Daarna rende hij als een malle over de parkeerplaats, duidelijk op zoek naar zijn baasje.
Die niet te bekennen was. Ik heb het even aangezien, maar er was duidelijk dat er niemand bij hem hoorde en dat ook niemand zich druk maakte om het arme onrustige diertje.
Even heel snel nagedacht, en toen bedacht dat ik het beestje mee ging nemen zodat hij sowieso niet onder een auto zou komen (meerdere keren al auto's op de rem gegaan voor hem). Haar moet ik eigenlijk zeggen, wat het is een teefje.
Direct een foto gemaakt en op FB gedeeld. Hopelijk dat ik op die manier de eigenaar kan vinden. Want het moet bijna wel dat het hondje uit mijn dorp komt (of hij is gedumd, maar dat tel ik nog niet mee met mogelijke scenario's).
Maar wat als ik de eigenaar niet vind? Wat is slim om dan te doen?
Neemt de dierenambulance haar mee als ik hun bel? En dat ze haar dan de chip kunnen lezen.
Ik heb zelf een hond in huis die haar niet gaat accepteren.
Dat maakt het wat lastiger, want anders zou ik morgen ochtend wel met haar naar de dierenarts gaan.
Het lijkt mij wat te koud om haar een nachtje in de achtertuin te houden..
.
Dat zijn de gangbare adressen waar mensen een vermiste hond melden, dus daar heb je hopelijk succes!
.