vandaag vonden we op meerdere bedden wat druppels slijmerig bloed met wat vocht van een van onze katten. we hebben 3 katten en we weten niet van welke kat dit is, aan de katten is niets te zien.
heeft iemand een idee wat dit kan zijn en hoe we er achter kunnen komen welke kat dit is?
Is er 1 kat bij die vaak naar de kattenbak gaat? Zijn he alle drie poezen/katers? Ik vrees dat je ze even een dagje zal moeten stalken als geen van drieën er ziek uit ziet....
woensdag is mijn moeder de hele dag thuis dus dan gaan we ze allemaal op een slaapkamer opsluiten en in de gaten houden. we hebben een poes van ongeveer 16, een kater van 10 en de jongste poes word deze maand 6
Het eerste waar ik aan denk is iets van blaasontsteking. Komt vaker voor bij katers dan poezen. Geeft in het begin vooral plasklachten, maar naarmate het langer duurt gaat een kat wel echt ziek ogen. Ik hoop dat je er snel achter komt wie/wat het probleem is!
crazyy_caro
Geplaatst door de TopicStarter: 07-04-14 21:24
blaasontsteking zou goed kunnen, de kater heeft jaren geleden blaasgruis gehad, daarna verder nooit meer problemen gehad. als we er niet achterkomen wie het is gaan ze alle 3 mee naar de dierenarts en dan kijken we daar wel
gewoon even alle drie apart zetten. Als je verder niks merkt aan de katten, is het voor de dierenarts ook niet makkelijk om de zieke eruit te pikken...
franka75
Geplaatst: 07-04-14 21:27
hm ff het bakgedrag bekijken maar als kater weer blaasgruis heeft en er bloed mee komt moet je morgen meteen gaan kan namelijk erg snel fout gaan. geef je zuur voer? het liefst eigenlijk meteen da