Goede kattenbak vulling.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Suzan_v_h

Goede kattenbak vulling.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-14 20:07

Aangezien ik en mijn vriend vrijdag over 3 weken onze eigen kittwn krijgen, ben ik nu opzoek naar een goede kattenbakvulling. De vulling moet goed klonteren en weinig stof geven en dat hij geur absorbeerd.
De poes gaat niet buiten komen, dus goede bakvulling is van essentieel belang.

Wie weet er welk merk ik het beste kan nemen die ook niet al te duur is?

En dit word ons kindje! De rechtse kitten!
Afbeelding

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 20:40

Ik gebruik de gele zak van Biokat (classic). Die klontert heel goed, mits je 't vaak genoeg schoonmaakt (ik doe 1x daags met 3 katten, op 2 bakken. Als ik een dag langer wacht, gaan ze de klonters uit elkaar graven.) Dan ruik je de kattenbak ook vrijwel niet.
Hij stoft enkel wat als je het onderste uit de zak gebruikt. Anders is ook dat zeer beperkt tot niet.
De grote zak kost mij 15 euro.

FromNorway

Re: Goede kattenbak vulling.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 20:42

Wat een schatje!

Ik heb van dat hele fijne grit met babypoedergeur. Klontert heel goed en ruikt niet (of naar babypoeder). Wel iedere dag even wat uitscheppen. Stoft ook alleen bij het laatste beetje uit de zak.

Per zak tussen 10-15 euro maar je doet er met 1 kat een maand mee.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 20:43

Ik gebruik (na veel proberen van diverse merken) GreenCat korrels. Ben er super tevreden over en heeft alles wat jij zoekt!

Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 20:46

Ik heb Biokats Fresh.. klontert supergoed mits je een goede laag erin gooit, en ruikt heel lekker naar schone was :D heb een hele tijd gezocht naar goed grit, maar dit is echt toppie. Wel prijzig, maar je doet er heel erg lang mee (nu al 5 weken, 1 kat, 2 bakken) dus uiteindelijk stukken goedkoper dan goedkoop grit..

probabeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 20:46

Ik gebruikte vroeger altijd catsan.
Is vrij prijzig maar omdat het zo extreem goed klontert is het erg schoon en zuinig in gebruik

enny

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 20:48

Ik heb het eigen merk van de Boni (supermarkt) en die bevalt erg goed. Ruikt fris en klontert erg goed! Voor 2 katten vul ik 1x in de maand de bak met 2 dozen vulling (€2,99 per stuk) en die schep ik om de dag schoon. Katten komen weinig buiten. Geen last van vieze geurtjes, nu scheelt het misschien ook wel dat ze goed voer krijgen.
Enige nadeel, maar dat heb ik bij alle merken kattenbakvulling, is dat de korrels door het hele huis gaan :(

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 20:52

Mijn zusje gebruikt voor haar binnenkatten een vulling die wat lijkt op siliconen. Ik ben even de naam van het merk kwijt, koopt ze bij de Jumbo. Bevalt heel goed, geen stof, katten doen er braaf hun behoefte op. Je gooit er direct de hele zak in, haalt er alleen af en toe de drollen uit en na een maand (en 1 kat) gooi je alles weg. Het ruikt helemaal niet meer bij hun terwijl het met andere vulling altijd wel deed.

Edit, Silica kan de naam wel eens zijn.

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 20:53

Ik gebruik extreme classic (deze: http://www.zooplus.nl/shop/katten/katte ... me_classic )
Het is prijzig, maar ik doe ontzettend lang met een zak. Het klontert heel erg goed. Ik haal elke dag alle ontlasting en urine eruit en dan is de kattenbak weer helemaal schoon. Ik hoef het bijna nooit helemaal te vervangen. Ook ruik ik helemaal geen onaangename geuren meer. (zelf heb ik de babypoeder variant, maar de gewone is ook al heel goed)

samoth

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 20:57

Ik gebruik houtkorrels, ik schep elke dag poep (evt ook plas) eruit, eens per week helemaal schoonmaken en verse houtkorrels erin.

Ik heb van alles geprobeerd, houtkorrels vind ik gewoon het fijnst en ik ruik echt niks.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 22:43

ik gebruik biocat, de groen blauwe

Annemeik

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 22:47

Rebel_Jits schreef:
Ik gebruik de gele zak van Biokat (classic). Die klontert heel goed, mits je 't vaak genoeg schoonmaakt (ik doe 1x daags met 3 katten, op 2 bakken. Als ik een dag langer wacht, gaan ze de klonters uit elkaar graven.) Dan ruik je de kattenbak ook vrijwel niet.
Hij stoft enkel wat als je het onderste uit de zak gebruikt. Anders is ook dat zeer beperkt tot niet.
De grote zak kost mij 15 euro.

Wij ook, maar dan 2 zakken voor 17 euro bij de intratuin. De fresh hebben we ook gehad, maar jeetje wat stinkt je kat als hij er af komt. Die van ons bleven ook steeds niezen als ze er even op zaten :(:)

Als je elke dag even drollen en klonten wipt kun je zeker 2 weken met 1/2 zak doen.

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 22:50

Gebruik altijd die van de AH. Schep en schoon drievoudige hygiene, de groene doos.
Bij mij komt er echt niets anders meer in.

Taucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 22:52

Biokat classic! En als je wilt kun je hier een zak (20 kg) voor 5 euri op komen halen om het uit te proberen.

