Ik heb sinds een dik half jaar 2 konijnen. Heb 1 ram en 1 voedster.
De ram heb ik van iemand anders overgenomen die er echt niet goed voor zorgde. Hij was depri en ongezond. Heb hem laten castreren op permanent hooi gezet en een jonge dame voor hem uitgekozen als medegezel.
Ze schieten erg goed op samen! Maar z'n dametje is ondertussen lekker volwassen en ze krijgt lentekriebels. Ze wil duidelijk een nestje van hem maar meneer snapt het niet wat ze wil aangezien hij gecastreerd is
.Ze probeert telkens de ram te bestijgen (is zeker een ze, geen balletjes te zien! En gecheckt bij de aankoop met vergelijkingsfoto's). Maar de ram vind dit echt niet leuk en voor haar is het ook zo sneu.
Mijn vraag is nu:
- Verdwijnen deze "problemen" vanzelf bij het steriliseren van de voedster?
- Kan elke dierenarts een sterilisatie van een konijn? En op hoeveel komt die?
- Heb al vaker gehoord dat je een vrouwtje van gelijk welke diersoort best 1 nestje laat werpen voor je overgaat tot sterilisatie: is dit broodje aap?
Een nest zie ik niet zitten gezien er al zoveel konijnen zijn die gewoon voor 2 weken gekocht worden en dan gedumpt bij ons in de buurt in de bossen. Of mensen die konijnen houden en die ze dan gewoon granenmix of korrels geven terwijl konijnen echt wel hooi en gras eten... Of konijnen die in een donker klein hokje belanden zonder aandacht van hun eigenaar. Ik weet wat Tau, mijn ram, heeft meegemaakt en ik wens geen enkel konijn hetzelfde toe! Nu ook met Pasen doen vele dierenzaken acties bij het aanschaffen van een konijn... Maar wil toch Suzy van haar lusten afhelpen

Bedankt!