Kat met vermoedelijk gebroken staart.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

xJustMe6

Kat met vermoedelijk gebroken staart.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-14 12:36

Vorige week viel het me op dat 1 van de katten zijn staart niet helemaal normaal hield. De achterste helft hield hij in een boogje naar beneden. Eens goed naar gekeken en gevoeld en een wondje ontdekt. Verder niks vreemds te voelen, wondje was schoon dus besloten om het daarbij te laten.

Hij begint ondertussen zijn staart al wat meer te gebruiken en af en toe heeft hij hem alweer helemaal omhoog maar nog niet helemaal zoals het hoort dus gisteravond nog eens gekeken en hij heeft nu dus duidelijk een knik in zijn staart. Ik vermoed een breuk.

Nu is dit al meer als een week geleden gebeurd dus ik vermoed dat de dierenarts hier niet veel meer mee kan. Het gaat wel steeds beter en hij laat geen pijn zien maar nu twijfel ik toch wat wijsheid is.

Zo laten of toch even naar laten kijken. Iemand ervaring?

koetjeboe

Re: Kat met vermoedelijk gebroken staart.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 12:43

geen ervaring er mee maar ik zou er wel na laten kijken, de staart is heel belangrijk voor een kat en misschien kunnen ze hem nog recht zetten of zo.

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 12:49

Naar de DA gaan. De staart is verbonden met de ruggegraat en dus kan het, als het fout gaat, voor verlamming zorgen.

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 12:51

Wijsheid was om op de dag zelf naar de DA te gaan. Nu is het een oude breuk en kan er zeer waarschijnlijk niets meer aan gedaan worden. Om nog maar niet te spreken over dat de kat al een week met een gebroken staart en dus met pijn rondloopt. Natuurlijk laat hij geen pijn zien, het zijn dieren. In de natuur betekend pijn laten zien, zwakte en dus misschien wel de dood.

Triest.

Ik zou alsnog naar de DA gaan. Ik denk dat er inderdaad niets meer aan gedaan kan worden, maar gewoon voor de zekerheid zou ik alsnog een bezoekje brengen. Je weet maar nooit. Ik en andere bokkers zijn geen DA. Wij kunnen dat niet beoordelen.

xJustMe6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-14 12:58

ElineS schreef:
Wijsheid was om op de dag zelf naar de DA te gaan. Nu is het een oude breuk en kan er zeer waarschijnlijk niets meer aan gedaan worden. Om nog maar niet te spreken over dat de kat al een week met een gebroken staart en dus met pijn rondloopt. Natuurlijk laat hij geen pijn zien, het zijn dieren. In de natuur betekend pijn laten zien, zwakte en dus misschien wel de dood.

Triest.

Ik zou alsnog naar de DA gaan. Ik denk dat er inderdaad niets meer aan gedaan kan worden, maar gewoon voor de zekerheid zou ik alsnog een bezoekje brengen. Je weet maar nooit. Ik en andere bokkers zijn geen DA. Wij kunnen dat niet beoordelen.

Hier wil ik toch wel even op reageren. Mijn beestjes zijn alles voor me en krijgen alle zorg die ze nodig hebben. Zoals ik in de openingspost al heb gezegd was er eerder geen knik te voelen. Dacht dus dat hij gewoon pijn had door het wondje.

Ik vermoed dus dat de breuk er wel al heeft gezeten maar verschoven is.

Als ik dit eerder had ontdekt was ik al lang bij de dierenarts geweest maar er was eerder geen knik te voelen. En nu twijfel ik dus of er nog wat aan gedaan kan worden, maar even bellen voor advies :).

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 13:01

Ah oké :). Maar dan zou ik alsnog voor de zekerheid even heengaan. Ook als het uiteindelijk niks blijkt te zijn of dat ze er niets aan kunnen doen. Zekerheid voor onzekerheid toch?

Eerst bellen is inderdaad wel handig. Dan kunnen zij adviseren wat het beste is en dat is kundiger dan bokt advies.

wyko

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 13:02

Ik heb een kat gehad die is geboren met een knik in de staart. Halverwege zat een bobbel, en het puntje kon ze afzonderlijk van de rest bewegen.
Ze heeft hier nooit last van gehad.

xJustMe6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-14 13:03

Dan bel ik straks even :j. Hij is nu naar buiten, even wachten tot hij terug is want als ik langs moet komen en hij is er niet schiet het ook niet op. Zal zo wel terug zijn, lang weg is hij nooit.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 13:42

bestaat er ook cold water tail bij katten?? daar lijkt het nl wel op...

xJustMe6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-14 13:52

Wat is dat precies kimmie261? :)

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 14:02

xJustMe6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-14 14:17

Hmmm geen idee, als ik cold water tail tail opzoek op google zie ik alleen alleen honden voorbij komen.

Hij had natuurlijk wel een wondje aan zijn staart dus denk dat hij of gevochten of klem gezeten heeft. Kneusje is het ook :(:)