Wat kunnen we nog meer doen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Luca03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-14 10:21

Hallo bokkers,
Ik heb een half jaar geleden een verwaarloosde shetlander gekocht Lees: vol met wormen,luizen, slechte weide met veel stenen etc De 2 andere pony's zijn ook goed terecht gekomen. Echter heeft de eigenaar nog veel meer dieren lees: 2 geiten en meer als 100 konijnen en cavia's. Deze dieren worden slecht tot niet verzorgt en kweken als gek. Het zijn vooral de geitjes waar het om gaat, deze zijn hoogzwanger, onder de wormen, schimmel en weet ik veel wat allemaal. De bok is inmiddels gestorven, aan wormen waarschijnlijk maar dat weten we niet. De dierenbescherming is al geweest, deze heeft niets gedaan. Politie is ook al geweest, heeft ook niets gedaan. Nu is het dossier incl foto's opgestuurd naar de schepen van het dierenwelzijn en die ging het opvolgen maar daar kunnen we ook niet echt veel van verwachten. De buurvrouw die naast de weide woont koopt hooi en geeft deze dieren hooi omdat ze anders niets hebben van eten. De andere buren uit de buurt geven ook resten maar de meeste dingen mogen deze dieren niet eten maar eten ze uit honger toch en sterven dan. Buurvrouw (ik noem haar even X) heeft papieren opgehangen waar op staat wat deze dieren niet mogen eten. De eigenaar van deze dieren heeft het papier in X haar brievenbus gestoken met in het groot op Moeial. X probeert alleen maar te helpen want deze dieren leven in slechte omstandigheden. De geitjes staan te koop maar deze zien er zo slecht uit dat niemand interesse heeft en hij vraagt veel te veel voor de geitjes

Groeten

Luca03

Re: Wat kunnen we nog meer doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-14 10:46

Niemand?

Bloemmeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 10:49

Nog een keer de dierenpolitie inlichten. Hier (in brabant) wordt daar echt wel op doorgepakt.

Luca03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-14 10:50

Hebben we al gedaan, staat in de OP. Dit is overigens wel in België

Nimfee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 15:48

Kun je niet vragen aan mensen of zij ook dit kunnen melden? Dat de dierenpolitie dan wel iets gaat ondernemen? En vooral foto's blijven maken als bewijs denk ik...?

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 15:52

Vraag aan zoveel mogelijk mensen hiervan melding te maken, ook aan je dierenarts, misschien dat daar wel naar geluisterd wordt ?

Arme beestjes :n

Luca03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-14 17:11

Zal het doorgeven

BobbieLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 17:16

Ken je de eigenaar van de dieren ook?

Ik zou is met de mevrouw/meneer gaan praten met een ouder erbij, van goh mevrouw...heeft u hulp nodig.. is er een reden achter dat het niet lekker gaat... misschien prive omstandigheden.. een overleden man of familielid.. natuurlijk geen excuus voor haar daden maar misschien heeft ze hulp nodig..

Luca03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-14 17:19

Nou hij heeft wel wat problemen aan zijn hart maar hij heeft ook een vrouw en allebei kijken ze er niet naar om. Ze accepteren hulp ook niet, hebben we al een paar keer aangeboden.

BobbieLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 12:06

Vaak zijn oudere mensen een beetje koppig en willen se zelf dingen doen ( bied aan om bijv een week te helpen en als ze naar een weekje het nog niet willen.. stuur dan een brief naar de gemeente en vertel over de toestand van de dieren.
dan moeten ze wel ingrijpen tochh