hond hele nacht wakker

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

melvinrandy

hond hele nacht wakker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-14 07:42

Het wordt steeds erger met onze hond. Vannacht heb ik geen oog dicht gedaan. Ik heb haar minimaal 8x naar buiten gedaan. Het gaat om een 8 jarige new foundlander

Overal maar dan ook overal zet ze sporen. En als ik haar naar binnen doe poept ze voor mijn ogen binnen neer. Ze doet agressief naar mijn moeder toe als ze haar uit de bench wil hebben. En ze piept en blaft aan 1 stuk door. Ze plet ook bijna onze andere hond als ze probeert in de kleine bench te kruipen.

Loops is ze zeker, maar zo erg hebben we het nog nooit meegemaakt.

Zijn er manieren haar stil te krijgen zodat we aankomende nacht normaal kunnen slapen? En zijn er kalmerende middelen voor als dit zich vaker gaat herhalen?

melaniepk

Re: hond hele nacht wakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 07:46

Das niet goed :=
Klinkt alsof de verhoudingen flink verstoord zijn.
Zoals ik het hoor zou het niet gek zijn om eerst naar een da te gaan om medische oorzaken uit te sluiten en als die er niet zijn, professionele hulp in de vorm van gedragstherapie zoeken.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 07:47

Waarom geen castratie? Als haar hormonen zo van de wap zijn...

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 07:48

Heb je haar laten controleren? Is ze normaal niet agressief naar je moeder?
Want je kan het op de loopsheid gooien, maar de symptomen komen ook overeen met een hersen bloedinkje. Zegt dit niet om je bang te maken, maar wellicht verstandig verder te zoeken waar het vandaan komt? Heb 3 teven, maar geen laat ook maar 1 van de dingen zien die jij noemt, als ze loops zijn.

melvinrandy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-14 07:50

Naar de da is denk ik wel een handig plan.

Ze luisterde nooit echt goed in elke situatie, maar grommen deed ze echt nooit. Dus we hopen maar dat het aan het loops zijn ligt.

Anoniem

Re: hond hele nacht wakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 10:53

Geen beginnende dementie? Weet niet hoe oud ze kunnen worden.

Onze berner van 7 is sindskort ook aan het spoken 's nachts. En heeft ook spontaan verlatingsangst.

Een andere hond van hond had trouwens ook zulke klachten. Tot op een dag hij echt vals werd. Bleek dat er een tumor in zijn hoofd zat, die geknapt was.