Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
dus ook de nacht door doen:) sterkte met je caafje voor meer vragen stuur me maar een pb heb in cavia opvang stage gelopen suuszzzz schreef:Mijn cavia eet de laatste dagen veel minder dan normaal. Ik ben toen ook direct naar de dierenarts gegaan, omdat ik weet hoe snel het kan gaan bij cavia's. Die van mij had nog geen gasbuikje, en de dierenarts kon niets vreemds vinden. Het is afgelopen zondag begonnen en hij eet nog steeds niet optimaal. Ik heb geprobeerd te dwangvoederen maar dat is echt een drama. Hij werkt alles weer naar buiten. Ik heb wel een middeltje gekregen dat zijn darmen op gang moet houden. Vandaag had hij toch wel weer normale keutels. Af en toe schuift hij alles naar binnen en het andere moment wil hij niets eten. Ik hoop dat we hem er helemaal doorheen krijgen.
Probeer goed in de gaten te houden hoeveel hij eet en drinkt en of hij normale keutels heeft. Goed dat je zo snel naar de dierenarts bent gegaan! Als ze een tijdje niet eten stoppen de darmen er mee en dat overleven ze vaak niet. Succes met je cavia!
suuszzzz schreef:Beschuit heb ik nog niet geprobeerd. Bedankt voor de tip, ik zal dat morgen proberen. Ik heb hem al wel een paar keer broodkorstjes gegeven. De ene keer eet hij het wel, de andere keer niet. Helaas is dat met alles zo op het moment. Gras gaat er nog wel makkelijk in.
Het enige is dat hij wel eet maar blijft afvallen. In overleg met de dierenarts zijn we meer gaan dwangvoeren en daar doet hij het goed op, hij is vandaag voor het eerst weer aangekomen. Morgen avond moeten we weer naar de kliniek dan gaan zijn zijn kiezen controleren op haakjes.
Die van mij gaat ook weer goed!