Hamster-vraag

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Hoe lang hebben jullie je hamster gem. p/d uit zijn kooi?

Korter dan een kwartier
4 (50%)
Een kwartier
1 (12%)
Een halfuur
1 (12%)
Drie kwartier
Geen stemmen
Een uur
1 (12%)
Langer dan een uur
1 (12%)

Totaal aantal stemmen: 8

WithinYuuri

Hamster-vraag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-14 18:51

Ik vroeg me af hoe lang jullie je hamster uit je kooi hebben gemiddeld per dag (zie poll). Ik heb de mijne er meestal een halfuur uit ofzo, soms een uur. Maar ik vroeg me af hoe lang goed voor zo'n beestje is. En wat doen jullie als jullie hem eruit hebben? Knuffelen of echt laten lopen bijvoorbeeld?

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 19:25

Ik heb zelf geen hamsters maar ik heb ze wel te logeren gehad. Bij mij mag alles los lopen en scharrelen, meerdere malen per dag, dat komt uiteindelijk neer op totaal meer als een uur per dag per diertje. Dan heb ik het ook over los mogen rondrennen, dus niet op schoot of in handen. Natuurlijk lukt die niet altijd elke dag, maar bij mij is het een streven dat ik wel vaak haal :) Dat doe ik vooral omdat ik vind dat de gemiddelde kooi gewoon te klein is voor ze om sprintjes te trekken. Knuffelen en oppakken doe ik natuurlijk ook, maar dat doe ik vooral voor mijzelf omdat ik dat leuk vind, mijn diertjes vinden het leuker als ze zelf rond mogen lopen zonder dat ik ze steeds wil aanhalen/aanraken etc.

Ik heb vooral gerbils gehad, en soms andere knaagdieren van vrienden wanneer die op vakantie gingen.

WithinYuuri

Re: Hamster-vraag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-14 19:36

Oké.maar mijn hamster slaapt ook vaak overdag, dus moet ik hem dan wakker maken om dat uur te halen?

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 19:52

Dat zou ik zelf niet doen, maar vaak als je ze rond dezelfde tijden eruit haalt dan worden ze rond die tijd wel wakker. En als ze geen zin hebben of geen behoefte hebben om eruit te komen dan laat ik ze meestal ook gewoon zitten, soms doe ik nog even kroelen maar dat is dan meer omdat ik dat leuk vind.
Wat ik weleens doe als ik niet zeker weet of ze wakker zijn of niet, is even 'vragen' of ze er uit willen door heel zachtjes een geluidje te maken bij de kooi, of ik fluister naar ze. Als ze wakker zijn maar verstopt zitten dan komen ze meteen enthousiast aanrennen, helemaal blij dat ze er uit mogen! en als ze slapen dan horen ze het gefluister niet en blijven gewoon lekker doorslapen.

Nimfee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 12:01

Heb nu geen hamsters meer, mijn zusjes wel. Voorheen liet ik mijn hamster een paar keer in de week rond scharrelen, maar over het algemeen niet zo veel. Ze hebben hier best wel grote verblijven. De hamsters die er nu zijn worden 's avonds vaak opgepakt, mogen ze een beetje rondlopen in de ren en vervolgens worden ze door heel 't huis meegenomen om gedag te zeggen tegen iedereen (zelfs de hond haha). Vinden die hamstertjes geweldig :)

WithinYuuri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-14 15:04

Oke, want ik las ergens dat een hamster er gemiddeld een uur per dag uit moet. En ik dacht: dat haal ik nooit, maarja mijn hamster is ook best een slaapkop :'). Maar 's avonds haal ik hem er wel echt uit voor een kwartier/halfuur dus... :)