Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
LicentioFide schreef:Hallo,
Mijn konijn knabbelt de laatste tijd heel erg aan papier en karton en eet dit ook op. Ik wil dit tegengaan en heb ook takjes en harde broodjes in het hok liggen, maar ze knabbelt nog steeds aan het papier.
Nu wil ik een soort "knabbelblok" maken.
Is dit mogelijk?
Zo ja een recept?
Of andere tips?
Groetjes,
Nimfee schreef:LicentioFide schreef:Hallo,
Mijn konijn knabbelt de laatste tijd heel erg aan papier en karton en eet dit ook op. Ik wil dit tegengaan en heb ook takjes en harde broodjes in het hok liggen, maar ze knabbelt nog steeds aan het papier.
Nu wil ik een soort "knabbelblok" maken.
Is dit mogelijk?
Zo ja een recept?
Of andere tips?
Groetjes,
Gooi dat harde brood maar weg, dat is slecht voor de gezondheid. Je kunt beter lekker veel groenten geven (wel eerst opbouwen!), hooi: of zelfs kruidehooi. Wilgentakken zijn ook favoriet hier.
Hoe woont je konijn? Binnen of buiten en in wat voor soort hok? Hoe oud is je konijn? Zit hij/zij alleen of samen met een soortgenootje?
Nadiine__x schreef:Je kunt beter zaagsel onder het stro leggen ipv kranten!
Op kranten zit inkt, hier kunnen ze erg ziek van worden of zelfs dood gaan..
Beter zaagsel dus!
Of maïskorrels, ook te koop bij dierenwinkel, alleen wat duurder, maar absobeert erg goed en stinkt minder
LicentioFide schreef:Nimfee schreef:Gooi dat harde brood maar weg, dat is slecht voor de gezondheid. Je kunt beter lekker veel groenten geven (wel eerst opbouwen!), hooi: of zelfs kruidehooi. Wilgentakken zijn ook favoriet hier.
Hoe woont je konijn? Binnen of buiten en in wat voor soort hok? Hoe oud is je konijn? Zit hij/zij alleen of samen met een soortgenootje?
Ze krijgen al veel groentes en ook kruidenhooi, wilgentakken liggen er. Ze woont binnen maar zit in de zomer soms op het balkon en in het grasveld, ze zit met een soortgenootje en is rond de 4 jaar oud.
) LicentioFide schreef:@ colunder: Ervoor zorgen kan bijna niet, er liggen kranten onder in het hok voor opneming van het urine.
@ veertje 11: bedankt ik ga er naar kijken!
@ hollydiva: wilgentakken liggen er inderdaad al in! Het is wel erg want ze krijgt verstopping. Wel bedankt voor de tip!
@ mizora: onbeperkt hooi is aanwezig!
LicentioFide schreef:Nadiine__x schreef:Je kunt beter zaagsel onder het stro leggen ipv kranten!
Op kranten zit inkt, hier kunnen ze erg ziek van worden of zelfs dood gaan..
Beter zaagsel dus!
Of maïskorrels, ook te koop bij dierenwinkel, alleen wat duurder, maar absobeert erg goed en stinkt minder
Ik heb nu kranten, dikke laag zaagsel dikke laag stro.
Nimfee schreef:En hoe groot is het hok binnen? En het knagen aan papier etc., wanneer gebeurd dat? (deze vragen stel ik om een beter beeld te krijgen hoor, anders is het lastig advies geven)
LicentioFide schreef:Nimfee schreef:En hoe groot is het hok binnen? En het knagen aan papier etc., wanneer gebeurd dat? (deze vragen stel ik om een beter beeld te krijgen hoor, anders is het lastig advies geven)
Ze hebben een binnenhok, zo eentje http://www.topdierenshop.nl/imac-knaagd ... easy-beige, overdag lopen ze door de hele woonkamer (20vierkante meter) snachts zitten ze ine en afgesloten hokje van dat binnenhok met een stuk erbij (3vierkante meter)
Het knagen gebeurd hm, niet echt met een vast patroon..
En adt knagen aan papier enz. gebeurd als je konijn los loopt?