Welk dier in dit terrarium? 3.00x1.00x1.00m

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_Dracarys

Welk dier in dit terrarium? 3.00x1.00x1.00m

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-14 23:47

Wegens het stopzetten van mijn slangenhobby wil ik over gaan op een ander dier. Dit omdat ik nog thuis woon, ik eergister gebeten en gewurgd ben in mijn hand door mijn 3 meter lange tijgerpython die absoluut niet los wou laten, en mijn ouders haar nu het huis uit willen hebben. Zit nu namelijk aan de antibiotica en een nat verband omdat er een kans is op verminderde functie van de hand als er infecties optreden.

Ik wil mijn zelfgemaakte terrarium niet weg doen omdat deze (denk ik) moeilijk verkoop en verplaatsbaar is omdat het uit elkaar gehaald en daarna weer in elkaar gezet moet worden.

Mocht er geen leuk dier in kunnen doe ik het terrarium uiteraard weg..! maar ik wil eerst kijken wat jullie denken dat erin kan wonen, en of ik dit leuke diertjes vind :)

Het is een terrarium van MDF van 3.00m x 1.00m x 1.00m met links en rechts een verdieping van 1m² ongeveer op 50cm hoogte. :) Er zitten spotjes in voor verlichting, een halogeenlamp met temparatuurregelaar en een gewone warmtespot van Exo-terra. Ook zit er een vernevelaar links ingebouwd.

Ik heb er grasmatten in liggen die gewassen kunnen worden zodat het schoon en steriel blijft, er kan dus andere bodembedekking in.

In het midden hangen 3 klimstronken.

Er zitten 3 deurtjes in van plexiglas die naar buiten open gaan. Met slotjes.

Mogen koudbloeddieren zijn, maar ook warmbloed, als ze zich thuis kunnen voelen in dit hok ;)

Ik hoop dat jullie een idee hebben van wat voor dier erin kan gaan wonen ! :)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Anoniem

Re: Welk dier in dit terrarium? 3.00x1.00x1.00m

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 01:39

Baardagamen? Moet je misschien terra wel een beetje aanpassen.

En wat jammer zeg dat je bent gebeten door je Tijger. Hoe oud is ze nu? Je hoort vaker dat ze in de pubertijd wat sneller kunnen bijten.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 07:44

Mooi verblijf! Daar kan zo'n beetje elk dier in volgens mij!
Zelf hou ik meer van zoogdieren, en passen natuurlijk prima wat knaagdieren in.. maar als je meer vab reptielen en amfibiën houdt dan zou ik gewoon eens naar een grote reptielenwinkel gaan en kijken wat je leuk vindt :) Zo vind ik kameleons ook erg gaaf! Of landschildpadden :)

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 07:48

Mooi hok! Ik denk dat een witbuikegel hier ook wel een paradijsje in zou hebben, als je geïnteresseerd bent in warmbloeddieren.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 07:49

Het zou een mooi rat of gerbil paradijs zijn.En ze zijn eenvoudig te houden.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 07:54

Voor gerbils zou het wel een beetje moeten worden aangepast. Ik zie dat de deur tot op de grond open kan, maar gerbils moeten eigenlijk vrij diep kunnen graven, dus het zaagsel moet het liefst zo'n 30 cm dik liggen.

DewiRox

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 07:55

Wij hebben vroeger halsbandleguanen gehad, ook erg leuke beesjes. Heel beweeglijk en actief :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 13:40

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 13:45

Ik vind het sneu dat de slang nou dupe is hiervan, dat had je kunnen weten toen je aan deze formaat slang begon. Het zijn nu eenmaal geen honden en zulke dingen gebeuren helaas... ben ook wel eens op de SH beland Door een van mijn paarden, die doe ik daarom ook niet weg. Jammer om te lezen...

Maar om je vraag te beantwoorden, ik denk dat je hier bepaalde zoogdieren erg leuk in kunt houden. Cavia's bijvoorbeeld of konijnen. Gerbils zou ook kunnen maar dan moeten er inderdaad war dingen worden aangepast.

