Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
anneliesdj schreef:Een hond gaat vanzelf eten als hij honger krijgt, grote kans dat jullie hem teveel voeren of er teveel aandacht aan geven.
Meenemen naar Spanje moet je niet doen, je hond kan daar ziekte's oplopen die in NL niet of weinig voorkomen. Daarbij lijkt het klimaat me ook niet prettig voor een hond die dat niet gewend is.
Wat je zou kunnen doen is een opvang in huiselijke omgeving zoeken, via een stichting is dat vaak wel mogelijk.

lotlot2 schreef:anneliesdj schreef:Een hond gaat vanzelf eten als hij honger krijgt, grote kans dat jullie hem teveel voeren of er teveel aandacht aan geven.
Meenemen naar Spanje moet je niet doen, je hond kan daar ziekte's oplopen die in NL niet of weinig voorkomen. Daarbij lijkt het klimaat me ook niet prettig voor een hond die dat niet gewend is.
Wat je zou kunnen doen is een opvang in huiselijke omgeving zoeken, via een stichting is dat vaak wel mogelijk.
We voeren hem juist extra weinig omdat hij iets te zwaar is.
En op de cursus hebben ze ons gezegd dat we het moeten negeren, dat doen we dus ook. Hij heeft ook wel eens een hele dag niet gegeten omdat mijn moeder er niet was.