Mag mijn kat mij niet?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

leeneliefje

Mag mijn kat mij niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-14 14:58

Ja jongens, een beetje een 'sneu' topic hiero :')
maar ik heb echt soms het idee dat mijn kat de pest aan me heeft.

Hij is altijd tegen me aan het miauwen, ALTIJD, en dan niet vriendelijk maar echt een zeurderige toon. En als ik hem aai miauwt hij ook en duikt soms helemaal in elkaar. Soms komt hij dan wel ineens bij me liggen, maar dan ligt hij echt als een soort pop zonder te bewegen.

Terwijl ik altijd heel rustig en aardig tegen hem ben.. Ik vraag me gewoon af hoe je kan merken of een kat je wel of niet mag. -O-

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 15:00

:(:)

Volgens mij vinden katten überhaupt niemand aardig. :o

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 15:01

omkopen met voedsel...
katten zijn gemeen, eigenaardig en doen alleen waar ze zin in hebben.

Maar hij zal je vast leuk vinden, anders was die allang weggerend

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 15:04

Je er niet zo druk om maken :D Dat in elkaar duiken heb ik wel vaker gezien bij katten, hoeft verder niks te betekenen te hebben (behalve hooguit geen zin hebben om geaaid te worden), en sommige katten zijn gewoon spraakzaam. Dat het 'zeurderig' klinkt is jouw interpretatie, die kat bedoelt het misschien helemaal niet zo.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 15:08

Ik heb er hier twee rondlopen.. De een vindt mij met vlagen helemaal geweldig. Dan krijg ik gewoon kopstoten en spint hij heel hard :') En het andere moment rent ie al voor me weg als ik hem aankijk.

De andere kat is altijd bij mij, ze duikt wel ineen maar verder is ze altijd bij me. Met haar kun je hele gesprekken voeren :P

Katten hebben personeel :j

leeneliefje

Re: Mag mijn kat mij niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-14 15:09

ja timmy (zo heet deze) antwoord me wel altijd als ik hem roep. En gaat wel overal met me naar toe. zelfs als ik op de WC zit wil hij nog mee :')

en blijft altijd door mauwen :+

Nustice

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 15:11

Timmy is gewoon een vrolijke kletskous :D

Firefly4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 15:13

mijn kat mauwt ook heel veel, maar vind me wel lief :) want als ik thuis kom wil die dat ik ga zitten zodat ze de hele tijd bovenop me kan liggen... sta ik op, mauwt ze de oren van je kop... maar denk wel dat ze me lief vind :D

dancertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 15:14

klinkt inderdaad als een kletskous met een zeur stem :D ik heb ook zo'n kat gehad

Nustice

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 15:14

Zo lang ze te eten krijgen zijn ze volgens mij al snel blij met je haha :P

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-14 15:14

soms denk ik ook wel eens dat hij doof is..
omdat hij ook wit is namelijk.
Is dat altijd zo bij witte katten? Hij heeft een hele rare miauw , vandaar.

https://24.media.tumblr.com/c8d1f3d2293 ... 3_1280.jpg <<< foto

dit is niet z'n meest charmante foto. Maar soms kan je aan de kleuren zien of katten doof zijn heb ik gehoord. Weet niet of dat klopt.

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 15:16

Als hij antwoord als je roept lijkt me niet dat hij dan doof is ;)

_Jessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 15:16

Hihi schattig zuur bekkie :D
Maar hij zal wel gewoon graag mauwen, doet onze poes ook. Wil niet opgepakt maar komt bij je zitten als je wil.
Loopt overal mee naar toe en komt als een razende als je haar roept.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 15:18

Wij hebben ook een vrolijke kletskous in huis. Echt die kat is gewoon een beetje van het padje. Onwijs lief en altijd bij mij in de buurt. Claimt me soms gewoon. Mijn vriend vind hij "ook wel aardig" maar alleen als hij ruig mag spelen (dat mag hij niet van mij) of als er iets te eten valt. Maar mij zwaait hij 's morgens uit, hij zit eerst op de vensterbank achter zodat hij me kan zien als ik wegrij en als ik dan de wegopdraai en wegga zit hij op de vensterbank voor. Als ik thuis kom zit hij weer standaard op de vensterbank achter en gaat heule gekke capriolen maken als hij me ziet :j

