Ik schrijf dit bericht voor mijn schoonzus.
Ze heeft afgelopen vrijdag een boomer pup opgehaald van 7 weken. Tot afgelopen maandag was dit een heel lief vrolijk en speels hondje.
Echter kon hij maandag niet poepen maar bleef dit wel proberen, dus hij bleef druk zetten. We zijn naar de DA geweest waar het kleine pupje een clysma kreeg. Na die tijd gaat het bergafwaarts met hem: maandagavond was hij lusteloos en wou hij niks eten. Weer naar de DA geweest waar hij een infuus kreeg. Daarna kreeg hij een opleving en was hij wakker en wou hij eten. Dinsdagochtend heeft hij ook nog wat gegeten. Daarna is hij gaan slapen en moest je hem echt wakker maken voor zijn behoeftes: eten wou hij niet, dus wat dwangvoeding geprobeerd. Dit had ook niet veel effect. Dus dinsdagmiddag weer naar de DA, zijn buik opgevoeld en tempratuur opgemeten: DA vermoedt een darmontsteking en het arme dier had 41.6 graden koorts. Dus weer aan het infuus en koorts en ontstekingsremmers ingespoten. Gisteravond sliep hij weer heel veel maar is hij ook wakker geweest om te spelen en te eten. Eigenlijk stond er vanmiddag om 3 uur een controle afspraak gepland maar die hebben ze moeten vervroegen naar 9 uur, zometeen dus. Omdat hij weer niet fit is.
De afgelopen 3 dagen is zijn ontlasting heel slijmerig overigens.
Zoals je misschien kan merken zijn we een beetje ten einde raad en hebben we vooral heel veel medelijden met de pup.
Wie o wie herkent deze ziekte symptomen?
Bedankt voor het lezen van mijn enigzins verwarrende verhaal.
Groetjes
de wet zegt 7 weken nl