Hond bijna 5 is een stuk rustiger?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

appiesjappie

Hond bijna 5 is een stuk rustiger?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-14 09:44

Hoi allemaal,

Mijn appenzeller hond word volgende week 5 jaar en is opeens een heel stuk rustiger geworden de laatste paar maanden. Misschien is het mij nooit zo opgevallen en is het er stiekem zo ingeslopen. Ik vraag mij af of mensen dat herkennen. Wij zijn in november verhuisd en wonen nu op een boerderij en ze kan nu lekker los rennen in de tuinen en als wij gaan wandelen hebben we de lijn wel mee maar als wij langs de sloot bij het huis lopen en dan het fietspad op gaan is er nooit iemand en kan ze lekker los. Eerst woonden wij in een rijtjeshuis en wandelden wij in het park en moest ze altijd aangelijnd zijn i.v.m. andere honden en de bekeuring die je kon krijgen. Normaal als ik haar dan in het park los liet rende ze als een gek in het rond net als in het bos. Maar nu is ze los en rent 6 of 7 keer heen en weer met onze andere hond maar daarna sjokt ze maar een beetje sullig achter ons aan of loopt ze tussen ons in. Ze is echt niet vooruit te branden. Maar hebben we een bal of een tak dan wil ze alleen maar spelen, rennen, blaffen enzovoort. In huis is ze ook een stuk rustiger. Maar ja misschien komt dat ook wel weer omdat ze nu al haar energie kwijt kan met het los lopen. Ze slaapt veel en af en teo pakte ze de bal om hem dan weer weg te gooien. Herkent iemand dit?

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 09:47

Ik denk echt dat het zo lijkt! Ze kan nu rennen wanneer ze wil en toen dat alleen tijdens het uitlaten kon, nam ze het er ook echt van en was je er altijd bij.
Wat een heerlijk hondenleven zo! :D

appiesjappie

Re: Hond bijna 5 is een stuk rustiger?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-14 10:01

hahah ja dat heeft ze zeker. Ze heeft een grote ren achterthuis waar ze in kan als ik zelf niet buiten ben en als ik ook buiten ben kan ze gewoon overal heen sjouwen. Lekker achter de poesen aan. Mijn moeder laat haar tussen de middag uit als ik de hele dag moet werken. Verder zit ze in huis maar zodra we thuis zijn kan ze weer lekker los naar buiten. Ik vond of vind het zo vreemd dat ze zo rustig is. Ik ging er meteen alles van denken. Ik heb nog nooit een hond gehad en dacht dat het misschien aan haar leeftijd zou liggen. haha. Ja ze nam het er echt van als ze dan los was. Mijn vriend zei al misschien moet je haar weer een paar weken aan de lijn doen :) en dan weer los laten kijken wat ze doet haha.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 11:15

5 is nog niet oud hoor!
Het is alleen maar goed dat je gedragsveranderingen zo goed herkend! In dit geval denk ik echt dat er verders niets met haar aan de hand is.
Als ze er nu slecht bij zou gaan eten / drinken, zou ik een dierenarts raadplegen.

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-14 14:27

haha nee dat vond ik ook al niet maar ik heb nog nooit eerder een hond gehad dus ik heb geen idee wanneer een hond zich ook echt oud gaat voelen. Daarom dacht ik, ik kan het altijd vragen op bokt. Die weten misschien wel iets ;) . Ze eet super goed en drinkt ook super goed. Ze is misschien ook wel een stuk relaxter geworden nu we zijn verhuisd. Omdat wij ook een stuk relaxter zijn. Als je een bal hebt kan je wel 10000 keer gooien en ze blijft hem vrolijk ophalen!. Als we naar het bos gaan is ze ook helemaal blij dus. Aan het eind van de ronde sjokt ze ook maar wat achter ons aan. Maar ik ben blij dat je denkt dat het door onze verhuizing komt. haha. Ben benieuwd of er nog meer mensen reageren.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 14:36

Een verhuizing kan zeker ook een positief effect op de hond hebben!
Wij hebben dat toevallig zelf ook ervaren! (ongetwijfeld ook omdat we hier zelf prettiger wonen, dus dat vast ook uitstralen :D )
Helaas niet naar een boerderij met terrein eromheen...... maar wel heerlijk in de polder! Voor en achter hebben we ramen van onder tot boven. Daar liggen de manden van de honden. Uren kunnen ze daar liggen en van alles in de gaten houden :+ :D
We merken echt aan hun gedrag dat ze hier relaxter zijn!
(zijn inmiddels alweer bijna 7 en 8, maar denken vaak nog steeds dat ze pup zijn :') )
En kan me zeker ook voorstellen dat als ze nu kan dollen wanneer ze dat wil, ze daarmee niet meer hoeft te wachten tot tijdens het uitlaten!

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-14 14:42

ja inderdaad. Overdag ligt ze heerlijk voor het raam op haar kussentje. totdat we thuis zijn en dan kan ze weer lekker naar buiten. Vroeger kon ze alleen op de bank voor het raam kijken en dan kwam jan en allemaal er voor langs lopen. We wonen in het achterhuis van mijn ouders. Jammer genoeg is de boerderij nog niet helemaal alleen voor ons. Dit is even tussenstop. We willen nog een vrijstaand huisje kopen en dan kopen we een hondenluik zodat ze lekker naar buiten kan wanneer ze wil dan word het nog luxer voor haar hahaha

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 14:54

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-14 17:58

Ja je hebt gelijk! Nog maar even over nadenken. We hebben nog geen eigen huis maar goed. Wel goed dat je het zegt Haha. Lieke is gelukkig niet gek op vreemde mensen maar toch je weet maar nooit

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-14 17:59

Haha leuke foto s trouwens! Zo hing lieke ook altijd Haha