Hond gevonden, wat nu?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Mjetterd

Hond gevonden, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-14 17:57

Ik ging net boodschappen doen, en daar liep een hele drukke bull terriër in de supermarkt.
Daarna rende hij als een malle over de parkeerplaats, duidelijk op zoek naar zijn baasje.
Die niet te bekennen was. Ik heb het even aangezien, maar er was duidelijk dat er niemand bij hem hoorde en dat ook niemand zich druk maakte om het arme onrustige diertje.

Even heel snel nagedacht, en toen bedacht dat ik het beestje mee ging nemen zodat hij sowieso niet onder een auto zou komen (meerdere keren al auto's op de rem gegaan voor hem). Haar moet ik eigenlijk zeggen, wat het is een teefje.

Direct een foto gemaakt en op FB gedeeld. Hopelijk dat ik op die manier de eigenaar kan vinden. Want het moet bijna wel dat het hondje uit mijn dorp komt (of hij is gedumd, maar dat tel ik nog niet mee met mogelijke scenario's).

Maar wat als ik de eigenaar niet vind? Wat is slim om dan te doen?
Neemt de dierenambulance haar mee als ik hun bel? En dat ze haar dan de chip kunnen lezen.
Ik heb zelf een hond in huis die haar niet gaat accepteren.
Dat maakt het wat lastiger, want anders zou ik morgen ochtend wel met haar naar de dierenarts gaan.
Het lijkt mij wat te koud om haar een nachtje in de achtertuin te houden..

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Mjetterd op 27-03-14 18:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Ceetje_bokt

Re: Hond gevonden, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 17:59

Het asiel bellen of de dierambulance, ze zullen haar niet gaan chippen, maar kunnen wel de eventuele chip lezen. Wat zou jij doen als je je hond kwijt was? Ik zou als eerste het asiel bellen.

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-14 18:00

Ceetje_bokt schreef:
Het asiel bellen of de dierambulance, ze zullen haar niet gaan chippen, maar kunnen wel de eventuele chip lezen. Wat zou jij doen als je je hond kwijt was? Ik zou als eerste het asiel bellen.

Chip lezen bedoelde ik inderdaad :D.
Geen idee wat ik zou doen, nog nooit over nagedacht.

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 18:00

Politie bellen en melding maken dat je een hond gevonden hebt en vragen of hun misschien een melding hebben gekregen van hond kwijt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 18:01

Amivedi

Bloempotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 18:05

Even langs de dierenarts om te kijken of de hond gechipt is. Verder melding maken op amivdei, dierenasiels en dierenambulances.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 18:09

Inderdaad even de politie en het asiel/dierenambulance bellen. :j Dat zijn de gangbare adressen waar mensen een vermiste hond melden, dus daar heb je hopelijk succes!

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 19:53

Hmm kan het zijn dat ze pups heeft? Gezien haar vergrote tepels (maar dat hebben sommige teefjes altijd natuurlijk).

Verder, even langs DA voor chip controle. Die zal ook verder wel weten wie je kan benaderen.

ElsRoosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 19:57

bij ons op stal hebben we laatst ook een hond gevonden, gelukkig is de eigenaar wel gevonden, die had gewoon niet opgelet.
ik zou het asiel en de politie even bellen, en dan evt langs de DA gaan! Hopen dat het baasje snel opduikt!

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 20:43

En, is de eigenaar terecht? :)

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 07:31

ik zou niet denken dat ze pups heeft (wel misschien gehad heeft) maar de foto is onduidelijk. Kan het niet zijn dat ze of schijndrachtig is of drachtig? Sommigen hebben idd gewoon grote tepels, andere blijven dat na een nest houden en tijdens een nest hebben ze vaak niet alleen grote tepels maar ook echt hangende lijsten vol melk en dat zie ik op de foto niet (ook dat hoeft weer niet altijd maar zeer veel honden hebben dat wel)

Nu zou ik een gemiddelde bull terrier die ik vind en niet ken zeer zeker niet bij mijn eigen hond laten... Teveel narigheid gezien met honden van deze rassen en hun hond agressie.

Overigens ik geloof dat alle dierenambu's in NL uitrijden voor gevonden honden maar sommigen willen wel graag een uur of 2 uur wachten met rijden om een eigenaar de kans te geven zich te melden (dan heeft die geen onkosten voor het uitrijden van de dierenambu en soms is een werkgebied best groot en dan moet men toch nogal een afstand rijden)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 07:33

Waarom heb je haar niet laten omroepen in de supermarkt?

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 07:38

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 07:39

ben benieuwd of de eigenaar al gevonden is?
wat ik zou doen in jouw geval:
- omroepen in de supermarkt
- asiel bellen
- amivedi bellen
- delen op social media

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 07:41

Na het dierenasiel brengen.
en als je zelf dieren hebt had ik wel uitgekeken met deze hond.
je weet niet hoe zij is opgevoed.
en ken er zat van dit ras die niet helemaal lekker zijn. Maar dat ligt wel aan de baasjes

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 07:46

Is er al een baasje gevonden?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 07:53

ralphtdw schreef:
Na het dierenasiel brengen.
en als je zelf dieren hebt had ik wel uitgekeken met deze hond.
je weet niet hoe zij is opgevoed.
en ken er zat van dit ras die niet helemaal lekker zijn. Maar dat ligt wel aan de baasjes

Om het op het ras te schuiven is natuurlijk onzin.
Maar ivm ziekten zou ik wel uitkijken met eigen honden inderdaad.

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-14 08:19

Sorry dat ik niet meer gereageerd heb. Hartstikke druk geweest en nu een weekendje weg.

