Afgelopen weekend is er een vriendin langs geweest met haar pup, onze honden hebben leuk samen gespeeld met hun speeltjes. Vandaag belde m'n vriendin dat ze met haar hond naar de dierenarts is geweest, omdat hij ziek was. Daar bleek dat de hond kennelhoest heeft. Gelukkig is onze hond ingeënt, dus hoop ik maar dat hij het niet krijgt. Maar gisteren is er wel een andere hond in huis geweest en vroeg ik me af of dat dan kwaad kan? Zal ik die eigenaresse eventjes moeten inlichten?
Is er nog iets wat ik zou moeten doen? Ik begreep dat het erg besmettelijk is? Is het dan verstandig om onze hond ook eventjes uit de buurt te houden van andere honden? Ik ben er totaal niet bekend mee hoe het is als er een hond in de buurt is geweest die het heeft
Toen die van mij het had heb ik haar idd uit de buurt van andere honden gehouden. Voor volwassen honden kan het meestal niet zoveel kwaad. Voor pups is een ander verhaal. De meningen zijn op bokt érg verdeeld hierover heb ik vorig jaar gemerkt. Die van mij is er verder met hoestdrank (denneknop siroop) vanaf gekomen. Verder niet naar de da geweest oid
wyko
Geplaatst: 25-03-14 18:05
Mijn hond was ook geënt voor kennelhoest, maar kreeg het ook...
Mijn honden waren ook geënt voor kennelhoest, hebben het beide ook gekregen. Vervolgens hebben ze het via de tuinomheining ook doorgegeven aan de hond van de buren.
De mijne werden behandeld met medicatie, hond van de buren kreeg niks en is net zo goed genezen
Volgens mij is het niet nodig de andere eigenaar te verwittigen, als hij al besmet is,is er toch niet veel meer aan te veranderen. Gewoon wachten of het doorkomt, en dan kan je nog zien wat je doet.
Ik zou het die andere eigenaar wel laten weten, al is het alleen maar zodat die weet wat het is als die hond het ook krijgt. Verder kunnen ze het nog steeds krijgen als ze ingeënt zijn.
Ik heb inmiddels die eigenaar gesproken, kwam haar tegen op straat en heb het haar vertelt. Haar hond is er niet voor ingeënt, dus ze was blij dat ze het me vertelden.
Waarom worden honden er voor ingeënt als ze het dan toch krijgen? Of krijgen ze dan gewoon een mildere vorm? Hond van vriendin was ook ingeënt zei ze
Ik weet het eigenlijk niet. Tot nu toe onze honden nooit ingeënt en hebben het nog nooit gehad, maar wel honden in de buurt gehad die het hadden en wel ingeënt waren. Jonge hond moet er wel voor ingeënt worden ivm training.
lizy29
Geplaatst: 25-03-14 19:17
Kennelhoest is een beetje als griep. Er zijn verschillende varianten. Dat de hond voor de een geënt is wil niet zeggen dat hij het helemaal niet meer krijgt. Vaak is het dan wel in mindere mate.
wat lizy zegt klopt, als ze het met enting al krijgen is het in milde vorm, als hond begint met hoesten kun je ook wat kinderdampo geven, vaak is het dan snel over, zet het wel door dan even langs de da.
Sassol
Geplaatst: 26-03-14 09:45
Als je inent voor kennelhoest, wordt je hond er niet zo ziek van als wanneer hij het krijgt wanneer die niet geent is. Stomme is dan wel weer dat je regelmatig hoort dat de hond ziek wordt van de enting.
Mijn hond heeft het ook 1 keer gehad, heb hem toen ook bij andere honden weggehouden en moest aan de slijmverdunners.
Helaas vermoed ik dat onze hond het ook heeft, vanmiddag om half 3 afspraak bij de DA. Hij maakt al paar dagen raar geluid, beetje alsof ie benauwd is. Maar volgens een vriendin was het schrapend hoesten. Sinds vanmorgen komt er ook een hoop groene snot uit zijn neusje, dus voor de zekerheid eventjes langs de DA. Ga liever te veel dan te weinig.
0laura0
Geplaatst: 28-03-14 12:21
Onze hond heeft als pup ook kennelhoest gehad. Hij krijgt braaf ieder jaar zijn entingen en helaas was het vorig jaar weer raak. Gelukkig wel in mildere vorm. Zou het inderdaad aan de andere eigenaar laten weten. Mocht die hond het niet krijgen, is er niks aan de hand. Stel hij is ook besmet en krijgt er last van terwijl je niks hebt verteld, voel je je toch banketstaaf. Hopen dat het mee valt bij de DA!