Hond al 2 weken niet in orde

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

XxLiEsJuHhxX

Hond al 2 weken niet in orde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-14 20:56

Hallo,

Mijn ouders hebben een poedeltje van bijna 3 jaar oud. Nu is ze sinds een ruime 2 weken niet helemaal in orde.. Over geven en op het begin ook aan de diaree.. Morgen 2 weken geleden is mijn moeder met haar naar de dierenarts geweest en heeft pilletjes gekregen voor het overgeven maar voor daarna ook pilletjes voor de maag. En de mededeling dat ze absoluut geen gras mocht eten. Nu heeft ze vorige week compleet niet meer over gegeven maar was niet helemaal in orde. Ze stond veel in de misselijkheid houding ( kont in de lucht en voor bijna met de oksels op de vloer) maar was wel allert wakker en speelde ook.
Afgelopen weekend waren mijn ouders weer thuis (zitten normaal op een schip met de honden) en toen heeft ze weer wat gras tussen de tegels weg gegeten in de tuin en is ze weer gaan over geven. Ze heeft vrijdag, zondag over gegeven. Gisteren zijn we weer naar het schip gegaan en vandaag heeft ze weer over moeten geven dus is mijn moeder weer met de overgeef pilletjes begonnen. Daarna is ze helemaal opgeleefd en was ze vrolijker en beter als de laatste 2 weken.

Ze krijgt als ze moet over geven kip met rijst te eten 5 keer per dag ongeveer kleine beetjes. Normaal 3 keer per dag brokjes. Ze krijgt de royal canin poedel brokken.

Mijn vraag is of mensen dit herkennen of zouden weten wat het kan zijn. Want ik zelf begin me langzaam toch wel een beetje zorgen te maken.

Groetjes, Marlies

Nimfee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 19:30

Stel je vraag eventjes op een hondenforum, zij kunnen je meer vertellen.

Ik had wel begrepen dat er een soort ziekte heerst bij de honden, een soort virusje, waardoor honden zich niet zo lekker voelen. Blijkt niet ernstig te zijn, idd diarree overgeven etc.

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 15:58

Honden eten gras als ze last van hun maag hebben. Door het eten van gras gaan ze overgeven maar dit is dus een gevolg, geen oorzaak.
De DA doet nu alleen aan symptoombestrijding, ik zou teruggaan naar de DA en op zoek gaan naar de oorzaak.

XxLiEsJuHhxX

Re: Hond al 2 weken niet in orde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-14 19:20

Nimfee Ik dacht er zitten ook een hoop hondenkenners op bokt dus vraag het ook hier.. :P

Sassol van het gras en zijn werking ben ik de hoogte. Morgen ochtend half 9 hebben we een nieuwe afspraak staan. hopelijk gaan ze nu wat verder zoeken..

XxLiEsJuHhxX

Re: Hond al 2 weken niet in orde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-14 15:07

Het is toch wat heftiger als ik hoopte.

Ze is vanochtend in 1e instantie meteen daar gehouden om te gaan onderzoeken. Ze hebben een foto gemaakt en een echo van haar buik. Uit de echo kwam dat ze een afwijking had aan haar nieren en gal. Ze hebben bloed afgenomen om een groot onderzoek op te doen. Morgen of overmorgen krijg ik de uitslag. Dus nog eventjes heel hard duimen dat het mee valt.!