Pup geeft steeds over

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Pup geeft steeds over

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 16:07

Hoi!

Onze labrador pup van 4,5 maand oud heeft voor de zoveelste keer overgegeven. Het is meestal wanneer hij net gegeten heeft. Over een uur krijgt hij zijn eten en zal dan kijken of hij het binnenhoud. Is het ook nodig om hiermee naar de dierenarts te gaan? Misschien maak ik me ook wel wat te veel zorgen maar hij zat al niet zo goed op gewicht en wil juist niet dat hij nog lichter wordt.
Sorry voor spelfouten zit op mobiel
Edit; hij heeft alle pupinjecties al gehad en hij had ook 1 keer snachts overgegeven.

Unique6

Re: Pup geeft steeds over

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 16:09

Ik zou voor de zekerheid toch maar even bellen. :)

scooby09

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 16:12

Gewoon de DA bellen voor advies beter dan het hier vragen.

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 16:13

DA bellen ja, desnoods alleen voor advies..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 16:14

DA bellen en in kleinere porties voeren. Hoeveel voer je per keer en wat voer je?

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 16:17

Wat is voor de zoveelste keer? Zoveelste keer per dag? week? Als het aanhoud zeker even bellen dan kan hij iets krijgen tegen de misselijkheid of wie weet werkt er iets niet goed.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 16:19

Nooit wachten met een pup die ziek is. Pups zijn veel vatbaarder en kwetsbaarder dan volwassen honden. Van al het braken kunnen ze meer krijgen dan alleen gewichtsverlies. Dus DA bellen, liefst nu meteen.

callum

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 16:20

Als hij spuugt zijn het dan zijn onverteerde brokjes? Hoeveel voer je per keer. Hoe vaak en wanneer. Voer je na spelen of na slapen? Eet hij rustig of schrokt hij.
als hij schrokt eventueel voerbal of speciale voerbak.
Krijgt hij hetzelfde voer als bij de fokker?
Eventueel ander voer. Dus ander soort brok of vers.
en als de pup wat aan de dunne kant is niet te lang wachten met de dierenarts bellen

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 17:02

Wat is "net na het eten", dat hij overgeeft? Heeft hij de brokjes goed en wel doorgeslikt en spuugt hij ze dan weer uit of is het een half uurtje later (ofzo) dat hij begint met braken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 19:38

Even update.
Avondeten heeft hij ook helemaal uitgespuugd. Ook plast en poept hij vaker dan normaal.
Nu zwerft hij rond in huis en ligt hij even stil voor de deur maar het lijkt alsof hij zich niet helemaal fit voelt.

Hoeveel we geven, geen idee vraag zo even aan mijn moeder. Maar voer stap ik zeker niet ergens anders over aangezien hij het op dit voer goed doet. Heeft al darmparasieten gehad en week lang hele erge diarree maar ontlasting is nu gelukkig goed. Zal morgen alle berichten even goed beantwoorden want gaat niet zo makkelijk op mobiel.
Morgen en woensdag hebben we geen auto maar mocht het erger worden regelen we wel vervoer en gaan naar DA

no--a

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 19:45

Zeker als het hier gaat om een pup die al eens darmparasieten heeft gehad, zou ik toch snel een afspraak maken bij de DA. Wie weet is er door de parasieten orgaanweefsel beschadigd geraakt oid. Mits de porties goed in verhouding zijn met de pup, komt dit namelijk óf door een fysiek probleem óf door verkeerd voer (of natuurlijk een combi van beiden). Daar kan bokt geen uitsluitsel over geven, maar een goede DA wel.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 20:16

Waarom bel je niet nu de dierenarts? Waarom wachten met een pup die zich niet lekker coelt?

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 20:29

Drinkt hij wel goed?
Een puppy droogt zeer snel uit, dus daar moet je wel voor uitkijken.
Het is niet normaal dat een jonge hond zo overgeeft, en al darmparasieten en diarree heeft gehad.
Een dierenarts bellen kan je altijd doen, ze kunnen je in ieder geval advies geven.
Waarschijnlijk beter advies dan hier op bokt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 20:55

Hij drinkt wel goed. Heeft ie eigenlijk altijd al gedaan. Morgen uit school bel ik de DA en als we langs moeten komen kijk ik wel hoe ik er kom. Valt altijd wel iets te regelen. Moeder gaat paar dagen weg dus we hebben geen auto of niks maar dat komt goed.

