Hamsters mogen met 5 weken weg bij de moeder.. tenminste russen.. misschien moet je je vraag even op forum.dehamster.nl stellen.. daar zitten wat meer deskundige.. ook is hier een bokkers met hamsters topic. Misschien kunnen ze je daar helpen..
Oke dat ga ik eens opzoeken.... Heb geprobeerd hem te koelen maar hij gaat steeds op een warme plek zitten... Bij me hals of op me buik.... Zo vreemd
Nymbous
Geplaatst: 01-04-14 21:00
.
Laatst bijgewerkt door Nymbous op 22-08-24 21:04, in het totaal 1 keer bewerkt
xDenies
Geplaatst: 01-04-14 21:02
Vijf weken is niet te jong voor een Russische Dwerghamster iniedergeval niet.
Niet koelen, houd hem maar lekker warm. Of laat hem zichzelf warm houden. Wat is snel ademhalen? Ik heb hier meerdere hamsters die ik kan vergelijken en alle hamsters ademen redelijk snel (in onze ogen). Dus wellicht valt dit je nu meer op.
Dat hij op je schoot gaat zitten/liggen hoeft niets ernstigs te zijn. Ik heb er ééntje gehad en die ging liggen slapen, beestje was kerngezond, voelde zich alleen heel vertrouwd en knus bij mij. Dat kan.
Maar wellicht voelt zich inderdaad even niet helemaal 100%, ook dat kan. Houd het gewoon goed in de gaten voor zover het gaat.
Op het hammiehamsterforum zitten ook mensen die je kunnen helpen
Toen ik heel jong was heb ik ook een hamstertje zo verloren. Wou hem in de avond uit zijn kooi halen en hij lag helemaal te stuiptrekken . Denk inderdaad dat het iets met de hersens is geweest.
Toen ik net las dat ie omviel dacht ik ook meteen aan een hartstilstand..
Ik ben benieuwd hoe de winkel reageerd. Vaak komen deze diertjes van broodfokkers vandaan waardoor je dit niet tegen kan gaan. Helaas heb je nu een verkeerde te pakken gehad... sterkte!
Het kan ook gebeuren, daar heeft de dierenwinkel gelijk in. Dat is het risico als je een dier koopt en al helemaal zo'n klein kwetsbaar diertje. Onze dierenwinkel had altijd fokkers die ze hamsters aanleverden, dus onze hamsters komen indirect bij de fokker vandaan. Mijn opa was konijnenfokker en stond altijd een aantal konijnen af aan de kinderboerderij. Ik vind dat de dierenwinkel nog schappelijk is.
Mioux
Geplaatst: 02-04-14 10:24
Natuurlijk willen hun alleen maar verkopen,dat is zo groot nadeel met minder goede dierenwinkels,of gewoon slechte eigenlijk. Hun zien vaak alleen maar getallen en winst. Het beste is om rond te kijken bij bekende fokkers met goede ervaringen en die ze dus ook niet te jong verkopen. Ik denk dat je het beste kan bellen en je je geld terug moet vragen voor de hamster,volgens mij moeten zij dit gewoon doen omdat door hun fout,jong weggedaan, het dier is komen te overlijden. En vervolgens gewoon niet meer die zaak inlopen voor dieren etc. Hoe spijtig ook, dierenwinkels denken zelden aan het welzijn van het dier... Ja het kan een keer gebeuren,maar als het al te jong weg gegaan is is het al een teken van niet goed zijn voor de dieren.