Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Al verschillen de adviezen.
._San87_ schreef:Waterhoogte van 5 tot 15 cm vinden ze fijn. Ze moeten wel fatsoenlijk het 'land' op kunnen lopen, dus niet stijl omhoog, ze hebben een meer amfibische levensstijl, wat inhoudt dat ze het meest op het land vertoeven en het landdeel dus idealiter groter is dan het waterdeel. Graven vinden ze leuk, het zijn groepsdieren en ze kunnen niet in het aquarium wat je momenteel hebt.
Het is ook geen relatief nieuwe soort, voor zover ik weet is de Carnavals crab hetzelfde als de Vampire crab.

Iris82 schreef:Ze bedoelen niet 25 liter water, maar de grootte van het aquarium/terrarium.
JessAndHope schreef:_San87_ schreef:Waterhoogte van 5 tot 15 cm vinden ze fijn. Ze moeten wel fatsoenlijk het 'land' op kunnen lopen, dus niet stijl omhoog, ze hebben een meer amfibische levensstijl, wat inhoudt dat ze het meest op het land vertoeven en het landdeel dus idealiter groter is dan het waterdeel. Graven vinden ze leuk, het zijn groepsdieren en ze kunnen niet in het aquarium wat je momenteel hebt.
Het is ook geen relatief nieuwe soort, voor zover ik weet is de Carnavals crab hetzelfde als de Vampire crab.
Dat dacht ik dus al, maar kon nergens de inhoud vinden
Wat ik heb gelezen is dat ze nog niet eens een wetenschappelijke naam hebben omdat alles nog altijd in onderzoek is.
Ik zag ook op Internet een bak die in de hoogte was gebouwd, dus het water was onder het land met een 'ramp' om omhoog te klimmen.
Die bak was ook relatief smal en er werd een paartje in gehouden. Zag er ontzettend leuk uit.
. Voor vissen, maar ook voor kreeften/krabben. Garnalen zouden eventueel kunnen, mits een niet te grote groep. Eigenlijk is de bak in zijn geheel niet geschikt als verblijf voor welk dier dan ook.