kat die op springen staat (en nee...niet gepland...beestje zou voor sterilisatie, maar is er tussenuit gepeesd...heb haar ook een ruim halfjaar niet gezien totdat ze weer in de schuur zat...met dikke buik :(...

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 20:46

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 20:46

Klinkt idd als broodfok, totaal geen aandacht meer aan besteden

Een witte kat kan ook prima in orde zijn. Ik heb al twee witte htk katten en beide zijn noch blind noch doof. Mijn huidige hoort als een van de beste. Zodra ik alleen al wakker ben, staat ze al naast mijn bed (zonder dat ik geluid maak). Haar ouders waren ook beide wit, niet doof of blind. Dus het hoeft niet zo te zijn

Aartje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-14 20:47

Cassidy schreef:
Niet op ingaan. Ze is namelijk niet verplicht om via Marktplaats aan de hoogste bieder te verkopen. En verder zou ik mijn vraagtekens hebben bij een witte kat. Vaak zijn die namelijk doof. Weet je dat en ga je er dan alsnog voor, dan is dat jouw keus. Ik zou er zelf niet aan beginnen. Ook als je het dier alleen maar binnen wilt houden.

Daar ben ik mee bekend. Deze hebben ook nog enkele zwarte haartjes door de vacht. En daarbij blijft het inderdaad een binnenpoes. Sowieso heb ik best wel wat over voor een huisdiertje en vond 100,- prima voor een mooi diertje. De overige kosten heb ik al voor mijzelf uitgerekend dus er is over het dier zeker goed na gedacht. Het gaat mij er nu meer even om, hoe de verkoper dit nu aanpakt.. ben er best een beetje beduusd door. Was in de veronderstelling dat ik haar donderdagavond kon komen ophalen..

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 20:47

Mova schreef:
Ik wist niet dat men al zoveel geld vroeg voor een (sorry) standaardkat...

Asielen :+ Raar verhaal TS, ik zou mooi verder kijken als ik jou was.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 20:48

Ja dat mag. Niet getreurd, er zijn nog 238423 andere katten op MP. :')

jansje73

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 20:48

Monica72 schreef:

Dat zal heel goed kunnen dat ze dan doof zijn. Heeft de kitten zwart om de oogjes of is dat rose?

Aartje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-14 20:50

Evelijn schreef:
Tja maar jij zou katje ook al mogen hebben omdat je meer geld bood dan de vorige... verkoper had dus maar één beweegreden.

Gelukkig zijn er nog wel meer witte katten te vinden die echt een huisje zoeken
http://www.dierenasiels.com/specskat.cfm?id=305055
http://www.dierenasiels.com/specskat.cfm?id=304326

Hey!!! Ik heb ook de asielwebsites bekeken inderdaad maar deze helemaal niet gezien!! Bedankt, ik ga eens mailen.

@ IHN, ja ik wil heel graag een witje ja. Kitten of iets ouder maakt me niet heel veel uit.

Aartje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-14 20:50

jansje73 schreef:
Monica72 schreef:

Dat zal heel goed kunnen dat ze dan doof zijn. Heeft de kitten zwart om de oogjes of is dat rose?

De kittens hebben wel pigment :)

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 20:52

Aartje schreef:
Cassidy schreef:

Daar ben ik mee bekend. Deze hebben ook nog enkele zwarte haartjes door de vacht. En daarbij blijft het inderdaad een binnenpoes. Sowieso heb ik best wel wat over voor een huisdiertje en vond 100,- prima voor een mooi diertje. De overige kosten heb ik al voor mijzelf uitgerekend dus er is over het dier zeker goed na gedacht. Het gaat mij er nu meer even om, hoe de verkoper dit nu aanpakt.. ben er best een beetje beduusd door. Was in de veronderstelling dat ik haar donderdagavond kon komen ophalen..

En daar gaat de verkoper gebruik van maken. Dat je meegaat in het bedrag dat zogenaamd Meneer X voor de kitten heeft geboden. Ik zou verder geen zaken meer met haar doen. Ook niet voor dat andere nest dat er misschien aan gaat komen.

Dat vind ik persoonlijk het nadeel van kopen op Marktplaats. Verkoper is niet verplicht om je de goederen/cq dieren voor de afgesproken prijs over te dragen. Wees blij dat je het nu weet, en je niet ter plekke ineens met een verhoging van de prijs te maken krijgt, want daar zijn anderen ook toe in staat.

Dus blijf verder zoeken. Er is vast ergens een katje die op je zit te wachten, en die veel leuker is dan deze.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 20:52

Ik vind het vooral vreemd om op een dier te bieden zonder dat je het uberhaupt gezien hebt of kennis mee hebt gemaakt. Je wilt toch weten of er een klik is en dat het gezond is?

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 20:59

Ik snap niet dat je hier verbaasd over bent, of dat je denkt dat de koop al rond is omdat je een dag hebt afgesproken.
De vrouw die vandaag zou komen bezichtigen maar niet kon omdat haar dochtjertje ziek was. Die had in feite ook al een deal met deze verkoper.

Als jij meer zou bieden zou jij hem mee mogen nemen, ondanks de afspraak die de verkoper al met deze vrouw had.

Dat is toch hetzelfde verhaal als bij jou nu?

Snap je verontwaardiging dus eigenlijk niet.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 21:04

tja sommige mensen geven alleen om geld...

Aartje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-14 21:06

@ M_D_H. Ze mailt toch dat ze heeft 'afgemaild'. Ik weet toch niet wat daar verder onderling is afgesproken, Misschien is dat dochtertje wel langdurig ziek..? weet jij veel. Ik krijg van de verkoper door 'dat ze nog beschikbaar is.'

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 21:11

Ik lees het eerder als dat die vrouw de afspraak voor vandaag afgemaild heeft...

Aartje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-14 21:14

Nogmaals, je weet als buitenstaander dan toch niet wat er is afgesproken. Verkoper geeft aan dat het poesje beschikbaar is, dus dan ga ik toch niet antwoorden met 'ow wil de die andere vrouw niet een andere dag komen dan?' Ik ken niemand die dat zou antwoorden hoor, zeker niet als je iets graag wilt hebben waarvan de verkoper zegt dat het er nog is..