En komen van een rauw bot geen splinters?
Citaat:Ik weet niet wat je voert maar misschien kan je hem geregeld een rauw bot of een lapje pens geven. Alle kans dat de kiezen dan vanzelf schoon worden en dan is schoonmaken niet meer nodig :wink:
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Citaat:Ik weet niet wat je voert maar misschien kan je hem geregeld een rauw bot of een lapje pens geven. Alle kans dat de kiezen dan vanzelf schoon worden en dan is schoonmaken niet meer nodig :wink:
. Die van ons krijgt zo'n groot gerookt bot, die halen we soms op de markt en anders bij de intratuin of dierenwinkel. Let wel als je een groot bot koopt is het te adviseren de hond maar een halfuurtje per dag te laten kauwen.
Citaat:Gerookte botten worden geloof ik niet (goed) verteerd en daar kunnen ze van die hele harde ontlasting van krijgen. Janus heeft er ooit 1 gehad en die joelde het uit bij het poepen en perste zo hard dat er bloed bij de ontlasting zat. Heeft dus ook nooit weer een gerookte had, alleen rauw.
Grote_Beer schreef:Het voeren van rauwe botten aan honden kan inderdaad een probaat middel zijn tegen tandsteen. Maar het is wel heel belangrijk dat je je als hondeneigenaar eerst een beetje in de versmaterie verdiept en niet zomaar wat gaat voeren. Maak je niet de juiste keuze, dan kunnen botten zelfs gevaarlijk zijn.
Lees bijvoorbeeld eerst eens deze info door:
http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 801.0.html
MyWishMax schreef:Het gaat altijd goed, tot die ene keer. En die ene keer kan dodelijk zijn.
[BB] Waarschuwing voor alle hondeneigenaren..
cissi schreef:Wat ik mijn rottweiler altijd gaf, is runderkraakbeen. Dat is iets zachter bot met wat vlees er omheen. Kunnen ze helemaal opeten, zijn ze lekker zoet mee en mijn hond had binnen korte tijd een prachtig schoon gebit, zonder tandsteen, en stonk ook niet meer uit haar bek. Dit terwijl zij behoorlijk last had van tandsteen. Ik ben daarnaast ook overgegaan van brok (Carocroc) naar KVV, dat heeft er wellicht ook wel mee te maken, maar het kraakbeen werkte ook super.

Arrabel schreef:cissi schreef:Wat ik mijn rottweiler altijd gaf, is runderkraakbeen. Dat is iets zachter bot met wat vlees er omheen. Kunnen ze helemaal opeten, zijn ze lekker zoet mee en mijn hond had binnen korte tijd een prachtig schoon gebit, zonder tandsteen, en stonk ook niet meer uit haar bek. Dit terwijl zij behoorlijk last had van tandsteen. Ik ben daarnaast ook overgegaan van brok (Carocroc) naar KVV, dat heeft er wellicht ook wel mee te maken, maar het kraakbeen werkte ook super.
Waar kocht je dat runderkraakbeen?