show hier je boxer hond!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

kusvoorjou

show hier je boxer hond!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-14 18:32

Hallo boxer baasjes!

Het leek me een leuk idee om hier je boxer te laten zien..
Er zijn zo veel verschillende, dus een mooi moment om alle boxers van bokt eens op een rijtje te kunnen krijgen!?

Ik zou beginnen met onze (van me vriend en mij)
8 maand oude boxer reu! Zijn naam is Nero

Afbeelding
:o :o

Limoen

Re: show hier je boxer hond!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 10:48

Wauw!! <3 Wat zijn boxers toch prachtig!

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 10:53

Afbeelding

mijn lekker meisje

Seleentj

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 11:22

Afbeelding
Hier is mijn knappe kerel *\o/*
Bijna 2 over 2 weekjes en volgens mij weer aan zijn 2de pubertijd begonnen
Op de fotos is hij wel nog een stuk jonger, nu is hij wat breder. <3
Nog meer mensen die ook actief trainen bij een kringgroep?

kusvoorjou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-14 12:29

Mooie foto's! Onze boxer is nog niet zo breed en groot haha.. Hij heeft gelukkig nog genoeg groei tijd!

En trainen... tja, we zijn niet op puppy cursus gegaan. Bewust voor gekozen. We doen natuurlijk wel aan kunstjes net hem.. en dan pakt ie onwijs snel op.

Als die straks volwassen is wil ik wel graag iets met m gaan doen... maar wat?

Edit: nog even een foto van onze 'puppy' toegevoegd!
Afbeelding

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 12:40

kusvoorjou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-14 13:27

Haha die foto dat ie op de bank ligt te slapen.. Zo herken baar.. altijd in van die gekke standjes. Clowns zijn het!

Seleentj

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 14:48

Ik doe wel gehoorzaamheid en we zitten nu op E.G niveau ( voor de 4de keer aangezien die van ons nogal een clown is). Als hij goed gaat luisteren bij de gehoorzaamheid wil ik agillty gaan beoefenen :). Wat een lieverds allemaal zeg

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 14:57

Wij training GG2 op Cynophilia niveau en agility maar dan op small omdat ze spondylose heeft (is nu 4,5 jaar). Ik zit heel erg in dubio om te stoppen met behendigheid. Ze blijft tegen me blaffen, soms sprint ze soms is ze niet vooruit te branden (kan natuurlijk vanuit de rug komen). Heb nu voor mezelf besloten om wekelijks op te schrijven hoe ze in de les was en hoe ze de dag erna is en dan na het komend kwartaal de knoop door te hakken. Tevens wil ik een reading laten doen om te zien of daar iets uit komt.
Wat voor mij ook remt om te stoppen ermee is dat er hier in de buurt weinig anders is om te gaan doen. Is wel een hondenschool in de buurt (nou ja 40km rijden enkele reis...) welke leuke dingen doet maar buiten de reisafstand ook nog prijzig is. Ik wil wel perse met haar aan de gang blijven en 1 op 1 met haar wat blijven doen.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 17:39

Met onze allereerste boxer heb ik wel diverse cursussen en daarna behendigheid gedaan, maar met de laatste 2 niet.
Degene donker gestroomde kwam bij ons als 3 jarige herplaatser en had net kunstkruisbanden gekregen. Dus dat kon gewoon weg niet.

En met de witte die we nu hebben, tja ik had geen tijd om iedere zaterdag te trainen op het veld. Man was aan het werk en is gewoon niet handig met 2 kids (toen 1.5 en 5.5 jaar) en ik ze niet daarvoor naar de oppas wilde brengen.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 19:29

Met mijn vorige boxers wat cursussen gedaan maar geen GG, behendigheid o.i.d. alleen thema dagen en speciale cursussen gezien hoe hun karakters waren (hond agressief dus dan wel beperkt met een opgewonden standje).
Mijn huidige boxer kan ik niet mee trainen dankzij dat hij door zijn vorige baas gewelddadig behandeld is en hij in complete paniek schiet. 1 op 1 gaat wel als ik thuis ben of op mijn werk bijv. Op trainingsveld kan ik niets want als er iemand anders zijn/haar hond corrigeerd (streng toe spreekt of een brul geeft bedoel ik dan) dat schiet hij in paniek en klapt dicht (kan zelfs flauw vallen)

Overigens een schat van een hond die zo ongeveer overal los kan lopen en met zachte hand en rustig gegeven commando's absoluut een normaal leven heeft en gigantisch geniet. Het is een soort schaduw die je niet op merkt, zeer meegaande leuke hond!!

Mijn vorige gek:
Afbeelding

http://i44.tinypic.com/dvt2s7.jpg

Mijn huidige:
Afbeelding

http://i46.tinypic.com/19uhyd.jpg

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 21:02

dierenfan wat een sneu verhaal, dat iemand dat zijn hond aan kan doen en ze kunnen al zo gevoelig zijn.

kusvoorjou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-14 22:15

Nou inderdaad... wat vervelend. Gelukkig heeft ie bij jou wel een goede plek zo te zien.. gave fotos

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 19:04

joyce83 schreef:
dierenfan wat een sneu verhaal, dat iemand dat zijn hond aan kan doen en ze kunnen al zo gevoelig zijn.

Helaas maar zat honden die in zo'n situatie leven of geleefd hebben. Men begint vol plezier aan het hebben van een hond maar als dan het plezier eraf gaat of het met zachte hand niet snel genoeg wil gaan dan zet men andere methodes in......

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 19:29

Omdat er al een 'Show hier je huisdier' fototopic loopt (Veertje11 @ [BB] [FOTO] show je huisdieren) plaats ik hier een slotje. Jullie kunnen daarin de foto's laten zien van de boxers. Mocht er behoefte zijn aan een plek om Boxereigenaren te verzamelen, dan mag er altijd een HK topic geopend worden.