Wat te doen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

lotlot2

Wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-14 09:51

Heey,

Wij gaan dit jaar 3 weken naar Spanje.
Aleen is er een probleem, onze hond.
Wij zouden hem dan naar een pension brengen voor die 3 weken aangezien we niemand konden vinden die op hem willen passen. Alleen het probleem is dat hij zijn eten niet opeet als mijn moeder weg gaat, als ik bijv. in de ochtend met hem uit ben geweest en mijn moeder geeft hem eten en gaat daarna naar het werk eet hij dat niet op. Als ze dan smiddags terug komt heeft hij niks gegeten.

Toen dachten we aan de hond meenemen. Dat gaat sws niet leuk voor hem zijn want het is daar bloedheet (hij heeft het bij 20 graden al warm) en er lopen veel zwerfkatten daar.

Wat zouden jullie doen?

Anoniem

Re: Wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 09:57

Het kan best zijn dat hij in het pension wel eet, misschien de eerste dag niet maar hij heeft daar een heel ander ritme en veel afleiding.
Ik heb meerdere honden gezien die thuis moeilijk aten, of bijvoorbeeld bang waren voor andere honden maar in pension wel aten en met andere honden speelden.
Meenemen zou ik niet doen als hij niet tegen de warmte kan, dat lijkt me sowieso niet handig.

D__S

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 09:59

Ik pas soms ook op de hond van een vriendin van mijn moeder als zij op reis is. De eerste dagen eet de hond ook moeilijk (doet ze altijd als ze niet thuis eet), daarna gaat het beter.
Ik zou hem dus wel naar het pension brengen.

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 16:46

Een hond gaat vanzelf wel weer eten hoor.

Van ochtend tot middag is natuurlijk niet heel lang. Dan heeft een hond nog geen honger. Van honger gaan ze wel eten hoor ;)

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 18:06

Kan je hem niet een proefdagje en -nachtje naar het pension brengen? Dan kunnen zij aangeven hoe hij de dag en nacht is doorgekomen.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 22:05

Een hond gaat vanzelf eten als hij honger krijgt, grote kans dat jullie hem teveel voeren of er teveel aandacht aan geven.
Meenemen naar Spanje moet je niet doen, je hond kan daar ziekte's oplopen die in NL niet of weinig voorkomen. Daarbij lijkt het klimaat me ook niet prettig voor een hond die dat niet gewend is.
Wat je zou kunnen doen is een opvang in huiselijke omgeving zoeken, via een stichting is dat vaak wel mogelijk.

lotlot2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-14 20:10

anneliesdj schreef:
Een hond gaat vanzelf eten als hij honger krijgt, grote kans dat jullie hem teveel voeren of er teveel aandacht aan geven.
Meenemen naar Spanje moet je niet doen, je hond kan daar ziekte's oplopen die in NL niet of weinig voorkomen. Daarbij lijkt het klimaat me ook niet prettig voor een hond die dat niet gewend is.
Wat je zou kunnen doen is een opvang in huiselijke omgeving zoeken, via een stichting is dat vaak wel mogelijk.

We voeren hem juist extra weinig omdat hij iets te zwaar is.
En op de cursus hebben ze ons gezegd dat we het moeten negeren, dat doen we dus ook. Hij heeft ook wel eens een hele dag niet gegeten omdat mijn moeder er niet was.

DonCamillo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 20:21

Een hond kan weken zonder eten, hij wordt dan natuurlijk erg mager maar als hij weer gaat eten zit het er ook snel weer aan. Hij stamt van de wolven af en die hebben soms een prooi, en dan misschien wel 6 weken niet, zeker als een dier onderaan in de rangorde staat en pas aan de beurt kan komen als er weinig of niets meer over is. Het hele organisme van de hond is daar op ingesteld. Dit geldt niet voor katten, paarden of bijvoorbeeld mensen.
Het is trouwens ook typisch "hond" om alles op te vreten wat hem voor de bek komt, want je weet als hond natuurlijk nooit zeker of je vanaf morgen misschien wel 6 weken geen eten meer krijgt... Vandaar dat er zoveel honden met overgewicht zijn: er zit gewoon geen rem op bij een doorsnee hond en veel eigenaren kunnen moeilijk weerstand bieden of denken dat als de hond honger heeft, hij wel te eten moet krijgen.
Los daarvan, ik zou als eigenaar ook niet blij zijn als mijn hond langer dan een of twee dagen niet eet. Het is dan duidelijk dat hij niet gelukkig is of dat er medisch iets speelt.
Ik vind de suggestie om een paar dagen proef te draaien in het pension een goede.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 23:59

lotlot2 schreef:
anneliesdj schreef:

We voeren hem juist extra weinig omdat hij iets te zwaar is.
En op de cursus hebben ze ons gezegd dat we het moeten negeren, dat doen we dus ook. Hij heeft ook wel eens een hele dag niet gegeten omdat mijn moeder er niet was.

Laten jullie hem een hele dag alleen dan?
Dat vind ik erger dan dat hij een hele dag niet eet.

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 01:21

Wij stemmen onze vakantie af op de hond. We zoeken een betrouwbaar persoon om op te passen of we zoeken een bestemming waar ze mee naartoe kan.
Maar dat vroeg je niet: gewoon naar het pension brengen en ja, je hond gaat echt eten na een paar dagen.

lotlot2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-14 06:28

Anneliesdj:

Neenee! We latem hen zeker niet de hele dag alleen! Maar zodra mijn moeder weg is eet hij niks meer, zelfs zijn lievelingskoekje niet.

Monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 12:33

Mijn hond eet soms 3 dagen niet, ze krijgt vanzelf een keer honger. Zou er niet teveel aandacht aan besteden.
(Ik heb trouwens van alles geprobeerd, verschillende merken maar dit is 2 dagen lekker en dan is ze het ook weer zat..)

denk dat ze in een pension ook wel ervaring hebben met dit soort honden, zullen vast wel een oplossing hebben :)

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 12:35

Komende maand al een weekendje wegbrengen om te zien hoe ie het doet.