De andere kat is een beetje meer op zichzelf, trekt zich ook vaak op aan mij, komt echter nooit op schoot en miauwt alleen maar als ze naar buiten wil. Mijn vriend en de poes kunnen helemaal niet met elkaar :+
Als ze buiten is en duidelijk laat merken dat ze naar binnen wil en mijn vriend doet de deur voor haar open dan komt ze niet. Ze kijkt hem alleen aan met zo'n blik: Je denkt toch zeker niet dat ik nu kom en steekt een dikke vette middelvinger naar hem op. Als ik direct daarna de deur voor haar open doe, komt ze er aan met een blik: Hoe heb je me zo lang buiten kunnen laten :? En dan wil ze ook nog wel eens miauwen :')

De kater komt trouwens niet buiten en heeft zijn oren voor de sier op zijn hoofd zitten. De poes luistert perfect en doet geen dingen die niet mogen (als wij in de buurt zijn dan he, ik weet ook heus wel dat ze dingen doet die niet mogen, maar ze is zo geslepen dat ze dat echt niet doet als wij in de buurt zijn)

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-14 15:20

Evelijn schreef:
Als hij antwoord als je roept lijkt me niet dat hij dan doof is ;)

hij moet je wel echt aankijken , vaak loopt hij ook de andere kant op alsof hij daar wat hoort.
Hij kan ook gewoon gestoord zijn natuurlijk :+

Kwal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 15:20

Katten mogen geloof ik überhaupt niemand, dus maak je geen zorgen :D Zolang hij je 'beantwoord', met je mee loopt en bij je is, vind hij je vast wel een beetje lief :D

Je hebt gewoon een kletsmajoor met zeikstem in huis denk ik :j

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 18:45

Kan goed zijn dat hij niet zo goed hoort hoor. Maar dat is natuurlijk heel makkelijk bij de DA vast te stellen.

Maar hoe weet je of je kat je mag?
-Hij heeft je niet proberen te vermoorden, doet alleen alsof
-Je bent waardig genoeg om eten voor hem te maken
-Wanneer het hem uitkomt, wilt hij wel bij je zijn
-Wanneer het hem uitkomt, mag je hem aanraken
-Hij traint je tot de perfecte baas (deuren open maken, eten klaarzetten, aaien op gepaste momenten etc.)

Als een kat echt een pesthekel aan je heeft zijn er 2 uitkomsten:
1. De kat blijft in het huis en zoekt alle mogelijke manieren om je te vermoorden.
2. De kat zoekt simpelweg een nieuw huis of kiest er voor een zwerfkat te worden.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 18:59

Natuurlijk mag je kat je niet, het is een kat.

BlueSun

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 19:09

Hier heb ik helaas te maken met een stalkende kat. Werkelijk altijd gaat ze mee (gaat voor de wc deur liggen/ gaat in mij nek liggen).
Eten alleen als het goed gekeurd is door madam. (Eerst ruiken, daarna je met haar alller zieligste hoofd aankijken en zo proberen om beter en vooral MEER eten te krijgen. Net zo lang aan de deur krabben totdat je hem open doet, ze neemt geen genoegen met een kiertje :j

Katten hebben slaven, geen baasjes. >;)

wyko

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 19:11

Mijn katten wachten me op als ik thuis kom. Ze komen dan naar mijn auto lopen en lopen mee naar de deur. 1 ervan mauwt ook altijd als ik tegen haar praat, dan praat ze terug, ze geven veel kopjes en komen altijd op schoot. Ze lopen mee met de honden uitlaten, helpen konijnen voeren. Ze zijn niet weg te slaan.
Als ze je echt niet leuk vinden komen ze helemaal niet bij je, en mag je ze ook niet aaien.