Ik mail de verkoper dat ik heel veel interesse heb, een goed plekje kan bieden en dat ik met het hoogste bod mee ga. Met de vraag vanaf wanneer ze weg zou mogen. Ik krijg een mailtje terug:
De verkoper gaf aan dat het poesje er nog was en er vanavond iemand zou komen kijken. Echter had die persoon afgemaild omdat haar dochtertje ziek was geworden. Ook zei de verkoper dat wanneer ik meer zou bieden via marktplaats hij verplicht was het poesje aan de hoogste bieder te verkopen.
Dat vond ik een rare stelling, maar oké. Voor het idee bied ik even een euro meer dan de hoogste bieder er vanuit gaande dat dat oké is.
Ik krijg terug dat ze vanavond ook al mee zou mogen omdat ze oud genoeg zijn. Maar helaas kan ik vanavond niet meer komen.
Waarop de verkoper aangaf dat ik ook een andere avond kon komen behalve de woensdag want dan was de verkoper niet thuis. Morgenavond kon ook niet, want dan zou het katertje opgehaald worden. Donderdag mocht ook, als ik zo lang kon wachten. Ik moest het maar laten weten.
Dus ik antwoord:
Aha, zullen we donderdag avond afspreken dan?
Ben super benieuwd naar dr! Is ze ook echt een schootkatje?En daarop kreeg ik antwoord dat de donderdag prima was. En dat ze beiden schootkatjes zijn én dat ze beiden tegen haar dochtertje aan in slaap vallen in bed 's avonds. Het katertje zou een doerakje zijn maar het poesje echt een kroelkatje.
Ook moest ik marktplaats in de gaten gaan houden in verband met biedingen. Ik kon een aanbetaling doen want dan was het poesje zeker van mij.
Dus ik antwoord weer:
Dat wordt het donderdag avond. Dan kom ik na mn werk uw kant op. Dan ben ik er rond 21:00 uur.
Wat is uw adres?
Daarop heb ik even niets gehoord, tot vervolgens ik bericht kreeg dat er op Marktplaats 120 euro geboden was én dat het poesje voor die persoon gereserveerd was. Of ik kon begrijpen dat ze op dat bod in zou gaan en dat ik vast een lief ander poesje zou vinden. En dat er eventueel bij haar nog wel een kat op springen stond als ik snel een poesje zou willen. Wederom een witte, maar wat voor kittens daar uit zouden komen wist de verkoper niet.
Sorry?????
Pff, laat ook maar, denk ik dan. Dit is niet iemand met hart voor dieren maar die er gewoon op los fokt... hoe kan ik daar met mn stomme kop intrappen. Hoewel ik dacht dat het gewoon een gezin was die een keertje een nestje hadden.. maar nee hoor er staat er nog een op springen.
Ik dacht trouwens dat ik gewoon al een overeenkomst had. We spreken toch een dag af? Daarbij heb ik ook al aangegeven dat ik met het hoogste bod mee zou gaan.. Dus ik vind het maar raar.

Raar verhaal TS, ik zou mooi verder kijken als ik jou was.