Reu poging tot dekken

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Leverage

Reu poging tot dekken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-14 14:08

Vanochtend zijn mijn hond (reu) en ik gaan wandelen en toen we bijna thuis waren kwamen we nog een teefje tegen.

Aangezien mijn hond erg onzeker en bang is, voeg ik of ze even mochten snuffelen. Dit wad goed, eigenaar vond het ook een goed idee.

Ik vroeg meteen of de teef niet loops was en dit was niet het geval (hier heb ik verder geen aandacht aan besteed. Ik vertrouwde de eigenaar erop dat die wel weet wanneer de eigen hond loops is of niet). Daarna hebben die 2 lekker gespeeld, soms wat lomp maar goed.

Op een gegeven moment raakte de eienaar en ik aan de praat en de honden waren nog aan het spelen.

Daarna werden ze erg rustig en dacht ik dat ze uitgespeeld waren en dat we verder konden lopen. Daarna zag ik dat mijn reu probeerde erop te klimmen, ik ben er meteen naar toe gegaan en heb ze uit elkaar gehaald.

Ik ben nu ontzettend bang dat mijn hond toch een kans heeft gehad om de teef te dekken. Er heeft geen koppeling plaats gevonden, maar ik twijfel wel heel erg of mijn reu niet toch een kans heeft gehad. Ik weet niet zeker of mijn reu de teef "geraakt" heeft met zijn geslachtsdeel.

Ik heb veel sites opgezocht op internet om te zien hoe groot de kans is dat de teef ja gedekt. Hier word ik niet zoveel wijzer van. In tegendeel het maakt me juist banger. Het zit me zo dwars, ik kan het maar niet van me af zetten.

Hoe groot is nu de kans dat er toch iets is gebeurd? Er is geen koppeling geweest, echter twijfel ik of mijn reu de teef niet heeft geraakt met zijn deel.

Ik hoef geen reacties dat dit onverstandig is geweest, gebeurd is gebeurd. Ik voel me hier zo ontzettend rot om, ik wil graag alleen een geruststelling dat de kans dat er iets is gebeurd klein is geweer of helemaal niet. Mijn reu heeft nooit interesse getoond in teefjes, hij lijkt alleen veel bij het achterste maar daar is het tot nu toe altijd bij gebleven, in welke periode van het jaar dan ook.

caroline_max

Re: Reu poging tot dekken

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 14:10

Als de teef niet loops was lijkt het me uitgesloten. Dat een reu er toch op klimt hoeft helemaal niets te zeggen hoor.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 14:13

raken is geen probleem. Het gaat om de zaadlozing :) en dat vind plaats tijdens het koppelen naar mijn weten.

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 14:14

Een hond kan ook bokken van opwinding/ dominantie. Zolang ze niet vastgezeten hebben hoef je je niet druk te maken. Ook niet, als de teef idd niet loops is.

git

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 14:14

Als er geen koppeling heeft plaats gevonden, is de kans op bevruchting nihil. Lig er maar niet van wakker. Het kan vaak nog gebeuren dat er met een koppeling alsnog geen bevruchting uit voorkomt, terwijl zowel reu als teef bewezen hebben vruchtbaar te zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 14:17

Het hoeft niet zo te zijn dat de teef loops is, is ze dit wel en is ze er nog niet aan toe dan is er ook niks aan de hand.
Ik zou me niet zo druk maken, hij probeerde er op te komen, dus het is niet gelukt en bij het raken ervan worden ze niet drachtig.

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 14:59

Niet zo stressen joh! Je reu heeft er nauwelijks op gezeten, de teef was niet loops, en bovendien is er nog altijd meer nodig voor bevruchting dan alleen aanraking tussen de geslachtsdelen :D En waarom zou iemand zeggen dat je onverstandig of stom bezig was? Het zijn dieren, geen robotjes. Dit soort dingen gebeuren. Niks om je zo rot over te voelen. :)

Reusje0504

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 15:04

Waarschijnlijk gewoon dominatie/opwinding inderdaad. doen teefjes ook wel eens bij elkaar en reutjes ook wel eens bij elkaar. denk niet dat dit iets met 'opwinding' te maken heeft :)

FriesRoosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 15:10

Ik ben het met Dani eens. Ik zal me er niet al te druk om maken ;) En daarbij mijn ouders hebben 2 reutjes en als die met elkaar aan het spelen zijn dan doen ze dat soms ook bij elkaar uit drukdoen/speelsheid en misschien een beetje een dominantie spelletje.

anhighwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 15:21

Reuen of teven, maakt niet uit, proberen elkaar altijd zogenaamd te dekken.
Dit heeft te maken met het feit, hoe ver kan ik gaan...
Dit is een dominantie aktie, je zegt dat jou hond wat angstig is, of is de hond terughoudend???
Veelal is dat aan de orde...
Hun gedrag staat namelijk haaks op het menselijke gedrag!!
bv
Elkaar begroeten, wij mensen geven elkaar een hand en kijken elkaar aan.
Honden gaan bij elkaar staan en kijken weg.
Veelal word dat gezegd , hij is bangig, schuw ect ect
Dit is totaal niet aan de orde, zo horen ze elkaar te begroeten.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 18:51

uhmmmm giga veel voorbeelden te vinden hoor van honden die tijdens de loopsheid op de goede dagen gedekt zijn zonder een erop volgende koppeling en wel drachtig zijn. Dan ook gerust drachtig zijn van grote nesten. Een koppeling is dus niet noodzakelijk maar volgt er wel veel op en is wel normaal.

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 19:00

Als de teef loops was geweest had je dat al veel eerder gemerkt aan jouw reu. Daarnaast heeft de eigenaar gezegd dat t niet zo was dus klaar.
Vaak een stukje dominantie ten opzichte van de andere hond. Kan ook een reutje zijn of 2 teefjes.
Een hond kan wel degelijk drachtig worden van een langsgeschoven piel om het maar even grof te zeggen. Koppeling hoeft niet, maar dan is de kans ook vele malen kleiner, maar is wel aanwezig.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 19:12

Honden kunnen wel degelijk bevruchten zonder koppeling. Maar zoals jij het beschrijft lijkt me er niks aan de hand te zijn.

Leverage

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-14 19:48

Dani schreef:
Niet zo stressen joh! Je reu heeft er nauwelijks op gezeten, de teef was niet loops, en bovendien is er nog altijd meer nodig voor bevruchting dan alleen aanraking tussen de geslachtsdelen :D En waarom zou iemand zeggen dat je onverstandig of stom bezig was? Het zijn dieren, geen robotjes. Dit soort dingen gebeuren. Niks om je zo rot over te voelen. :)

In het verleden kreeg ik wel eens nare reacties op een ander topic van mij, vandaar!

pipo schreef:
Als de teef loops was geweest had je dat al veel eerder gemerkt aan jouw reu. Daarnaast heeft de eigenaar gezegd dat t niet zo was dus klaar.
Vaak een stukje dominantie ten opzichte van de andere hond. Kan ook een reutje zijn of 2 teefjes.
Een hond kan wel degelijk drachtig worden van een langsgeschoven piel om het maar even grof te zeggen. Koppeling hoeft niet, maar dan is de kans ook vele malen kleiner, maar is wel aanwezig.

Ik heb geen gedrag gezien wat ik normaal van m zie. Beide honden hebben lekker gespeeld, vond mijn hond wat voorzichtig en onderdanig. Ook niks nieuws.

Ik was weer even gerust gesteld maar nu ik dit weer lees is t weer allemaal terug. Het is echt een vreselijk slechte eigenschap van me maar ik trek me alles zo aan, maak me inderdaad zo druk en twijfel uiteindelijk ook aan mezelf..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 19:55

Koppeling is niet altijd nodig nee, maar van alleen er langs gaan worden ze echt niet drachtig, reu moet wel goed zitten dan.
Bedoel je dat je geen gedrag gezien hebt wat je normaal niet ziet?
Ik denk dat het eerder opwinding van het spelen is, ook omdat de eigenaar zegt dat ze niet loops is, stiekem loopt zijn kan natuurlijk maar dan had je het vast wel eerder gemerkt.
Niet druk maken dus, heeft geen zin en is waarschijnlijk om niks.