Angstige oude hond, kent iemand een goed middel?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

maras

Angstige oude hond, kent iemand een goed middel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-14 19:52

Mijn 13 jarige Labrador kruising wordt steeds angstiger, ze kijkt voortdurend omhoog, een beetje door haar achterhand gezakt, staart tussen de benen. Ze zoekt ook vaker haar mandje onder het bureau op in plaats van lekker in huis op de bank te gaan liggen of buiten in het zonnetje. Ik heb een paar maanden Phytonic Strezz gegeven maar dit werkte niet afdoende, nu vorige maand overgestapt op de Feeling Control van Sensipharm maar helaas ook zonder resultaat. Kan natuurlijk zijn dat het gewoon beginnende dementie is maar ik zou haar nog graag een paar onbezorgde jaren gunnen. Wie kent er een middel wat ik zou kunnen gebruiken?

Michellette

Re: Angstige oude hond, kent iemand een goed middel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 19:53

De dierenarts is volgens mij hiervoor de aangewezen persoon om die hulp te bieden.

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 19:54

Misschien valeriaan?
Maar is het geen pijn?

maras

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-14 19:56

De dierenarts kent hier geen middel voor, ze krijgt elke dag Rymadil en heeft dus geen pijn maar ze is gewoon angstig zonder duidelijk aanwijsbare reden ( komt vaker voor bij oudere honden) en is hopelijk op te lossen met een " natuurlijk" middel. Ik heb alleen het middel nog niet kunnen vinden wat bij haar aanslaat.

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 19:59

Weet je zeker dat de rymadil nog helpt?
Bij mijn oude lobbes was dit op een gegeven moment niet meer afdoende.
Hij krijgt nu previcox en gabapentine.
Toch kan hij nog steeds weleens dit gedrag vertonen,vooral als dingen anders gaan dan zijn dagelijkse routine.Al heb ik het ook het idee dat hij slechter hoort.

Sterkte voor je oudje,mijne is 11 en je wil ze zo graag een mooie aangename oude dag geven ondanks dat ze wat aftakelen.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 20:01

Je jan proberen je hond elke dag een banaan te voeren. Door de kalium uit de banaan wordt hij rustiger.
Werkt ook goed voor nerveuze paarden

dancertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 20:03

eventueel overleggen met de dierenarts voor clomicalm dat is ook voor angst misschien helpt dat iets wij hebben het ook op de praktijk gebruikt voor erg bange honden

maras

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-14 20:05

Timokyana, het lijkt of de Rymadil nog werkt omdat ze niet meer kreupel loopt, ze kan nog dagelijks haar ommetje maken en op haar manier nog achter de konijnen aan gaan in het bos maar ik zie haar aftakelen en ik heb haar nog graag een tijdje bij me. Ik kende de middelen niet die jij opneemt, de Gabapentine : gebruik jij die voor epilepsie bij je hond of voor zenuwpijnen? En geef jij de Previcox ipv Rymadil?

rachellevis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 20:07

Je kunt ook Rescue Remedy proberen. Het is puur natuurlijk en kan voor mens en dier gebruikt worden. We verkopen het vooral een mensen met dieren voor oud en nieuw, maar ook voor shows. Het is van bach Bluten. Je kan het even googlen.

Ilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 20:08

Heb je adaptil of telizen al geprobeerd??

maras

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-14 20:09

Een banaan geven? Nooit van gehoord maar dat is iets waar ik meteen mee kan beginnen, de clonicalm ken ik maar geeft vooralsnog teveel bijwerkingen en ik wil graag iets natuurlijks proberen aangezien ze al vol met chemische pijnstillers zit. De rescue Remedy ken ik ook , gebruik ik regelmatig voor mijn paard maar bij Tjoep doet het niet genoeg helaas.

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 20:10

Previcox ipv rimadyl en de gabapentine is er bij gekomen omdat hij nog pijn had.
(zenuwpijn vermoedelijk).

Mijn manneke kan niet goed meer mee een blok om (heeft ook een aangeboren schouderafwijking,artrose en spondylose en chronische bloedarmoede) maar desondanks geniet hij nog van de dingen des levens.

Ik hoop dat je iets kan vinden om je meisje te helpen.

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 20:12

Ben bang dat het tussen de oren zit, vorm van dementie of doofheid.
Dat maakt een hond erg onzeker en angstig.

smurfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 20:13

En heb je al is gekeken naar het thundershirt?

Er zijn mensen die hier heel tevreden over

maras

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-14 20:14

Dat middel Telizen klinkt goed, ik zie 9 recensies staan waaronder eentje ook met een oudere demente hond, toevallig hier nog meer mensen ervaring met dit middel bij oudere honden?

Thundershirt heb ik al en krijgt ze om als er spannende dingen gebeuren ( er wordt veel gejaagd hier en tijdens het jachtseizoen krijgt ze het aan als ik ben werken ) maar dit werkt niet om altijd aan te hebben.

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 20:14

Ik denk ook dat het eerder gewoon dementie is. :j 13 is best oud voor een groot ras hè.

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 20:18

Ik zou me eens goed gaan verdiepen in dementie bij de hond en dan kijken hoe je je maatje zo goed mogelijk kan begeleiden.

maras

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-14 20:22

13 jaar is heel oud, dat besef ik ook en misschien is er ook weinig aan te doen maar ik grijp elk middel aan waarmee ik haar nog een mooiere oude dag kan geven en Bokt is een fijn hulpmiddel bij deze zoektocht. Je hoort hier toch dingen en middelen waar je zelf niet altijd op gevonden kunt komen.

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 20:26

Niet direct naar middelen willen grijpen, echt verdiep je in haar nieuwe wereld en begeleidt daarin. Misschien kan een middel ondersteunen, maar niks zo erg als een angstige onbegrepen hond.

maras

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-14 20:45

Beste Ceetje, Ik zou niet weten hoe ik me in haar wereld moet verdiepen aangezien ik niet met haar kan praten helaas en gezien haar leeftijd heb ik niet zoveel tijd meer en wil ik graag een middel hebben waardoor ze zich prettiger voelt. Dus ik grijp niet direct naar de middelen maar heb daar ongeveer 12 jaar mee gewacht ;-)

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 20:48

Je kunt de onlogische werkelijkheid van een dier met dementie niet meer kloppend krijgen. Ze zijn dingen die er niet zijn, ze horen dingen die ze niet horen. Ze maken gewoon af en toe kortsluiting.

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 07:20

Dat beweer ik ook niet, maar je kunt er wel voor zorgen dat je haar dagstructuur heel voorspel maakt en haar geestelijk zo lang mogelijk actief houdt door hersenwerkjes (puzzeltjes, zoekspelletjes etc) aan te bieden. Als je daar geen kennis over hebt, dan kan je je hond niet geven wat ze nodig heeft. Je verdiepen in de wereld van je hond is kennis opdoen die andere mensen hebben onderzocht of uit ervaring. Google is je grote vriend om te beginnen: hond dementie begeleiding. TS schrijft in de opening dat ze haar hond nog een goede tijd wil geven, 'middelen' zijn dan maar een ding, begeleiding en begrip (wat als je hond opeens agressief reageert? Heel goed mogelijk) zijn minstens zo belangrijk.