Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Laptopmuis schreef:Als vader er nog bijzat terwijl de jongen er waren en dat is nog geen vier weken geleden kan je verwachten dat de vrouwtjes nog een nest moeten krijgen. Mannen grijpen direct hun kans weer op voortplanting.
guenivere schreef:Ik heb vijf vrouwtjes bij elkaar zitten en in de zomer zit daar ook nog een gecastreerde ram bij. Ik heb ook nog een dekram maar die zit apart. Het gaat over het algemeen super, er is heel af en toe wel een beetje onenigheid maar mijn nijnen hebben daar nooit wondjes etc door. Mijn ervaring is dat voedsters prima bij elkaar kunnen. Alleen meerdere rammen gaat niet samen.
ydnew schreef:Laptopmuis schreef:Als vader er nog bijzat terwijl de jongen er waren en dat is nog geen vier weken geleden kan je verwachten dat de vrouwtjes nog een nest moeten krijgen. Mannen grijpen direct hun kans weer op voortplanting.
't jong is zo'n 3 weken nu..... gisteren zag ik hem voor het eerst in de ren... loopt en hupst al een tijdje door het binnen hok.
andere voedstertje had ik in handen, maar niks wijst erop dat die drachtig is qua omvang....hopen dat dat zo blijft....
Wij hebben altijd meerdere voedsters bij elkaar gehad, en nog nooit is dit gebeurt.... dit over 12 jaar konijnen.
een konijnen opvang is hier niet.... als ze weg gaat zal ik het aan een vriend van ons vragen of die haar erbij kan hebben.