Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Duhelo schreef:Die optie is er ook. Meestal is het de grootste die wint, maar grasjes kunnen inderdaad erg gemeen zijn

Marcella schreef:Heb ook ooit kwartels gehad, maar snel mee gestopt die werden ondanks schuil mogelijkheid gewoon opgevreten/kaal geplukt.

Daphne__ schreef:Maar ook als valkparkieten en grasparkieten samen kunnen, ts wil er één valkparkiet bij doen.... Lijkt me niet echt een strak plan
Bluebontje schreef:Ik heb zo ook samen gehouden, ging op zich best goed. Ze zaten in een grote voliere.
Maar....de grasparkieten konden de valkjes het leven behoorlijk zuur maken, vooral als het om nestplaatsen ging. Ik zou ze niet samen in een kooi houden.
Neem dan 2 valken en geef beide koppels een ruime kooi.
Cayenne schreef:Valkparkieten met kwartels gaan wel prima. Grasjes met kwartels gaat moeilijk idd.
Ik ken idd ook gevallen waarbij grasjes en kwartels fout gingen. Engelse grasparkieten schijnen dan wel weer iets toleranter te zijn, maar ook dat zou ik niet gokken.
Vind grasjes trouwens wel geweldig en ken ook gevallen waarbij het wel goed gaat, maar ook bij hen moet alles in het broedseizoen gescheiden omdat de grasparkieten alle broedblokken inpikken en de valkjes eruit jagen.