Reusje0504 schreef:Het is best lastig schildpadjes goed te houden, maar als ik een tip mag geven, ga dan voor Muskusschildpadden. Deze blijven een stuk kleiner en zijn makkelijker in een aquarium te houden en hoeven niet te verhuizen naar een vijver als ze te groot worden. Een aquarium van 1,20 bij 40 cm is groot genoeg voor 2 muskusschildpadden. De diepte van het water moet dan 2x schildlengte zijn en ze houden van klimmen, hangen en natuurlijk is een eilandje nodig. Watertemperatuur moet rond de 26 graden zijn en temperatuur boven het eiland 30< graden. Als je googlet op muskusschildpad vind je vast vanalles. Ook bij de betere reptielenzaak (dus geen dierenwinkel) kunnen ze je vast voorlichten. In de winkel zijn ze vaak te koop als hele kleine baby's, zorg dan dat ze niet te diep water hebben anders kunnen ze verdrinken. Qua voer kunnen ze je in de reptielenzaak vast goed voorlichten. Wij gaven gedroogde garnalen, schildpaddenbrok en kleine insecten.
Een schildpaddenaquarium heeft wel een zeer sterk filter nodig, ze vervuilen nogal!
Bedankt voor u reactie!
Oke ik wou sowieso een klein blijvende soort/ras omdat ik niet de mogelijkheid heb om ze in een vijver te houden.
Als aquarium zat ik aan zoiets te denken met een soort 'strand'