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 13:48

KimD schreef:
Ik vind het sneu dat de slang nou dupe is hiervan, dat had je kunnen weten toen je aan deze formaat slang begon. Het zijn nu eenmaal geen honden en zulke dingen gebeuren helaas... ben ook wel eens op de SH beland Door een van mijn paarden, die doe ik daarom ook niet weg. Jammer om te lezen...

Maar om je vraag te beantwoorden, ik denk dat je hier bepaalde zoogdieren erg leuk in kunt houden. Cavia's bijvoorbeeld of konijnen. Gerbils zou ook kunnen maar dan moeten er inderdaad war dingen worden aangepast.

Kan de TS ook niks aan doen, zo te horen is het niet haar keuze, maar die van haar ouders.

Pfoeh TS, met het formaat dat je daar hebt kun je veel kanten uit, ik lees even mee. Misschien kom ik nog op een leuk idee :)

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 13:48

Britta31 schreef:
Het zou een mooi rat of gerbil paradijs zijn.En ze zijn eenvoudig te houden.

Denk dat het met ratten ook een bende gaat worden hoor, er moet sowieso losse bodembedekking in komen en iedere keer als je dan de deurtjes opendoet valt alles eruit. Deuren zitten aan de voorzijde he.

Ik zat logischerwijs ook aan baardjes te denken.
Beterschap met je hand. Was vast geen fijne ervaring. :(:)
Uiteindelijk nog zelf losgekomen?

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 13:49

love_western schreef:
Wat is dat voor ding wat uit het grotje steekt?
http://www.mijnalbum.nl/Grotefoto-DWKLUWC6.jpg

Lijkt wel een tweede slang..

Ik denk zelfs dat je 'm best verkocht zou krijgen. Vind het een mooie bak.
Jammer dat de slang weg moet, inderdaad heb je dit risico.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 13:50

Ik geloof dat je daar weinig aan kunt doen, als je ouders dat zeggen en je woont nog thuis.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 13:50

je zou hem dan aan moeten passen,maar fretjes ?

Sanniej_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 13:51

We kunnen wel commentaar gaan geven op TS. Maar haar ouders willen de slang weg ga er vanuit dat TS hier weinig aan kan veranderen en begrijp de situatie wel.
Als ik het terrarium en de slang zo zie ga ik er vanuit dat er zeker over nagedacht is toen ze het beestje in huis naam.

Ik moest zelf meteen denken aan een baardagaam. Erg toffe beesten en hebben geloof ik? Genoeg ruimte aan jou bestaande terraria.

Gentlegiant

Wat jammer dat je gebeten bent en de slang nu weg moet hopelijk zoek je een goed te huis voor m met mensen met ervaring
Ts heeft hier neem ik aan geen invloed op omdat de ouders dit willen en vind ik enigsinds begrijpelijk je wilt je kind wel beschermen tegen alles

Zelf zat ik ook aan baardagamen, gekko's of een kameleon te denken of als je in de slangen richting wilt blijven een kousenband slangetje (2 dan)
Zijn erg leuke kleine diertjes en vrij makkelijk te houden wij hebben ze allemaal zelf (of gehad) en hebben er veel plezier aan beleefd

Fretten vind ik zelf geen leuke beesten om te houden (natuurlijk persoonlijk) je moet ze elke dag eruit laten en niet voor een half uurtje zodat ze kunnen spelen en ravotten verder is het schoonmaken ook heel belangrijk omdat je hele huis gaat stinken
En daar is het terrarium echt veelste klein voor
een fret moet kunnen klimmen en klouteren het liefst een flinke hoge kooi
Laatst bijgewerkt door Gentlegiant op 25-03-14 13:54, in het totaal 2 keer bewerkt

GamblersCup

Fretjes moet je er wel elke dag uit halen zodat ze de ruimte hebben om te bewegen en te spelen. Moet zin, tijd en een geschikte ruimte voor hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 13:52

Oh bah, dat is wel even schrikken. Zonde wel, want je hebt een heule mooie tijgerpython zitten, maar snap de beslissing van je ouders hierin ook wel :)