Mijn kat zit liever buiten dan binnen op de bak. Gelukkig geen probleem hier in het buitengebied. Maar die zak ligt hier nu al een tijdje te liggen en dus hoop ik iemand (jij misschien) er nog blij mee te kunnen maken.

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 22:52

Hier gebruik ik ook siliconen voor de bak van de binnenkat. Om de dag de drollen eruit, natte plekken doorscheppen en maar eens in de 4 weken de vulling wisselen, ideaal spul! Te koop bij de Jumbo, maar die zit niet in de buurt hier, dus bestel ik het samen met voer op zooplus, dat scheelt niet veel in prijs.

frisian_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 22:56

ook hier de Albert Heijn Schep en Schoon 3-voudige hygiene.
Heel veel soorten uitgeprobeerd (met 4 katten), maar deze is verreweg de beste.

Wat een schatje trouwens

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 23:04

samoth schreef:
Ik gebruik houtkorrels, ik schep elke dag poep (evt ook plas) eruit, eens per week helemaal schoonmaken en verse houtkorrels erin.

Ik heb van alles geprobeerd, houtkorrels vind ik gewoon het fijnst en ik ruik echt niks.

Zo doen wij het ook, ideaal.
Wij kopen 2 zakken voor 11.50 en doen hier zeker 4 weken mee (2 bakken).
Dit komt ook omdat wij de goede korrels eruit zeven met het schepje.

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 06:10

Ik heb alle merken al geprobeerd maar kwam steeds terug op Kitty friend. Klontert goed, en is niet duur :) Vaak in de aanbieding bij de welkoop.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 08:24

Ik gebruik het peewee systeem en wil nooit meer anders! Het is ontzettend makkelijk schoon te houden, heel zuinig in gebruik (ik doe geloof ik al 4 maanden met mijn eerste zak korrels en hij is nu half leeg), ruikt niet en de katten gaan er graag op. Ook lopen ze het een stuk minder uit de bak dan gewone kattenbakvulling.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 08:30

Bij kittens is klonterende vulling niet verstandig schijnt, ik heb weleens gelezen dat ze het kunnen eten en dat gaat helemaal mis. Toen hier 2 kittens rondliepen hadden we wel gewoon klonterende maar nu ik achteraf de verhalen gehoord heb, zou ik het niet meer aandurven.

Hier ooit begonnen met die van de AH die hierboven ook al genoemd werd, maar die korrels lagen op den duur door het hele huis. Toen overgegaan op Tigerino XXL, dat was ideaal maar één van de katten was te lui om z'n poep te begraven en dat stonk vreselijk.

Nu gebruiken we Tigerino Canada, met 3 binnenkatten gaat er een zak per maand doorheen dus zo'n 10 euro. Kortom fijne prijs en klontert goed :j En de korreltjes zijn wat minder pijnlijk aan m'n voeten dan die van de AH.

Sissi87

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 08:31

Ik heb Sivocat, eigenlijk overgenomen van de fokker. Had voorheen houtkorrels. Vind de sivocat echt super, klontert goed, ruikt ABSOLUUT niet en gaat echt lang mee.

Je moet wel altijd ff googelen of nachecken of dit ook geschikt is voor kittens...

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 12:02

Biokat's duo active fresh

Afbeelding
Ge-wel-dig spul!
Klontert super, ruikt lekker en heeft weinig stof. Ik heb hier 4 katten die er lang mee kunnen doen. Met tussentijds verschonen en bijvullen gaat het nóg langer mee :j
zitten gewoon houtvezels in gewerkt. Back to the basics, want dat neemt super op. Wij zijn er sinds een paar maanden op overgestapt, en zweren hierbij :D

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 12:04

Ik vind grit echt helemaal niks, ligt altijd door heel mn huis. Poeslief graaft altijd buiten de bak en daarbij ziet ze het als speelhok, want ze neemt er regelmatig een duik in (en uit) waardoor alles onder de korreltjes ligt en ik kan blijven stofzuigen.

Gebruik nu alweer een paar jaar de houtkorrels van de intratuin: ideaal! En daarbij is het nog geen 15 euro voor 2 flinke zakken waar ik echt heel lang mee doe. Met die korrels van bijv. catsan was het niet aan te slepen.

Dat duo active lijkt ook wel interessant, ga even googlen.

anitaolja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 12:14

Liselot schreef:
Ik gebruik het peewee systeem en wil nooit meer anders! Het is ontzettend makkelijk schoon te houden, heel zuinig in gebruik (ik doe geloof ik al 4 maanden met mijn eerste zak korrels en hij is nu half leeg), ruikt niet en de katten gaan er graag op. Ook lopen ze het een stuk minder uit de bak dan gewone kattenbakvulling.

Ik gebruik ook het Pee Wee systeem, heb al heeel lang katten en van alles geprobeerd!! kwam dit toevallig een keer tegen op internet en wil nu niets anders meer

Het bestaat uit 2 bakken de bovenbak heeft een rooster onderin daar strooi de je houtkorrels (van Pee Wee want de andere vergruisen niet zoals die) op, het gruis wat van de plas overblijft komt in de onderbak terecht en de drollen gaan het toilet in....na 1 week (heb 2 bakken voor 2 katten) leeg ik de onderbak en maak het schoon en doe dan een klein schepje houtkorrels erin, en de bovenbak er weer op, hoef de bovenbak vaak niet eens bij te vullen...stoft niet, amper uitloop en de korrels die ernaast vallen doe ik weer terug in de bak! en absoluut geen geur!!!

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 12:17

Hier de kittyfriend Ultra, is nu inmiddels geloof ik van sanicat, klontert super en je ruikt de katten niet ..