Hond is moeilijke eter

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Snollygoster

Hond is moeilijke eter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-14 17:13

Dag Bokkers!
Even wat voorgeschiedenis:
Wij hebben sinds vrijdag een nieuw hondje, een kruising van een chihuahua en iets onbekends en ze heet Ruby. Het hondje is al 12 jaar en was eigenlijk oorspronkelijk bedoeld voor mijn oma, maar zij wilt die verantwoordelijkheid niet meer op zich nemen, en wij konden het niet over ons hart krijgen om haar niet te nemen, want anders zou ze ingeslapen moeten worden. De reden dat de vorige eigenaar Ruby weg wou is omdat zij haar ook heeft overgenomen van een oom die Ruby niet meer kon houden, maar het probleem is dat de vorige eigenaar zelf ook al honden had en dus een van die honden ontzettend agressief was naar Ruby. Als niemand haar had overgenomen zou ze Ruby uiteindelijk laten inslapen.
Ze is ondanks haar leeftijd ontzettend goed! Ze is heel actief, vrolijk en gezond, je zou haar echt geen 12 jaar geven.
Wij hebben hier thuis ook al 3 honden, een chihuahua van 8 jaar en twee Franse bullen van 1 en 2 jaar. Het gaat heel goed met onze honden, alleen mag ik Ruby niet aanhalen van mijn hond want daar wordt ze stikjaloers van, maar voor de rest gaan de honden goed samen.

Maar nu is er dus één probleem.. Ruby is een ontzettend moeilijke eter bij ons. Volgens de vorige eigenaar heeft ze altijd goed gegeten, maar onze brokken wou ze niet. Op aanraden van de vorige eigenaar zijn we Duck gaan halen, omdat Ruby hier naar 't schijnt een moord voor zou plegen. Ze heeft er een paar happen van gegeten en heeft toen haar neus ervoor opgetrokken, we hebben er stukjes ham in gemend en dan haalt ze de stukken ham ertussen uit en de rest laat ze weer staan. Vandaag heeft ze er weer een paar happen van gegeten en dan weer laten staan.
We hebben ook op aanraden van de vorige eigenaar gedroogde visjes gekocht als snacks, en die eet ze dan wel gretig op.

Ik denk persoonlijk dat het nog komt door de stress van een nieuwe omgeving en dat ze zich nog moet aanpassen, vooral op die leeftijd. Maar wat kunnen we nog doen om haar te doen eten? Heeft iemand tips? Alvast bedankt!

appiesjappie

Re: Hond is moeilijke eter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 17:26

Ze moet vast nogvwennen. Mijn hond at de eerste paar dagen ook niet. Ze begint vast zo een keer te eten.

xdniesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 18:38

Ik zat ook te denken aan het nog even wennen. Bij ons komt het ook eens in de zoveel tijd voor. Wij geven dan geen aandacht aan het niet eten, we hebben gemerkt dat als we dat wel doen dat het juist tegendraads werkt. Op internet staan ook veel tips voor het voorkomen van lastig eten, dus dat ze het niet gaat doorzetten. Maar waarschijnlijk eet ze snel weer als ze wat meer op haar gemak is!

Zilverroosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 18:55

Duck heb je in vele varianten, misschien heb je een andere smaak genomen? Mijn hond lust de rund/lever versie niet.

Nimfee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 20:52

Ik denk ook idd even wennen, mijn hond eet ook niet als ze ergens anders is (tenzij ik Rodi geef, dat is echt haar favoriet, daarbij maakt het niet uit waar ze is). Wat ik voorheen nog wel eens deed, toen ik nog geen Rodi gaf, dan gaf ik eerst een paar stukjes kaas en dan weer brokjes (dat voerde ik vanuit de hand). Dan at mijn hond wel een handje vol brokken...

Hettieheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 09:23

Misschien inderdaad even wennen.

Wij hebben zelf ook een erg moeilijke eter. Het is een angstig hondje. Heeft een aantal jaar gezworven en weten dus ook niet wat er mee gebeurt is. Zelf dacht ik ook dat hij even moest wennen enz, maar hij viel erg af.. Vele dierenarts controles volgden tanden bloed enz..

heb er op een gegeven moment zelfs een therapeut bij gehaald. En we zijn de dieren nu apart van elkaar gaan voeren, krijgt zijn eten voorgezet en eet hij niet binnen 5 min haal ik het weer weg dat werkte voor hem heel goed. Ook haal ik wel eens runderhart en doe ik dat Door zijn brokken dan eet hij heel goed.

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-14 17:19

Nou, ze eet wel snacks, maar haat voer niet. Nochtans gebruiken we exact hetzelfde als de vorige eigenaar..

fanta2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 17:23

ha ha ken t wel, mijn oude hondje is ook wat minder gaan eten, alleen wat ie dus echt lekker vind brokken moet ik echt met gekookte kip geven en anders is er veel variatie van kuipjes, en krijg verder een goed vitaminen suplement

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 16:50

misschien een andere kvv proberen,hier eten ze ook niet alle kvv soorten..

Paperboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 23:15

Hier ook een hele moeilijke eter, het ene moment eet hij met smaak het andere moment loopt hij weg bij zijn bak en kijkt er niet eens naar. Het eerste jaar at hij alle smaken vlees en vis, nu nog maar een enkel merk en een enkele smaak. Maar bij mij is de knop om, ik zet de bak neer en loopt hij weg of komt hij niet eens kijken is het direct bak weg en bij de volgende maaltijd nieuwe kans. Ik zet eten neer waarvan ik weet dat hij het lust. Soms eet hij een hele dag niets dan weer een aantal dagen heel goed en dan weer een dag niet of een paar dagen wat minder. Het liefst zou ik willen dat hij net zo goed at als mijn teef maar helaas..... Ik merkte dat zodra ik iets anders ging aanbieden of hem probeer over te halen om te eten, of er iets lekkers door doen, hij alleen maar kieskeuriger werd. Als ze honger hebben en gezond zijn gaan ze vanzelf weer eten..