KimD, TS kan er weinig aan doen als je de OP even doorleest, daarin staat toch echt dat d'r ouders haar het huis uit willen hebben.. De slang dan :+

Volgens mij kan je wel idioot veel erin stoppen in dit terrarium.. Ik weet niet of het al genoemd is, maar misschien halsbandleguanen? Vond die er zelf in ieder geval wel altijd heel 'lief' uit zien, maar geen idee of ze stress kunnen krijgen van teveel ruimte :+

Lusitano

Ben het er ook wel een beetje mee eens. En dan is de kans dat een slang zoiets doet wellicht nog wel groter omdat het zich niet aan je bindt (of dat lijkt me in ieder geval).
Wat ga je met de slang doen?

super mooi huisje heb je overigens voor haar. Ik zie vaak mensen die dit soort slangen in een bakje hebben waarin ze alleen helemaal opgekruld kunnen liggen. Zonde voor de slang dat ze bij je weg moet!

Anoniem

KimD schreef:

Ik wou het niet zeggen. Maar je hebt gelijk. Helaas gebeurt het vaker dat de slang word weg gedaan naar 1 beet :( Helemaal met dit soort slangen. En dan denk ik lees je van te voren goed in. Dan had je het kunnen weten.

En haar ouders hadden dit van te voren ook kunnen bedenken. Ik heb het zelfs goed overlegt met mijn vader. Terwijl mijn slang amper 1.20 is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 13:54

Lusitano schreef:
Ben het er ook wel een beetje mee eens. En dan is de kans dat een slang zoiets doet wellicht nog wel groter omdat het zich niet aan je bindt (of dat lijkt me in ieder geval).
Wat ga je met de slang doen?

Slangen zijn geen beesten die je tam kunt krijgen. Wel kunnen ze wennen aan het hanteren en dat je met je handen in het terrarium zit. Ik was mijn handen van te voren altijd goed, zodat er geen lekkere geurtjes aan mijn hand zitten. Maar bij slangen loop je eenmaal het risico om gebeten te worden. Helaas worden reuzenslangen vaak onderschat.

fjordie333

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 13:55

baardagamen zijn leuk ! ik zou er niet te klein spul in doen zoals anolissen o.i.d. wat ook erg mooi is tokkeh alleen zijn meestal niet zo lief, wat echt prachtig is (vind ik dan) is een apenboomkikker !

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 13:56

Misschien dat je inderdaad kunt kijken naar een ander soort slang. Een wat rustiger type, zoals bijv. een rattenslang, koningspython.

Met kousenbandslangen heb ik de ervaring dat ze juist snel bijten, en die eten voornamelijk vis, bovendien een erg vochtig terrarium nodig en daar moet een terra maar net tegen kunnen. (badje e.d.)

Ik ben ook wel benieuwd wat je met de slang gaat doen. Op MP zul je er niet gek veel voor vangen denk ik.

Iets van een hagedissensoort is ook wel leuk, of schildpadden..

Ik zou er geen konijnen in houden.

Heb je trouwens bedacht wat de reden was waarom ze je beet?

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 13:59

Wij hebben 6 kousenband slangetjes gehad en daar hebben wij nooit problemen mee gehad
In mijn ogen zijn het ook geen dieren die dagelijks uit het terra gehaald moeten worden om mee te ''knuffelen'' hier werden ze alleen eruit gehaald om het verblijf schoon te maken verder niets
Voeren deden wij met een lange pincet

Ik zou de slang verkopen via een reptielen forum en dergelijken of een slangen forum

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 14:00

Voor koningspython (regius) vind ik persoonlijk deze bak te groot. Grote kans dat het beest niet meer wil eten dan. Of je moet de bak opdelen in 3 terra's. Kun je 3 regiussen houden :)

Enigste wanneer ik mijn regius hanteer is voor het voeren.

Persoonlijk zelf zou ik de slang niet via mp verkopen. Maar aan een echte slangen liefhebber. Zodat je zeker weet dat hij goed terecht komt.