Hypo-allergeen natvoer voor kat met gevoelige maag/darmen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

kjoetie

Hypo-allergeen natvoer voor kat met gevoelige maag/darmen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-14 09:24

Mijn 8jarige Blauwe Rus kater heeft een erg gevoelige maag en darmkanaal, waardoor hij chronisch moet overgeven en ook vaak diarree heeft. Hij is binnenstebuitengekeerd door de dierenarts, die kan ook niet echt iets vinden, bloedbeeld is goed, kat is verder gezond, alleen dat gevoelige maagdarmstelsel... Nu biedt de betreffende praktijk niet echt passend voer aan (geen geschikt blikvoer..en hardvoer verdraagt hij totaal niet). Ik wil dus bij andere klinkieken informeren, maar wellicht heeft hier iemand ervaring met een kat met een gevoelig maagdarmstelsel en kan me wat tips geven en/of goede merken noemen? Liefst natvoer wat naast hypo-allergeen ook hoog in kcal is. Omdat ik niet teveel wil rommelen met zijn voer wil ik in 1 keer (opbouwend) góed overgaan naar een ander voer en niet teveel hoeven uitproberen... Iemand tips?

Hoppit

Re: Hypo-allergeen natvoer voor kat met gevoelige maag/darmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 09:31

Sanimed Atopy/Sensitive zakjes, wel maar 1 smaak, maar door heel veel katten geaccepteerd en smaakgarantie (je mag terugbrengen als ie 't niet eet). Komen in dozen van 12x100g

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-14 09:51

Kan ik dat ook in de winkel ergens krijgen?

Linea

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 14:05

Waarom hypo allergeen en wat bedoel je hiermee? Is er echt sprake van een voedselallergie en moeten de eiwitten zijn bewerkt? Of mag het ook blikvoer zijn met 'echt' vlees als hoofdbestanddeel?

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-14 18:24

ik denk dat het echt overgevoeligheid is. ik heb net speciaalvoer gehaald bij de dierenarts. kijken wat hij daarvan zegt :)

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 18:29

Mijn maine coon heeft ook gevoelige darmen en ik denk ook maag. het komt er aan de voorkant nl ook nog wel eens uit.
Het enige wat bij hem goed gaat is Royal Canin Sensible.

Ik heb wel eens andere merken geprobeerd en daar hun sensible variant van maar van alles raakt poezekind aan de schijt. Niet leuk als je je kat 2x per dag moet wassen.
Vers eet ie niet, helaas.

Hollyleaves

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 18:32

Wij voerden onze kat Canagan. Onze hond doet het ook goed op dat merk. Ben ik meer tevreden over dan menig voer over de jaren, onder andere van dierenartsen voor onze witte herder destijds, welke heel veel intolleranties had.

Hier vind je er meer informatie over:
http://www.canagan.eu/

Linea

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 20:21

Oke dan hoef je dus niet speciaal een voer met gehydroliseerde eiwitten te gaan voeren. Ik denk dan gelijk aan blikvoer als Renske vers of Alsa nature. Omdat hier buiten vlees weinig tot geen toevoegingen zijn gedaan, heel puur en makkelijk te verteren.

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 12:15

Maag-darm problemen worden vaak goed opgelost door rauw vlees te gaan geven. Kies een diersoort die je hond nog niet gehad heeft, dan werk je ook meteen aan een eliminatiedieet.
Ik zou de kat dus op een graanvrije kvv zetten, met maar 1 diersoort.