Dus even een reactie vanaf mn mobiel, kan wat kortaf overkomen, is niet zo bedoeld :D

Allereerst. De hond is weer bij zijn eigenaar. Dezelfde avond nog. :D
Ik heb mijn telefoon nummer en adres achter gelaten bij de supermarkt. Omroepen heb ik niet aan gedacht. Achteraf had het niet geholpen, want de eigenaar was er niet.

Zelf was ik ook voorzichtig omdat ik het ras zelf ook wat agressief vijd overkomen. Vooroordelen, dat weet ik, maar beter kan je voorzichtig zijn.
Het was niet nodig want het was echt een schat van een beest.

Daarna asiel gebeld, maar kreeg de voicemail. Dus ben naar de DA gereden om chip te controleren. Ik moest die avond nog weg en wou niet weg gaan als de hond niet bij de eigenaar was.

DA heeft de chip gecontroleerd, wel een chip maar niet geregistreerd helaas. Daarna het asiel nog een keer gebeld en zij hadden gelukig een melding van een vermiste hond.
Ik mocht kiezen of ik haar zelf wou weg brengen of dat de dierenambulance dat moest doen. Heb het zelf maar gedaan :).
Ze bleek van het woonwagenkamp te zijn, oud vrouwtje was helemaal gelukkig en had de tranen in haar ogen.
Als ik wou kon ik zelfs haar woonwagen krijgen denk ik :P.
Uiteindelijk kreeg ik een knuffel en een dikke zoen en kon ik mijn avond invullen zoals gepland.

primera

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 08:42

Wat goed dat je haar had meegenomen :) en wat een leuke reactie van die vrouw maar dat zie je vaak bij dit ras. Een van mijn bullterriers liep vorig jaar achter een fietser aan die niet wou stoppen en spoorloos verdwenen, eerste wat ik deed was mensen opbellen die wilde meezoeken, politie amivedi gebeld en de dierenambulance. Binnen een uur werd ik gebeld door de politie ze hadden hem gevonden in een speeltuin waar hij goed bezig werd gehouden door de kinderen en een hoop takken die hij trouw ophaalde voor ze.... De politie had trouwens nog nooit zo'n snel baasje meegemaakt want meestal lieten ze de dierenambulance een hond ophalen. (was trouwens wel het langste uur van mijn leven)

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 08:09

dat bull terriers behoorlijk agressief kunnen zijn naar andere honden is geen vooroordeel hoor. Het is gewoon de waarheid en voor mensen die graag een zeer sociale hond naar andere honden dan willen hebben is het gewoon een minpunt van dit ras. Het wil alleen niet zeggen dat als 80% niet goed met andere honden om kan gaan dat die andere 20% het dan ook niet kan ;)
Dat heb ik met boxers ook. Vaak worden ze niet zo goed begrepen door andere honden. Vaak zijn ze zelf te lomp, druk en gestoord om serieus te worden genomen door andere honden. Daarnaast kunnen zeker de reuen een behoorlijk kort (of geen) lontje hebben naar andere honden. Echter het wil niet zeggen dat alle boxers zo zijn. Ik heb er 1 gehad die niet met andere honden kon. 1 die zeer selectief was en nu 1 die jan en alleman geweldig vind. Dat is ook een min punt van het ras (hoewel ze zeker niet zo fel zijn als de gemiddelde stafford) maar de pluspunten van dit ras zijn voor mij veel groter dan deze minpunt ;)

Super dat de hond weer terug bij de eigenaar is!!!

primera

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 12:31

Het is maar net wat je onder "niet goed met honden" plaatst. Ik heb twee reuen bij elkaar wat je ook niet snel bij dit ras moet doen. Ze hebben wat voorkeur met andere honden, al is dat bij de oudste weinig.
Je moet als je een hond vind gewoon oppassen met andere honden/dieren/kinderen, welk hondenras ook, je kent het dier gewoon niet en hoe lief je het ook vind moet je oppassen ;).
Het "liefste" hondenras heeft ook afwijkende exemplaren, net als mensen.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 16:00

primera schreef:
Het is maar net wat je onder "niet goed met honden" plaatst. Ik heb twee reuen bij elkaar wat je ook niet snel bij dit ras moet doen. Ze hebben wat voorkeur met andere honden, al is dat bij de oudste weinig.
Je moet als je een hond vind gewoon oppassen met andere honden/dieren/kinderen, welk hondenras ook, je kent het dier gewoon niet en hoe lief je het ook vind moet je oppassen ;).
Het "liefste" hondenras heeft ook afwijkende exemplaren, net als mensen.

uitzonderingen heb je altijd je schrijft zelf al wat je niet snel moet doen bij dit ras ;)
idd moet je altijd oppassen met honden als je ze niet kent (ook als je ze wel kent) maar een maltezer zou ik sneller tussen mijn honden proberen te zetten als ik geen andere mogelijkheid zou hebben (die ik wel heb een gevonden hond gaat in de bench in mijn auto wat ik al vaker heb gedaan totdat de ambu er is) dan een bull terrier of stafford achtige ;)

Geen enkel hondenras is lief, diverse honden zijn dat dan weer wel ;)

primera

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 16:15

Jij liever dan ik ;), de keren dat mijn honden zijn gebeten door Maltezers, yorkshire terriërs en dergelijke rassen zijn gewoon niet meer te tellen. Ik loop om voor de meeste kleintjes, niet omdat mijn honden agressief er naar doen, ik bescherm liever mijn honden tegen die bijthondjes (en begin niet over " brengen geen schade aan" want dat is pure onzin of wil je rekeningen zien ;) en zelfs dan doen ze niks terug, moet je dan de baasjes ervan horen "hahahaha dat is pas grappig zo'n kleintje die bijt tegen die agressieve honden" *heel grappig ja*

Verder ga ik er niets meer over posten want dit gaat off topic.