Welke vissen bij elkaar?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

x_Rebecca

Welke vissen bij elkaar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-14 13:55

Na jaren lang axolotls gehad te hebben, hebben mijn vriend en ik besloten om de axolotls naar een kennis te brengen en het aquarium om te bouwen tot tropisch aquarium. Twee maanden geleden de knoop doorgehakt, aquarium leeg gehaald, alles gereinigd, drie weken droog laten staan en opnieuw opgestart.

Gisteren het water gecontroleerd en ja hoor *\o/* water was goed en er zit een bacteriecultuur in. Nou, helemaal goed! Dus we hebben vandaag een aantal visjes gekocht om mee te beginnen, maar nu zijn we een beetje aan het twijfelen geslagen over wat er nog meer in moet..

We willen sowieso meerdere soorten visjes hebben en het liefst in alle waterlagen wat.

Op dit moment hebben we vijf algeneters (otocinclus) en tien neon tetra's (enige eis van mijn vriend :+ ).
Nu willen we even goed gaan oriënteren naar andere visjes die we er nog in willen hebben.

Het aquarium is een 125 literbak en staat midden in de woonkamer, zou dus wel leuk zijn als het een beetje sierlijke visjes zijn.

Wat we als eerst hadden bedacht was het volgende:

4 Dwerggoerami's of dwergregenboogvisjes
10 Neontetra's
6 Roodkopzalm
5 Algenetertjes

Maar goed, dan vragen we ons een beetje af in hoeverre de bak ook echt enigszins gevuld is :+
Verder willen we niet te lastige vissen (kempvis of cychliden of zo zijn wat lastig voor ons als beginners :+ )

Janine1990

Re: Welke vissen bij elkaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 14:01

Ramirezi :D

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 14:07

x_Rebecca schreef:
Na jaren lang axolotls gehad te hebben, hebben mijn vriend en ik besloten om de axolotls naar een kennis te brengen en het aquarium om te bouwen tot tropisch aquarium. Twee maanden geleden de knoop doorgehakt, aquarium leeg gehaald, alles gereinigd, drie weken droog laten staan en opnieuw opgestart.

Gisteren het water gecontroleerd en ja hoor *\o/* water was goed en er zit een bacteriecultuur in. Nou, helemaal goed! Dus we hebben vandaag een aantal visjes gekocht om mee te beginnen, maar nu zijn we een beetje aan het twijfelen geslagen over wat er nog meer in moet..

We willen sowieso meerdere soorten visjes hebben en het liefst in alle waterlagen wat.

Op dit moment hebben we vijf algeneters (otocinclus) en tien neon tetra's (enige eis van mijn vriend :+ ).
Nu willen we even goed gaan oriënteren naar andere visjes die we er nog in willen hebben.

Het aquarium is een 125 literbak en staat midden in de woonkamer, zou dus wel leuk zijn als het een beetje sierlijke visjes zijn.

Wat we als eerst hadden bedacht was het volgende:

4 Dwerggoerami's of dwergregenboogvisjes
10 Neontetra's
6 Roodkopzalm
5 Algenetertjes

Maar goed, dan vragen we ons een beetje af in hoeverre de bak ook echt enigszins gevuld is :+
Verder willen we niet te lastige vissen (kempvis of cychliden of zo zijn wat lastig voor ons als beginners :+ )

Roodkopzalmen zijn scholenvisjes, minimaal 10 van houden dus. Daarbij zou ik niet 2 soorten scholenvisjes door elkaar heen houden.

Dwerggourami's hebben een bak van minimaal 80cm nodig, hou daar wel rekening mee. Sowieso hou je die als koppeltje (1 man en 1 vrouw).

Wat je kunt doen is in deze zoekmachine (http://aquavisie.rgkoelman.nl/zoeken.asp) alle specificaties invullen, grootte van je bak, water temperatuur, hardheid, zuurgraad etc. en dan krijg je te zien wat je erin kunt doen.

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-14 14:14

Wat een handige site! Bedankt! Die kende ik nog niet..

We hebben een bak van 90 cm lang, dus wel ruim genoeg voor die dwerggoerami's, maar daar zijn we ook nog niet over uit of we die echt willen.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 14:19

Kom je ook een kijkje nemen in de aquarium HK??

wyko

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 11:23

Ik zou persoonlijk de school van neon tetras groter maken, dan komen ze veel mooier uit!