valkparkiet en e-sigaret

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

beestenfreak

valkparkiet en e-sigaret

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-14 21:11

Hallo,
Sinds ongeveer een week is mijn broer overgestapt op de e-sigaret. Voor hem alleen maar goed, schijnt een stuk minder schadelijk te zijn dan een gewone sigaret en het bruggetje naar stoppen lijkt wat kleiner.
Maar, waar hij vroeger gewoon naar buiten ging om te roken rookt hij de e-sigaret gewoon binnen. Voor hem natuurlijk wel makkelijk, maar wij hebben een valkparkietje die meestal los rondvliegt. Dat rook van een gewone sigaret schadelijk is spreekt voor zich, maar hoe zit het met de rook van een e-sigaret? Ik kon hier eigenlijk geen antwoord over vinden op internet, misschien weet iemand hier mij hier iets over te vertellen?
Maak mij toch wel wat zorgen dat het de gezondheid van mij parkietje niet ten goede komt :=

xRobin919

Re: valkparkiet en e-sigaret

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 21:16

De e-sigaret is niet 100% onschadelijk. Er zitten nog steeds gewoon giftige stoffen in.. Ik zou het uit de buurt houden van dieren. Ook al zeggen ze in de reclame dat je het gewoon bij bijv. kinderen kunt gebruiken, op tv heb ik in een of ander programma gezien dat de stoffen nog steeds kwaad kunnen.

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 21:22

Niet doen, het blijft troep, ik zou het risico niet nemen.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 22:11

Nee zou het ook niet riskeren. Schijnt voor de mens ook niet gezond te zijn.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 10:16

Niet doen. Valkparkieten hebben zeer gevoelige longetjes.

Love1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 10:33

Parkietjes zijn inderdaad erg gevoelig.. Ik zou voorzichtig zijn.
Maar merk je zelf ook dat je parkietje anders reageert of ergens anders naar toe vliegt of minder eet/drinkt als je broer 'rookt' ?
Je zou altijd de dierenarts kunnen bellen voor meer informatie. Ik ben stiekem wel erg nieuwsgierig geworden dus ga ook eventjes informeren :D Als ik wat hoor laat ik het jullie weten !!

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 10:40

In een "gewone" e-sigaret zit net zo goed nicotine, en dat is in feite een natuurlijke insektenverdelger, gif dus. Bij een kennis die kettingrookte (echte sigaretten trouwens) ging de ene na de andere parkiet dood, tenslotte stopte ze maar met het vogels houden.

Ik kan me voorstellen dat zo'n e-sigaret vanwege de nicotine en wie weet wat voor stoffen er stiekem nog meer inzitten, net zo goed gevaarlijk kan zijn.

Love1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 16:13

Ik heb mijn dierenarts docent gemaild met deze vraag en het leek haar erg interessant om het uit te zoeken en ze wil het waarschijnlijk samen met de klas gaan doen. Dus ik wacht rustig op antwoord af.
Mijn gevoel zegt nog steeds dat het schadelijk kan zijn voor je vogeltje, maar ik hoop dat ik met wat meer specifieke dingen via de mail te horen krijg :D ik laat je weten wanneer ik bericht heb ;)

beestenfreak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-14 17:03

dank jullie wel, ik heb gezegd dat ik niet meer wil dat hij binnen rookt :j
@ love1992: super, ben benieuwd wat er uit komt :j

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 17:10