Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
.Linea schreef:In welke regio zit je? Volgens mij moet het best lukken om bij jouw in de buurt een goede opvang te vinden. Het voordeel is dan wel dat de baasjes goed gescreend worden en dat ze verzekerd is van een goed thuis, ruime huisvesting en een knappe vent.
Mioux schreef:@Goldwynn Je hebt eventueel in ede, Huize Pluis, van jenni. Zij is heel goed voor de beestjes en zorgt voor een goede match en thuis voor de konijnen en heeft ook een boel leuke konijnen zitten. Heb er 2 weken geleden onze Binky, toen nog Stevie, vandaan.
Op zich is 3 jaar verschil niet zo groot probleem, valt nog mee. Pas als je een hele jonge van rond 1 jaar bij 6 jaar zet ja dat zou ik zelf niet doen. Ik zou zelf zeggen ik wacht niet te lang met koppelen,samen is toch beter als 1 konijn alleen... Je kan altijd vragen bij bv huize pluis naar een rustig karakter etc en niet dominant vrouwtje voor bij je zorgenkindje eventueel.

pinto_1 schreef:Je schrijft dat je vader en dochter naast elkaar had zodat ze konden snuffelen. Is het niet mogelijk om je voedster ook zo dichtbij te zetten dat ze elkaar kunnen zien en ruiken? Zo heb ik mijn tweetal uitgebreid naar een drietal, nadat het bij mij ook mis ging na een korte isolatie.
Ik had een ram met twee zusjes, die na een dierenartsbezoek elkaar bijna doodbeten. Eentje apart gezet door ze met gaas te scheiden, eigenlijk met het idee om het maar zo te laten. Na een paar maanden lagen beide zusjes met de rug tegen elkaar tegen het gaas. Dus opnieuw geprobeerd, en tot hun dood hebben ze met zijn drieen samen gewoond...