Nieuwe stalkatten, weer herplaatsen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

cissy

Nieuwe stalkatten, weer herplaatsen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-14 10:49

We hebben sinds begin december twee nieuwe stalkatten, twee gitzwarte broertjes van 2 jr oud. Op stal hadden we al twee spierwitte zusjes. Alles is geholpen.

Nou zijn de broertjes inmiddels helemaal ingeburgerd maar ze blijven de zusjes maar plagen en aanvallen. Echt gericht achter de dames aanzitten en dan rolt er een zwartwitte kluwen kat over het erf met het nodige kabaal en geblaas.
De dames lopen op eieren inmiddels en houden alles in de gaten want stel je voor er zit een zwartje ergens verstopt.
Voorheen liepen de dames gewoon lekker rond op stal en zaten lekker op schoot te knorren en vonden het helemaal gezellig. De heren hebben dat echter overgenomen en die zitten nu lekker op schoot en vinden het erg gezellig.... De witjes zitten dan verstopt ergens.

Ik vind het zo enorm sneu voor de dametjes, die hebben het helemaal niet meer naar hun zin. In eerste instantie moest iedereen nog wennen maar we zijn nu al eind maart dus de heren zijn er al bijna 4 mnd en het wordt er niet beter op.
Stekkers met Feliway etc gaat niet werken op stal. Het is geen huissituatie dus we moeten iets anders verzinnen.

Ik zit er hard over te denken de heren weer te herplaatsen. Ze komen van een stel die gingen samenwonen en de man bleek super allergisch voor katten te zijn. Ze zijn geënt gechipt en altijd goed verzorgt en ze zien er ook tip top uit.
De heren missen ook een beetje de aandacht denk ik, want ze zoeken je overal op, liggen prinsheerlijk in de kantine bij ons als we koffie drinken. Ze kruipen ook op schoot voor aandacht, ze missen denk ik het op de bank hangen en tv kijken.
Ze struinen ook door de weilanden en kwamen bij dat gezin ook al buiten. Ze zijn dus verkeer gewend.

Hebben jullie nog tips toevallig? Of is er iemand op zoek naar twee hele leuke knuffelige katers die samen leuk spelen en samen slapen, maar niet zo best met andere katten om gaan?
Ik heb zelf al katten anders had ik ze mee naar huis genomen want ze zijn echt vreselijk leuk met mensen. Ze kletsen gezellig en komen aanrennen als je ze roept.

cissy

Re: Nieuwe stalkatten, weer herplaatsen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-14 11:53

Fijn al die tips....

wendyenbram

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 11:56

Nou ja Je hebt het over STAL katten welke niet goed met andere overweg kunnen? Meestal heb je op stallen wel meerdere katten rondlopen. En thuis plaatsen gaat waarschijnlijk niet meer lukken.

Dus ja ik heb helaas geen tips. Of je zou de mannetjes zelf dienen te houden en voor de dames een plekje zoeken. waar de andere stalkatten misschien niet zo jennen?

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 11:57

Die van mij vechten ook geregeld binnen (hier komt niets buiten) maar hier zijn het de dames die de enige man terroriseren :') Maar die vindt alles prima. Ik zou het nog eventjes aan zien, er is toch plaats genoeg op stal neem ik aan? Maar je kan altijd proberen een ander huisje te vinden voor de twee mannetjes. Ik denk alleen dat ze misschien toch nog even moeten wennen. Eerst hadden ze een baasje dat ze veel aandacht gaf en nu worden ze een beetje aan hun lot overgelaten buiten. Niet dat jullie ze verwaarlozen he, maar dat is voor hun toch wel een verschil. Maar kan het mis hebben natuurlijk!

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 12:01

Je kan proberen om via facebook/marktplaats een berichtje te plaatsen en via die weg te kijken of er iemand interesse heeft en een goed plekje kan bieden?

caroline_max

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 12:05

Je kunt ook (tijdelijk) de mannen een belletje om doen. Dan hebben de dames ze eerder in de gaten en voelen ze zich misschien veiliger. Het kan soms even tijd kosten om te wennen, maar als dat ook allemaal niet werkt zou ik inderdaad kijken voor een ander plekje.

Er zijn vast wel boeren/stallen die 2 leuke katten zoeken (zo klinken ze wel), en de boerderijkatten uit een asiel zijn (in mijn ervaring) vaak niet aaibaar-zeer wild. Dan is dit leuker :D

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-14 12:18

De witjes waren er eerder dus die gaan zeker niet weg, zijn ook zeer goede muizenvangers.
Er is zeker genoeg ruimte maar de zwartjes gunnen de witjes gewoon geen rust.
Het kan inderdaad zijn dat de heren de aandacht missen maar ze komen het ook wel zelf opeisen, waar mensen zijn zijn hun ook. Ze lopen me overal achterna (logisch want ik heb ze de eerste maand verzorgd en eten gegeven) en zijn heel vriendelijk naar mensen toe.

Ik gun het alle katten dat ze met elkaar overweg kunnen en ik snap ook wel dat er gewend moet worden, maar de heren zijn echte terroristen naar de dames. Over het algemeen zijn katers juist toch wat makkelijker en rustiger als ze geholpen zijn.

In huis plaatsen zal geen probleem zijn voor de zwartjes, ze liggen het liefst op schoot :) en als ze ook nog naar buiten kunnen vinden ze het alleen maar erg leuk denk ik. Ze zijn ook zindelijk en gebruiken de kattenbak. Nu ze los komen niet meer nu gebruiken ze de 20x40 kattenbak O:)

De witjes zijn ook heel lief en kroelerig maar die durven nu niet eens meer bij ons te komen voor een knuffel omdat de zwartjes in de buurt zijn. Ze zijn nu ook niet zo wit als ze normaal zijn omdat ze zich geen tijd gunnen voor een goede wasbeurt.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 12:41

Ik zou gewoon kijken of je de heren kan herplaatsen. Als ze weer in een huis komen waar ze ook naar buiten kunnen zal het geen probleem zijn.
Ik denk niet dat deze situatie nog zal verbeteren.

Het enige wat je nog zou kunnen proberen is je verhaal bij een kattendeskundige neerleggen en eens kijken wat die zegt.