Oog verwijderen cavia

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Daphne__

Oog verwijderen cavia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-14 02:45

Hoihoi,

Heeft iemand hier ervaring met het verwijderen van een oog van een cavia? :)

Ik heb ongeveer een jaar geleden een jong zeugje opgevangen, die aan beide ogen blind is. Haar linkeroog was er altijd al slechter aan toe dan rechts, maar sinds gisteren is haar oog slechter geworden en ga ik hem laten verwijderen.

Vorige zomer;
Afbeelding

Gisteren;
Afbeelding

Altijd spannend, operatie's bij cavia's... Vooral ook nog eens omdat nog een cavia van ons geopereerd moet worden aan een talgklier. Dus staan er 2 op de planning -O-

Laura_x_

Re: Oog verwijderen cavia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 07:27

Ai.. Heeft ze ook een ontsteking in het oog zitten?

Melvern

Re: Oog verwijderen cavia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 09:43

( Zus van TS )
Het is waarschijnlijk geen ontsteking. We hebben haar opgevangen vanuit een dierenwinkel waar ze niets met haar konden. Ze hield haar kop altijd scheef, ze zouden er een dierenarts bij gehaald hebben ( geloof ik niets van ) die zei dat ze oorontsteking had. De druppels hielpen dus niet. Toen ze bij ons kwam was ons al duidelijk dat het niet haar oren waren maar haar ogen, ook was ze tot overmaat van ramp zwanger van 2 jongen ( gezond geboren ). Onze dierenarts zei meteen ''die is stekeblind''

We denken zelf dat ze een hoge oogdruk heeft aan het compleet blinde oog, deze is ook wittig, de ander is gewoon donker en ziet er normaal uit.