Een aantal weken terug is er door een vriend van mijn vriend baby konijntjes gevonden. in de bak van de trekker, nest vernield, geen papa/ mama konijn te vinden). Deze zijn in een doos meegegaan op de trekker En zodoende is mijn vriend nu papa konijn.

vriendlief doet de opleiding dierverzorging, daarnaast wordt er gebruik gemaakt van Handleiding voor het grootbrengen van jonge wilde konijnen en hazen. Maar laten we eerlijk zijn, tips zijn welkom.
Tot dusver krijgen ze hooi, paardenbloem, gras, etc. daarnaast hangt er een waterflesje en sinds vandaag konijnenvoer voor jonge konijnen. De nijntjes hebben inmiddels een upgrade gehad van hamsterkooi naar giga cavia/konijnenkooi, dus ze kunnen wat meer rennen en klimmen! Wat overigens extreem slecht is voor mijn nachtrust, allemachtig wat maken die herrie!

Hier is de upgrade overduidelijk te zien

Weegmoment eventjes terug
Het eerste weegpunt waren ze iets over de 100 gram per stuk. Inmiddels zijn ze gegroeid tot boven de 140 gram per stuk. Ze zijn verdorie sterker dan het lijkt. met voeren moet je ze bijna wurgen met een houdgreep zodat ze niet ontsnappen..

Met nu als volgend een mooie tijdlijn van de afgelopen weken.

Net een paar dagen bij mijn vriend. Zo zie je goed hoe klein ze zijn geweest.

Hier weer wat ouder, ze zitten bijna altijd bij elkaar

Zo huppelden ze dit weekend rond
Ik vind ze ontzettend lief
Maar uiteindelijk gaan we ervoor ze weer uit te zetten, ze worden dus gewend aan voornamelijk natuurlijk voedsel en worden bijna heel de dag met rust gelaten.

We merken nu al dat ze lang niet meer zo aaigraag zijn als de eerste week..
Het wordt nog moeilijk ze uiteindelijk los te laten.
Ik hoop natuurlijk dat jullie net zo verliefd zijn als wij op deze ukkepukken