Ik denk dat de eieren langer geleden zijn gelegd, maar later pas geraapt en door jou in de machine gelegd. Het zou zo maar kunnen dat ze aan het uitkomen zijn.
Misschien wel even duidelijk maken dat ik totaal geen verstand heb van kippen en kippenkuikens, maar toevallig laatst hier wat over gehoord. Ze bewegen en piepen inderdaad als ze uit het ei (gaan) komen.
Ik denk dat de eieren langer geleden zijn gelegd, maar later pas geraapt en door jou in de machine gelegd. Het zou zo maar kunnen dat ze aan het uitkomen zijn.
Maar dan moeten ze voordien ook bebroed zijn. En als TS ze opgehaald heeft zijn ze ws toch een tijd koud geweest, wat betekent dat ze dan dood hadden moeten zijn. Zou vreemd zijn dat ze nu al uitkomen, maar het zijn wel de tekens. Apart verhaal
Heb net gekeken, er bewogen er nog steeds een paar, gelukkig is t nieuwe hok bijna af maar voorlopig komen ze dan in een konijnen Binnenhof als ze uitgekomen zijn, 4 komen er sws nog niet uit, die komen ergens anders vandaan
lindar1985
Geplaatst: 09-04-14 23:48
Ja een dagje van te voren hoor je ze meestal piepen in t ei! Heb je lekker paaskuikens veel plezier ermee
Laat de broedmachine zo lang mogelijk dicht! Warmteverschillen zijn voor de uitkomende kuikens niet goed. Ze kunnen daar heus wel een paar uur zitten. De eieren waarvan jij zegt dat ze niet uitkomen, omdat ze ergens anders vandaan komen, kun je gewoon laten liggen totdat ze uitkomen. Tja, binnen enkele uren ben je een kippemoeder! Ik moet nog anderhalve week wachten helaas. Hier liggen 30 eitjes in de broedmachine.
Chessie
Geplaatst: 10-04-14 09:27
Leuk! Wel zorgen dat je warmtelamp etc al op temperatuur zijn nu ze uit gaan komen. Je kan ze idd max 24 uur na uitkomst uit de broedmachine halen wel leuk zo vlak voor pasen m'n vader heeft er 20 lopen die nu al lelijk zijn
Probleem is wel dat als ze uit gaan komen en ze aangepikt zijn je de luchtvochtigheid moet verhogen en dit is voor de andere eieren die je dus later gehaald hebt niet goed.
Misschien eens bellen naar diegene waar de eieren vandaan komen? Of die de eieren elke dag rapen?
pillow
Geplaatst: 12-04-14 22:38
is er al wat? of zaten er muizen onder
Jolandaa_
Geplaatst: 12-04-14 22:40
Een baby beweegt toch ook al bij 22 weken? Een kuiken beweegt ook wat in z'n ei. Als ie pieept duurt het niet lang. Heb je van 2 verschillende tijden eieren? Dan heb je natuurlijk ook verschil in uitkomst. Is niet handig in een machine..