Smuldier

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Arrabel

Smuldier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-14 16:23

Ik had laatst een pakje Smuldier Pens uit de diepvries voor me hondjes mee genomen, naast dat het er verschrikkelijk uit ziet en verschrikkelijk ruikt vonden de hondjes het wel heel erg lekker.
Nou vraag ik me af omdat het "Smul" dier heet, is dit vlees uit de diepvries alleen om te "smullen" of is het een complete voeding?

AfricanLady

Re: Smuldier

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 16:27

Het is complete voeding.
Staat ook informatie op de verpakking ;)

jiperdepip

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 16:27

staat het niet op de verpakking uitgelegd

amy_leftover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 16:29

Smuldier heeft verschillende varianten, die niet allemaal compleet zijn.
Je hebt wel een pens compleet en een vlees compleet (aquablauwe en rode verpakking) dus gewoon even op de verpakking kijken of je de complete variant te pakken hebt :)

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 16:29

Je hebt complete versies en enkelvoudige versies. Er zijn 2 compleet: rood vlees compleet en blauw/groenig (zit er tussenin) pens compleet

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 16:31

Hangt van de variant af. Je hebt vlees compleet en vlees/pens compleet, dit zijn complete maaltijden. De varianten waar niet "compleet" op staat zijn aanvullende voeders, hiervan zijn de verhoudingen niet voldoende om ze als volledige voeders te geven (sommige mensen geven hun hond half compleet-half gewoon en dat gaat goed).

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-14 16:32

Citaat:
staat het niet op de verpakking uitgelegd

Ja maar ze kunnen zoveel zeggen op de verpakking ;)
Er staat ook op de verpakking dat er alleen rund in zit maar er worden door verschillende mensen hagel in het vlees gevonden (en voor zover ik weer word een koe niet met hagel omgebracht)

Citaat:
Hallo allemaal ,
`smorgens voer ik mijn honden altijd smuldier.
Nu is het zo dat ik al 2 dagen achter elkaar kogeltjes erin heb getroffen.
Lijkt mij niet goed voor de honden.
Pas er dus mee op !!

Citaat:
Met kogeltjes bedoel je denk ik hagelkorrels. Dat lijkt er m.i. dan op dat er ook vlees van jachtdieren in zit.

Citaat:
Ik heb net ook een kogeltje in de smuldier gevonden. Ik kon er mee schrijven, is dat dan lood (heb ik altijd geleerd)?

Bron: http://www.voerwijzer.com/smuldier-kompleet

Zijn er hier mensen die smuldier voeren?
Laatst bijgewerkt door Arrabel op 19-03-14 16:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 16:32

Haha, pens is ook wel de meest vieze variant. De anderen zijn een stuk minder erg :D

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-14 16:33

Dani schreef:
Haha, pens is ook wel de meest vieze variant. De anderen zijn een stuk minder erg :D

Die met pens is inderdaad heel heftig! haha :D

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 16:34

Ja ik geef mijn honden smuldier, en heb er nog nooit hagel in gevonden. Ik geef de complete versies en soms hart.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 16:37

Die van mij krijgen ook wel eens smuldier.
Nooit kogeltjes gevonden.
Ik voer Herby het meest en daar waarschuwen ze bij bijvoorbeeld Fazant wel dat er kleine kogeltjes in kunnen zitten.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 16:41

Ik heb ook nooit hagel aangetroffen.... Daarbij is het waarschijnlijker dat koeien hagel met het gras mee binnenkrijgen, dan dat er wild in zit....

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 16:49

er worden hier per jaar zo'n 2300 pakjes smuldier gevoerd...en nog nooit een kogeltje of hagel of plastik tegen gekomen :n

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-14 16:52

En mocht het er wel in zitten en je ziet het over het hoofd... hagel is zo ontzettend klein dan poept een hond wel weer uit toch? Of zouden ze een loodvergiftiging kunnen krijgen?

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 16:52

Ik voer daarentegen nu eend van een ander merk, daar zitten wel kogeltjes in, in bijna elke verpakking, en de honden laten ze keurig liggen...
Daarbij, loodhagel is verboden, de kogeltjes zijn niet giftig, dus die poepen ze gewoon weer uit..

Paperboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 18:08

Hier regelmatig de smuldier pens, de enige pens tot nu toe die ze echt lekker vinden :9 .
De andere varianten vinden ze dan weer niet zo lekker, maar ze zijn enorm kieskeurig hier.
Ik had laatst de vlees variant en zag er mooi uit vond ik....

