nestje

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

XstormX

nestje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-14 06:57

Ik weet niet of dit goed staat...

Ik wil graag een nestje met mijn konijntje & ik heb ook al een ram gevonden :) heeft iemand ervaring met baby konijntjes ?
Tips zijn welkom !

Vero

Re: nestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 07:12

XstormX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-14 07:15

o ja dat heb ik al helemaal doorgelezen :) maar ik bedoel meer dat mensen zelf ervaringen vertellen of tips voor baby konijntjes :)

D__S

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 09:30

Ik heb ervaring, heb zelf geregeld nesten.
Maar begin aub nooit zomaar te fokken met konijnen! Er zijn er al veel te veel, opvangen zitten vol! Waarom wil je baby konijntjes?

Je topic staat ook verkeerd, ik tem even :)

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 09:34

YRT >> BB

Laptopmuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 10:31

Heb hier ervaring genoeg en vooral negatieve ervaringen met pretnesten waar je de achtergrond van de vader en moeder niet kent (en heb je daar de hele stamboom van?).

Er zitten veel erfelijke afwijkingen in stammen, zo krijgen we de laatste tijd heel veel konijnen met tandproblemen.

Jaarlijks worden er zoveel konijnen gedumpt....
Wij zijn zelf maar een kleine opvang en hebben binnen 10 konijnenhokken en een grote ren voor groepen. Dus niet veel ruimte. Toch hebben we dit jaar alleen al 119 konijnen geplaatst, vorig jaar 387.

Er zijn gewoon teveel konijnen en mensen doen ze te snel weg wegens verschillende redenen. Vaak als het schattige jonge pluishaar verdwenen is, is het konijn thuis ook verdwenen. Want dan is er geen tijd meer voor of hebben mensen plots een allergie voor het diertje.

Dus ik raad aan: niet doen.
We krijgen woensdag ook alweer 8 hollander konijnen en 6 dwergkonijnen van 8 weken in de opvang (twee verschillende personen) door een oeps-nestje door fout in de geslachten.

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 19:53

dollyspikkel schreef:
Maar begin aub nooit zomaar te fokken met konijnen! Er zijn er al veel te veel, opvangen zitten vol! Waarom wil je baby konijntjes?

Beetje tegenstrijdig dit.
Je zegt dat TS niet moet fokken en zelf heb je regelmatig nestje.

Internet kan je veel over vinden TS

D__S

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 20:19

vrouwke schreef:
dollyspikkel schreef:

Beetje tegenstrijdig dit.
Je zegt dat TS niet moet fokken en zelf heb je regelmatig nestje.

Internet kan je veel over vinden TS

De 'zomaar' in mijn zin is van groot belang. Ik fok niet zomaar voor de leuk en aan TS haar vraag te zien was dit wel haar bedoeling.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 20:49

ik wil graag opvang voor op straat gevonden konijnen maar de konijnenopvangen zitten bomvol en nemen niets meer aan. Misschien dat je deze dumpertjes op kan gaan vangen i.p.v. nog meer konijnen toevoegen aan het enorme overschot???

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 23:06

dollyspikkel schreef:
De 'zomaar' in mijn zin is van groot belang. Ik fok niet zomaar voor de leuk en aan TS haar vraag te zien was dit wel haar bedoeling.

Met alle respect, natuurlijk fok je omdat jij het leuk vindt. Het verschil maakt dat jij waarschijnlijk een doordacht fokdoel hebt met stamboekkonijnen (Neem ik aan? Zo even ingevuld vanuit je berichten), maar verder fok je ook gewoon omdat je het leuk vind, het je interesse heeft. Anders deed je het per slot van rekening niet.

D__S

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 23:08

annepaardoes schreef:
dollyspikkel schreef:

Met alle respect, natuurlijk fok je omdat jij het leuk vindt. Het verschil maakt dat jij waarschijnlijk een doordacht fokdoel hebt met stamboekkonijnen (Neem ik aan? Zo even ingevuld vanuit je berichten), maar verder fok je ook gewoon omdat je het leuk vind, het je interesse heeft. Anders deed je het per slot van rekening niet.

Ja is juist wat je zegt, ik had mijn zin anders moeten verwoorden :o

lotlot2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 00:22

Niet fokken.
Er zitten er al genoeg in het asiel.

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 08:39

Omdat TS nog geen toegang tot de kudde heeft, plaats ik hier een slotje.