Sassol: Tja, het is niet dat mijn ouders hem laten doen als hij tegen andere honden snauwt, maar als ik er met ze over praat dat we misschien begeleiding moeten zoeken- zodat we leren hoe te reageren etc-dan wordt het een beetje weggewuifd.
Het is ook zo dat er geen begrensd hondenpark in de buurt is, en ik zou mijn hond er ook niet loslaten met het gedrag wat hij nu vertoont.
Als je zegt 'gewoon op de honden afstappen', hoe moet ik dat dan zien. Want ik weet niet of het meteen zo'n slim idee is. Voor het gevecht met de hond van mijn tante wou hij naar die hond nog wel eens wat snauwen als ze hem niet in de buurt liet bij ons.
Nimfee: dat met voer kan ik eens proberen. Het is echter wel zo dat als hij gefocust is hij daar niet zo snel uit lijkt te komen. 
marleen_usar: Dan zou ik de hond misschien beter aan iemand anders kunnen geven, maar daar komt dan weer het probleem dat mijn ouders niet echt het geduld hebben om te blijven wachten totdat hij de aandacht op hen richt. Als je dat niet doet zit hij (vooral in de stad) te trekken aan de riem en als hij dan een andere hond ziet krijg je zijn aandacht al helemaal niet.