Graanvrije brok

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Limoen

Graanvrije brok

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-14 13:05

Ik heb al TOTW gevoerd eerder, toen werd dat steeds maar duurder dus ben ik overgestapt op Porta21 Grain Free. Hier deden mijn katten het ook erg goed op maar dit is ook uit de collectie van zooplus gegooid.

Even kijken of er een geschikt alternatief is:

- Nutrivet Farm Chicken of Wild Ten Fish
- Acana Wild Prairie
- Sannabelle No Grain
- Applaws Kip of Kip/Zalm
- Granatapet Gevogelte
- Porta 21 Cats Heaven (voor oudere katten en dieetkatten geschikt?)
- TOTW

Wie heeft ervaringen voor me? Wie kan me dingen aan- of afraden?

Samiyah

Re: Graanvrije brok

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 14:34

Ik lees even mee, ben hier ook mee bezig.
Ik had een klein zakje orijen gekocht maar mijn katten eten het heel slecht en ik vind het eigenlijk wat te duur.
Nu vond ik in de dierenwinkel een onbekend merk: canagan. Ook graanvrij. Kijken hoe ze het daar op doen...

Hier heb je weinig aan haha, sorry. Maar ik lees dus even mee. :))

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 14:59

Ik was redelijk tevreden over porta 21.....
Acana was hier geen success... binnen 2 weken blaasgruis.

Nu Prins en dat is al anderhalf jaar goed.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 15:28

Dog lovers gold en cat lovers gold zijn ook graanvrij, daar heb ik tot nu toe de beste ervaringen mee (beter dan totw, acana en applaws), zowel voor kat als hond

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 15:34

Ik had hetzelfde probleem, jammer dat ze het eruit hebben gegooid! Ik kreeg als tip om in Duitsland te bestellen maar voor mij is dat niet heel gunstig. Ik ga nu de hollistic van porta proberen. Cats Heaven heb ik ook naar gekeken maar ik heb twee jonkies hier lopen zonder echt allergieen oid.

Ettesil

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 15:57

Ik bestel altijd via de Duitse site van Zooplus, dat is een stuk goedkoper en vanaf een bepaald bedrag leveren ze gewoon gratis. Wellicht dat ze daar porta 21 nog hebben.

Ik voer tegenwoordig de Sanabelle No grain. Mijn kat is er dol op en ze doet het er prima op, stinkt ook niet zoals ze met de gewone brokken wel deed.

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 18:21

Die van mij krijgt Applaws en ben daar dik tevreden over. Mijn kat heeft IBD (chronische darmontsteking) en sinds dit voer hebben we nauwelijks meer symptomen gezien. Daarnaast ziet haar vacht er beter uit

Jennyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 18:39

Ik voer Porta 21 Feline (via zooplus). En ze doen het hier beter op als op carocat ;-)

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 09:53

Hier applaws. :j

Neon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 09:56

Interessant... willen de mensen die graanvrij voeren voor mij even kijken op de verpakking wat het percentage eiwit is?

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 10:10

Gaia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 20:48

Onze katten eten buiten kvv ook Orijen, Ancana en Granatapet. Ze houden graag van afwisseling, vandaar :P
Porta hebben we ook geprobeerd, 3 van de 4 katten wilde het niet eten, en de 4de ging er van braken...

Natascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 11:22

ook ik voer taste of the wild. Daarnaast krijgen ze vers vlees, kuikens en carnibest.
Prins heb ik ooit een proefzakje van gehad maar daar zit veel mais in. Vind ik niks voor katten. Krijgen mijn paarden niet eens dus waarom zou ik het aan vleeseters voeren ;)

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 13:30

Ik heb mijn honden op Canagan staan (dit is er uiteraard ook in kattenversie :+ )
Dit is een graanvrije brok met hoog vlees percentage.
Heb voor mijn teckel toen de tijd heel veel soorten voeding geprobeerd en hier gaat hij super goed op, dus voor mij nooit weer wat anders!
Ik doe ook met een zak van 12 kilo 6 weken op 3 honden (2 kleine en 1 grote)

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 13:40

Mijn katten krijgen Acana, heb ook cat lovers gold geprobeerd, maar daar kregen ze extreme plakpoep van en dat is niet fijn met langhaarkatten. :D
Nu met Acana heb je weinig, maar mooie ontlasting en ze doen het er super op. Uiteraard moeten ze er wel goed bij drinken... Verder heb ik natvoer van Renske voor de katten, is ook granenvrij.

De hond krijgt Orijen, doet ze het fantastisch op! :) Dog Lovers Gold vond ze niet lekker.

samp

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 17:03

Ik heb 2 katten en die doen het super goed op Applaws (kip). Hun vacht ziet er ook super uit, de korthaar glimt helemaal! {:}
Het enige nadeel vind ik dat het wel een beetje aan de prijs is, ik zit er daarom wel aan te denken om te kijken of ik een ander goed merk kan vinden die wat goedkoper is.

Shanelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 14:49

Wij gaan binnenkort een nieuwe hond nemen en ik zat al eens rond te kijken naar alle soorten voeding. Nu kwam ik Farm Food HE tegen, maar daar zit wel voorgekookte rijst, maïs en gerst in. Kan dit nog 'kwaad' als het voorbewerkt is? (Sorry als mijn vraag hier verkeerd staat)

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 15:25

Ik las mee omdat ik ook een tevreden gebruiker van Porta 21 Grain Free ben, nou ja, de katten dan. :D

Nu kijk ik toevallig op de site van Zooplus omdat ik weer nieuw voer moet bestellen maar de Grain Free staat er gewoon weer tussen. +:)+

plovesb

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 15:28

Naturea hier :)

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 14:10

Hier krijgen ze brok en natvoer van de Applaws. Natvoer omdat mijn oudste kat veel te weinig dronk en weinig vocht binnen krijgt. Dit is hiermee opgelost.
Heb verschillende probeerzakjes gehad van graanvrij voer. Maar dit voer vinden ze het lekkerste en dat houd de ouste (3jaar) ook binnen. Hij heeft in het begin heel veel overgegeven van ander voer. Dus ik blijf nu ook bij dit voer. Het is wel wat duurder maar goed liever dat dan telkens een zieke kat.
Ik merk ook dat ze hier meer energie van krijgen en dat de vacht gewoon goed glanst.
Kennis van mij had een kat die op nierdieet zat maar dat at hij niet. Deze brokken geprobeerd en dat at hij wel. Dierenarts heeft er naar gekeken en die mocht hij gewoon hebben.