Ik zit met een probleem. Wij hebben 2 teckels, Manou ( teefje van 2½ jaar oud) en sinds december hebben we haar volle broertje erbij, Kody.
Om even een beeld te geven:

https://lh4.googleusercontent.com/-lxK3 ... /Foto1.jpg
Nu is het zo, dat Kody alleen maar in de tuin poept, hij doet het gewoon niet buiten. Ook al lopen we een uur buiten, dan nog rent hij zodra we thuis zijn naar de achterdeur, en gaat daar dan snel in de tuin poepen.
We hebben al meerdere malen geprobeerd zodra we thuis zijn en hij naar de achterdeur rent om weer te gaan wandelen buiten. Dan nog poept hij gewoon niet.
Hij heeft nou sinds december misschien 5 keer aan de lijn gepoept, omdat we dan in een dierentuin liepen en hij het echt niet meer op kon houden.
Hij laat ook niet zien dat hij moet, zindelijk krijgen opzich was al een probleem. (Manou duurde ook langer, teckel, regen en koud weer gaan niet samen..
) Inmiddels plast hij wel buiten, zijn hormonen gaan lekker werken en hij wil dus overal plassen (arme ding snapt nog niet dat hij dan de 1e keer niet alles leeg moet plassen en er alle keren daarna dus niets meer komt
) Maar poepen... Ho maar..
Commando koppelen, ook geprobeerd. Hij snapt het niet.. Belonen als hij het die zeldzame keer buiten doet, doen we! Genoeg wandelen, ook.
Als het aan hem ligt, doet hij het gewoon lekker in de tuin, en als die niet voorhanden is, nou dan gewoon binnen..

Kranten heeft hij nooit gesnapt, zijn we ook 4 weken mee bezig geweest.
Het lastige is ook, hij geeft het niet aan. Ook in de tuin niet. Hij is druk aan het rond racen (hij gaat echt hard!) en vervolgens gaat die kont omlaag en zit hij al te poepen. Dus ook geen mogelijkheid om hem dan nog aan de lijn te doen.
Hij doet het wel waar we bij zijn, in de tuin.
Nou zijn het kleine drolletjes, zo opgeruimd. Maar ik zou het toch er fijn vinden als hij gewoon buiten gaat poepen.
Hij poept 2 a 3 keer op een dag, mooie drolletjes. Hij krijgt eten van een dierenartsmerk (ik ben assistent) en glanst mooi.
Wat kan ik doen om deze kleine opdonder buiten te laten poepen? Ik ben een beetje door mijn arsenaal heen....
en met grasmaaien is het ook niet zo fijn als ik er 1 vergeten ben.... * rondvliegende keutels.... *