Waarom ik nu niet bel? Er zit nu om 10 uur niemand bij de DA en het is nu ook niet zo spoedend dat ik snel naar de DA moet. Wel ga ik zeker morgen bellen voor advies! Bedankt iedereen die gereageerd heeft ik houd jullie op de hoogte.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 05:52

Believe schreef:
Hij drinkt wel goed. Heeft ie eigenlijk altijd al gedaan. Morgen uit school bel ik de DA en als we langs moeten komen kijk ik wel hoe ik er kom. Valt altijd wel iets te regelen. Moeder gaat paar dagen weg dus we hebben geen auto of niks maar dat komt goed.

Waarom ik nu niet bel? Er zit nu om 10 uur niemand bij de DA en het is nu ook niet zo spoedend dat ik snel naar de DA moet. Wel ga ik zeker morgen bellen voor advies! Bedankt iedereen die gereageerd heeft ik houd jullie op de hoogte.

Elke dierenarts heeft spoeddienst, het minste wat je had kunnen doen was voor advies te bellen. Laat je een baby die zich niet goed voelt en veel overgeeft ook zo lang wachten? Pups kunnen heel kwetsbaar zijn en snel achteruit gaan. Dat is je ook meerdere malen gezegd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 14:09

Ik heb net gebeld en heb om half 5 een afspraak. Hij had ook een beetje last met zijn ontlasting dat het niet wou.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 14:13

Misschien een verstopping, goed dat je gaat naar de D.A.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 14:16

Je zegt niet over te willen stappen qua voer omdat hij het hier goed op doet? Want volgens mij doet hij het hier dus niet zo goed op als hij steeds braakt ;)
Ben benieuwd naar de mening van de DA:)

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 16:33

Hopelijk heb je goed advies en hulp kunnen krijgen van de dierenarts.
Onze pup is ook bijna 5 maanden oud, maar het is niet leuk als ze nu al zoveel klachten hebben.

jiperdepip

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 16:35

eilleen333 schreef:
Je zegt niet over te willen stappen qua voer omdat hij het hier goed op doet? Want volgens mij doet hij het hier dus niet zo goed op als hij steeds braakt ;)
Ben benieuwd naar de mening van de DA:)

Ik dacht het en jij zegt het :)

scooby09

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 16:43

Hoe is het met je pup.?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 20:15

Hij braakt niet door het eten, als het wel door het eten kwam was ik zeker wel gaan overstappen.

Beetje laat maar had niet tijd gehad om op bokt te gaan.
Volgens de DA zit er gas in zijn darmen, ook is zijn temperatuur een beetje hoog, hij loopt nu een beetje te zwerven in huis. Van de DA hebben we tabletten meegekregen die we vanavond en morgen moeten gebruiken. Overmorgen moet het braken dan ook over zijn anders moeten we terug komen.

Hopelijk werken de tabletten en voelt hij zich snel wat beter. :)

Bedankt voor alle tips iedereen, ik hou jullie op de hoogte.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 20:44

Believe schreef:
Hij braakt niet door het eten, als het wel door het eten kwam was ik zeker wel gaan overstappen.

Beetje laat maar had niet tijd gehad om op bokt te gaan.
Volgens de DA zit er gas in zijn darmen, ook is zijn temperatuur een beetje hoog, hij loopt nu een beetje te zwerven in huis. Van de DA hebben we tabletten meegekregen die we vanavond en morgen moeten gebruiken. Overmorgen moet het braken dan ook over zijn anders moeten we terug komen.

Hopelijk werken de tabletten en voelt hij zich snel wat beter. :)

Bedankt voor alle tips iedereen, ik hou jullie op de hoogte.

Niet vervelend bedoeld, maar hoe weet je dat het niet door het voer komt? Omdat hij braak na de maaltijd lijkt me dat juist wel voor de hand liggend. Evenals de gasvorming, dan kan zeker te maken hebben met een verstoorde vertering, door verkeerd voer of een afwijking in de darmflora.

Hoop dat de tabletten aanslaan. Die gebruik je dan twee dagen en daarna zou het over moeten zijn?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 19:14

Misschien had ik het verkeerd gezegd of had je het verkeerd begrepen, het was nadat hij wat gegeten had, ook na eten van een koekje of stick. Ook een keer s' nachts dus vandaar dat ik dacht dat het niet aan het voer lag.

Hij heeft niet weer gebraakt en heeft zijn tabletten netjes opgegeten, hopelijk blijft het goed gaan.