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 18:12

Ik vind de prijs/kwaliteit verhouding echt heel goed. Je ziet dat het vlees is, ipv. die plat gestampte hamburgers van andere merken.

Cyrilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 18:19

Arrabel schreef:
Ik had laatst een pakje Smuldier Pens uit de diepvries voor me hondjes mee genomen, naast dat het er verschrikkelijk uit ziet en verschrikkelijk ruikt vonden de hondjes het wel heel erg lekker.
Nou vraag ik me af omdat het "Smul" dier heet, is dit vlees uit de diepvries alleen om te "smullen" of is het een complete voeding?

Denk dat het Smuldier heet omdat het bedrijf van de familie Mulder is. ;)
Hier krijgen ze vanavond voor het eerst Smuldier vlees compleet. Als het een compleet voeder is staat het op de verpakking, anders is het een enkelvoudig voer.
Ben benieuwd hoe ze het gaan vinden, maar de teckel kennende is het bakje in 0,5 seconden leeg. :Y)

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-14 19:52

En hoe vond ze het? :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 19:56

xSCWx schreef:
Ik vind de prijs/kwaliteit verhouding echt heel goed. Je ziet dat het vlees is, ipv. die plat gestampte hamburgers van andere merken.

Als je het omrekent naar de kiloprijs scheelt het niet zoveel met andere KVV merken, die van mij krijgen dus meestal Herby en ik merk wel dat de kwaliteit van Herby beter is.
Vlees is 'losser' en ziet er mooier uit, verser.. het zijn alleen kiloworsten, dat is voor mij het enige nadeel, mijn honden krijgen 500 gram per dag dus eten 2 dagen van zo'n worst.
Ik voer smuldier nu alleen nog bij als ze ree/hert te krijgen omdat 2 van mijn honden dat alleen willen eten als er wat smuldier doorheen zit.

Cyrilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 20:03

Arrabel schreef:
En hoe vond ze het? :)

Zoals verwacht had de teckel binnen no time zijn bakje leeg. :D
Hij stootte zelfs zijn kop aan de open haard omdat hij als een malle rondjes aan het rennen was op weg naar zijn bakje. :')
Onze andere hond snuffelde eerst even wat hij dan nu weer geserveerd kreeg, maar ook hij likte zijn bak helemaal uit.

Kitty1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 20:03

xSCWx schreef:

Dit dus.

Ik vind smuldier ook een prima voer.
En inderdaad, het lijkt op vlees.

Vorige week eigen merk van AH meegenomen. Nou bleek vreemd "vlees".
Stonk ook niet erg, en dan vinden mijn honden het niet lekker haha.

Hier krijgen ze 's ochtends brok en 's avonds smuldier.

Vanavond krijgen ze de kip variant. Die is niet compleet.
En ze krijgen er aardappels bij vandaag.

Ik voer het ook al jaren, en nog nooit hagel tegen gekomen.

Zal wel wat anders zijn geweest.

Alleen eenden/ganzen/hazen worden met hagel geschoten. Denk niet dat het is smuldier zit.
En hagel is niet schadelijk. Hebben mijn honden al vaak binnen gehad, komt er wel weer uit

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 20:08

Onze honden kregen ook altijd Smuldier. Ieder dag de bak leeg en de bodem werd daarna nog wel 10 keer schoongelikt. Bakje kon zo de kast weer in :+ Wel altijd de compleetvariant gevoerd.

Inmiddels "hondloos" maar nog wel een kat die niet anders gewend is. Dus die krijgt iedere dag Smuldier Vlees Compleet. Andere merken en helemaal die "hamburgers" van AH of Rodi vindt ze niet lekker :n

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 20:20

Hier ook smuldier in alle varianten. :j Een dag compleet en een dag enkelzijdig. Daarnaast voeren wij ook pens die hier in de buurt gemaakt wordt, stukje duurder maar wel heel lekker volgens Guinness! :j

Hart van Smuldier vind ik overigens wel duur, je betaald hier voor 500 gram €2,-, maar alles voor het hondje!

Kimmie, krijg jij het per pallet aangeleverd? := Wij hebben al een extra vriezer voor één hond.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 20:34

haha nee hoor ,we halen steeds gewoon een paar dozen bij de Jumbo,ze zijn zo gehaald,maar hier wel 2 extra vriezers voor de honden inmiddels :D