Sinds een aantal weken ben ik er achter dat mijn hond het beste reageert op hypoallergeen voer.
Ze schijnt ergens allergisch voor te zijn en zijn nu aan het zoeken waarvoor!
Zojuist was ik in de dierenzaak waar ze whimzees introduceerden.
Dit is een glutenvrij/hypoallergeen tussendoortje voor de hond. Kauwsticks en dergelijken.
Iemand hier bekend mee? Aangezien ik haar nu op prins hypoallergeen heb staan en dus ook geen gewone koekjes tussendoor mag geven op aanraden van de dierenarts.
Wij gebruiken als extrastjes gedroogde kipfilet gekocht bij zooplus, droge runderhart stukjes of kippenpoten. Dat gaat veel beter dan welk koekje dan ook en geen darmproblemen of zoiets.
Whimzee ken ik dus niet maar ga de link wel bekijken.
Is dat hetzelfde als hypoallergeen? Ik ben dit nu pas uit aan het vogelen omdat we er dus achter zijn dat iets in haar voer haar huid en haren aantast. Ook wordt ze gestoord van de jeuk. Vandaar dat de DA me ook verteld heeft dat ze echt alleen haar brokken mag.
Of net zoiets als whimzees hypoallergene tussendoortjes.
Mijn hond heeft trouwend verder geen darmproblemen. Alleen jeuk van top tot teen, kale zijkanten door het schuren en regelmatig oren en poten richting het ontsteken.
De kip is alleen gedroogde kipfilet. De rund is alleen rund en de poten zijn gewoon de poten van een kip. Er zijn daarvan meerdere vleessoorten te krijgen. Maar die van ons reageren het beste op pure kip.
Zal eens informeren bij de DA. Of ze zulke dingen ook mag. Meen namelijk dat ze gezegd heeft dat ze van bepaalde vleessoorten ook last kan krijgen.
Sassol
Geplaatst: 18-03-14 09:49
Je hond staat nu op lam en rijst. Niet glutenvrij dus. Het enige nieuwe aan deze brok is dat er alleen lam in zit. Het tussendoortje van whimzees kan dus wel, daar zitten geen dierlijke eiwitten in.
Welk voer is ook glutenvrij? Weet je dat toevallig sassol? Hypoallergeen van prins doet ze het tot nu toe aardig goed op. In combinatie met de prednison kuur die ze nu nog 1 week krijgt.
Sassol
Geplaatst: 18-03-14 18:36
Gluten zijn eiwitten van granen. Graanvrij voer = dus glutenvrij. En of voer goed werkt, kun je pas zeggen na de prednison. Prednison legt namelijk het immuunsysteem plat, waardoor allergische reacties verminderen/uitblijven.
De meeste honden zijn allergisch voor kip en rund. Omdat deze diersoorten veel gebruikt worden in de brokken. Je ziet het nu ook steeds vaker met lam en hert, omdat dat de meest gebruikte diersoorten zijn bij hypoallergene brok. Als je hond het dus goed doet op lam, raad ik je aan om verschillende diersoorten te gaan voeren. Anders heb je verhoogde kans dat je hond straks ook niet tegen lam kan.
Jarco? Nooit van gehoord moet me echt in gaan lezen in elk geval. Dit is namelijk de eerste hond bij ons met een allergie! In elk geval alvast bedankt voor de tips, uitleg en adviezen!
Sassol
Geplaatst: 18-03-14 20:42
Moet mezelf ook even corrigeren: rijst = een graan, maar bevat geen gluten. Nu kan ik op de site van prins zelf geen specificatie vinden. Er staat alleen 'granen'. Kan dus goed zijn dat de brok naast rijst ook andere granen bevat, die wel gluten bevatten.