Renzo heeft een nieuwe hobby: puzzelen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Jolien87

Renzo heeft een nieuwe hobby: puzzelen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-14 20:08

Allereerst zal ik de hoofdrolspeler van dit topic even voorstellen.

Afbeelding
Renzo is een 11-jarige bouvier die we als pup hebben gekocht als gezinshond.
Langzaam maar zeker gingen er steeds meer mensen uit huis, met als gevolg dat Renzo zowel bij mijn moeder, als bij mijn zus en als bij mij woonde. Inmiddels ben ik naar Almere verhuisd en wonen mijn moeder en zus allebei nog in Zwolle. Renzo is met mij mee verhuisd naar mijn vriend maar zal vast ook vaak genoeg nog bij mijn moeder of zus zijn.
Enfin, Renzo is altijd al een opvallend vrolijke hond geweest en ondanks zijn leeftijd zit er geen stopknop op. Daarnaast is hij ontzettend slim en leergierig en hij is dan ook altijd in voor een spelletje of iets nieuws om te leren. Zo ook vandaag.

Renzo is niet echt een makkelijke eter als het op zijn brokken aan komt. Hij vindt het veel leuker om er een spelletje van te maken, bijvoorbeeld door mij de brokjes door de kamer te laten gooien en er dan achteraan te rennen. Nu kunnen we dit natuurlijk niet altijd doen en moet hij soms ook gewoon zichzelf vermaken tijdens het eten. Het idee van de puzzel kwam dan ook als geroepen.
Ik kwam dit via het Action-topic tegen en wist bijna direct dat Renzo dit ook geweldig zou vinden.
In het begin vond hij het maar lastig, maar al snel had hij een manier gevonden om de brokjes er nog sneller uit te krijgen, in het filmpje is dit te zien vanaf 0:20. Maar de tweede foto, die ik na het eten heb genomen, zegt misschien al wel genoeg over zijn slimme denkwijze. ;)
Kijk en geniet van de oudste pup van Nederland.

Zo kreeg Renzo de boel voorgeschoteld. Het is een bak met plastic uitstekers van de Action. Gekocht voor nog geen €2,00.
Afbeelding

En zo lag de boel erbij nadat Renzo er klaar mee was. Alsof er een bom was ontploft.
Afbeelding

jopaardjo

Re: Renzo heeft een nieuwe hobby: puzzelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 20:14

Hahaha super leuk!

isawessels00

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 20:20

HAHah dat is toch eigelijk zo'n cakevormding?

byjou1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 20:24

Geweldig!

*\o/*

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-14 20:38

Ja klopt :j
Het zijn koekjes/-fondantuitstekers. Het geheel is voor €1,79 te koop bij de Action.
Wat je met zo'n kleinigheidje al niet voor plezier kunt bezorgen.

LuckyLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 20:56

Ik had zo verwacht dat hij de bak met zen poot zou slaan en alles uit elkaar valt.

Dit is veel genialer!
Gaaf beest!

Careano

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 21:35

Oh wat een leuk idee! In de dierenwinkel kan je voor veeel meer geld zo'n honden-voerbak-speeltje kopen (formaat voor Renzo rond de €45,-), maar dit is ook een leuk alternatief!

Ik vrees alleen dat mijn hond na de brokjes de uitstekers op gaat eten, plastic kan kapot...

amy_leftover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 21:37

Ik heb die vorm ook gekocht nadat ik 'm op Facebook tegenkwam.
Mijn hond vindt er niet zoveel aan, maar bij de katten is het een groot succes :)) die zitten lekker met hun pootjes brokjes uit de vormpjes te peuteren :D

handig dat je 'm op deze manier goed aan het eten krijgt!

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 10:20

Oh wat geweldig!! Hier ga ik ook voor kijken :j Maar dan voor de katten. Ik heb er ook zo'n kat bijlopen die liever een beetje moeite doet voor zijn eten. De voerbal is een groot succes maar begint wel een beetje saai te worden.

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 19:03

Haha.
Ik ga zeker kijken of ze die hbebem